Britse vrouw pleegt fraude om paardenhobby te bekostigen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:58

ohjajoh6 schreef:
Ik kan er de humor wel van inzien eigenlijk, kan er niets aan doen...

alleen maar omdat het iemand is die zijn paardenhobby er mee bekostigd..

wat als het iemand was geweest binnen de belastingdienst of de regering was geweest die het van jouw belastingcenten had gefinanciëerd? zouden we het dan ook nog humor vinden?

vergeet niet dat ook een ict bedrijf zijn geld direct of indirect uit de zak van externe klanten krijgt (over hoeveel schijven het ook gaat).. het is dus letterlijk gewoon geld achterover drukken dat door jan met de pet met veel moeite bijeen is gewerkt.. als je je dat realiseert?

ik heb ooit bij een energiebedrijf gewerkt en daar was zo'n muts die dacht dat ze er mee weg kon komen door haar eigen rekening nummer in te vullen bij klanten die een grote terugbetaling krijgen met hun afrekening..

Dat komt 'pas' aan het licht zodra klanten gaan klagen dat ze wel hun afrekening met tegoed hebben gezien, maar het bedrag nog steeds niet gestort is.. Daar zit slechts 3 weken tussen.

In de eerste instantie viel het nog steeds niet op, ja een verkeerd rekening nummer erin. dus aanpassen en het bedrijf betaald het uit en laat via de bank een brief sturen naar de eigenaar van de rekening met het vriendelijke verzoek om het terug te storten (wat dus genegeerd werd)..

Het duurde zeker 2 maanden voordat collega's doorkregen dat er steeds telefoontjes binnen kwamen over betalingen die niet gestort waren, waarbij een rekeningnummer verkeerd staat.. Dat kan gebeuren.. dus je vertelt dat ook niet gelijk aan elkaar.. noch vertellen factuureerders gelijk aan elkaar als ze 1 klant tegen komen bij weer er gecrediteerd moet worden na een 'foutieve' uitbetaling.. Het duurt even voordat meerdere mensen, meerdere keren er mee te maken krijgen en dan hun 'zorg' uiten..

Na ruim 2 maanden kwam men erachter dat het steeds hetzelfde rekening nummer betrof en vervolgens heeft een collega dus letterlijk alle klanten te voorschijn gehaald waarbij dat rekeningnummer vermeld stond en daar stond 1 collega bij (de muts gebruikte dus ook nog eens haar eigen rekening maar goed).. Daarmee zijn we naar HRM gegaan.. Naam lijst met overboekingen en controle tegen de personeelsadministratie bleek dat ook het account te zijn waar haar loon heen ging..

eerst begon ze met enkele en in de laatste maand ging het met heel veel klanten tegelijk, haar contract zou aan het einde van die maand aflopen, dus dacht ze dat ze nog een slag kon slaan..

schade: 350.000 euro gestolen.. opgepakt door de politie en uiteindelijk was er nog 93.000 euro teruggevonden.. rest was 'besteed' aan hobbies, schulden etc..

350.000 euro van particuliere energieklanten. dus ruim 250.000 euro weg van mensen zoals jij en ik..
al zou ze er paarden mee gekocht hebben.. dan nog kan ik het niet grappig vinden.. want wie gaat het uiteindelijk betalen? de consument.
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 11-09-14 17:00, in het totaal 2 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 16:58

Slina schreef:
Heleennn schreef:
zij deed waar ik van droom _/-\o_ :')

Geld stelen van je baas? :')

nee, stallen en rijbaan aan huis... Maar ja, you've gotta do what you've gotta do :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 23:11

Elena,

Dat geld kan toch niet zomaar verdwenen zijn?
Want op zo manier loont het om te stelen en schuld te hebben. Ik vindt dat allemaal zo bizar.

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 06:15

Fjorj schreef:
Elena,

Want op zo manier loont het om te stelen en schuld te hebben. Ik vindt dat allemaal zo bizar.

Ze beschrijft ook niet dat het verdwenen is, maar uitgegeven aan spullen en schulden en dergelijke. Dat kan je dus niet meer terugkrijgen.

Caitlin_K

Re: Britse vrouw pleegt fraude om paardenhobby te bekostigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 06:24

Haha wow. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 06:30

itsmi schreef:
Fjorj schreef:
Elena,

Ze beschrijft ook niet dat het verdwenen is, maar uitgegeven aan spullen en schulden en dergelijke. Dat kan je dus niet meer terugkrijgen.

Daarnaast, wat er meestal niet bijverteld wordt, is dat ze op andere manieren delen van het geld terughalen, bijvoorbeeld door verkoop van de door fraude verkregen spullen, loonbeslag en nog zo wat van die middelen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 08:07

elenaMM77 schreef:
ohjajoh6 schreef:
Ik kan er de humor wel van inzien eigenlijk, kan er niets aan doen...

alleen maar omdat het iemand is die zijn paardenhobby er mee bekostigd..

Dat maak jij er van...

Belastingdienst, overheid, of de rijken, mij maakt het allemaal geen ene donder uit van wie je steelt, zolang het maar van de volle portemonnee's gejat word en het voor de armen (ikke bv) is...

al die moraliserende onzinverhalen, van een dief nog wel... :r

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 10:03

Oh sorry, ElenaMM77, ik dacht dat je het over jezelf had, maar je sprak over iemand anders, mijn excuses!
Vind ik het nog steeds moraliserende onzin hoor, maar jij bent de dief dus helemaal niet, niet netjes van mij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:45

Stelen hoort niet, ik vind stelen echt het meest laffe wat je kan doen al kan ik het soms begrijpen dat mensen het doen maar ik ga het niet goed praten.
Andere minder goed bedeelde mensen stelen ook niet omdat ze een droom hebben maar werken hard om daar een heel klein beetje van mee te krijgen.

Ooit bedacht dat die rijke misschien wel al zijn tijd heeft geïnvesteerd, veel heeft ingeleverd om dat goed draaiende bedrijf te krijgen door keihard te werken?
Niet alle rijken zijn slecht!

En dan komt er even een persoon die denkt daar lekker zonder verdiensten daar een deel van af te nemen.

Ik heb ook dromen maar ik ga dat niet over de rug van een ander proberen voor elkaar te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 11:52

Sorry, maar daar ben ik het dus niet mee eens: heden ten dage kan je echt alleen nog maar rijk worden en vooral blijven over de rug van anderen: je wilt niet weten wat voor een gesjoemel, overheidsspelletjes en witte boorden criminaliteit plaatsvind om toch vooral dat fortuin te kunnen behouden....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:02

ohjajoh6 schreef:
Sorry, maar daar ben ik het dus niet mee eens: heden ten dage kan je echt alleen nog maar rijk worden en vooral blijven over de rug van anderen: je wilt niet weten wat voor een gesjoemel, overheidsspelletjes en witte boorden criminaliteit plaatsvind om toch vooral dat fortuin te kunnen behouden....

Dat geeft jou nog steeds geen enkel recht om dat dan ook maar te doen!
Feitelijk ben jij dus net zo'n grote hufter als degenen die je beticht van fraude en zelfverrijking!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:15

Volgens mij zijn hier een aantal mensen die te veel naar Robin Hood gekeken hebben.

De meeste rijke mensen verdienen hun geld gewoon met hard werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:16

Ik ben het met je eens dat het vandaag de dag lastig is maar er zijn ook genoeg mensen die er jaren over hebben gedaan om een goed draaiend bedrijf te krijgen.
En een goed draaiend bedrijf kun je krijgen door gewoon eerlijk zijn dan wordt je misschien niet meteen rijk daar gaat een hele tijd overheen.
Bedrijven die van generatie op generatie over gaat.

Er zullen ook genoeg zijn die in een kort tijdsbestek rijk zijn geworden door gewoon geluk van het juiste lot uit de lotto of welk kansspel dan ook.
Ze hebben er misschien niet hard voor gewerkt maar wel eerlijk gekregen.

Sommige mensen hebben gewoon ook ooit vroeger een geniale uitvinding uitgevonden en zijn daar rijk mee geworden.

Ik weet een man binnen het gebouw wat ik zelf schoon maak. De beste man werkt tot s' avonds laat 22:00, maakt weken van 70 uur en soms wel meer. Ik weet dat hij een gezin heeft.
Zijn bedrijfje loopt goed, heeft een nette auto en je kunt wel stellen dat de beste man aan niets te klagen heeft en je wel bij de bovenklasse kunt indelen.
Je kunt echt wel goed bij kas komen en dat kan zonder de boel te bedriegen en over de rug van een ander maar het kost wel persoonlijke opofferingen.

Wat jij doet is generaliseren jij zegt dat alle rijken, rijk zijn geworden over de rug van een ander en dat het dan maar geoorloofd is om van ze te stelen.
Dat is echt geen eerlijke gedachte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:43

ikke schreef:
ohjajoh6 schreef:

Dat geeft jou nog steeds geen enkel recht om dat dan ook maar te doen!
Feitelijk ben jij dus net zo'n grote hufter als degenen die je beticht van fraude en zelfverrijking!

Zeg... pas jij een beetje op je woorden? Ik doe ten eerste al helemaal niets en toch noem jij mij dus eigenlijk in 1 zin niet alleen hufter, maar ook een dief...
Ga je mond wassen met zeep joh... *D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:45

ohjajoh6 schreef:
zolang het maar van de volle portemonnee's gejat word en het voor de armen (ikke bv) is...

punt is, indirect wordt het uit jouw zakken gejat en betaal jij echt de rekening er wel voor.. bij alle bedrijven, instellingen, belastingen, zit een 'x' bedrag vanwege gestolen goederen.. werd er niet gestolen en alles netjes afgerekend, dan waren prijzen standaard lager.. we betalen allemaal mee aan mensen die stelen, domweg om het te compenseren..

in dit geval als het een nederlands bedrijf zou zijn, komt het dus wel degelijk indirect uit jouw zak, en gaat het naar diegene die er paarden van wil bekostigen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:49

OsMo schreef:
Ik ben het met je eens dat het vandaag de dag lastig is maar er zijn ook genoeg mensen die er jaren over hebben gedaan om een goed draaiend bedrijf te krijgen.
En een goed draaiend bedrijf kun je krijgen door gewoon eerlijk zijn dan wordt je misschien niet meteen rijk daar gaat een hele tijd overheen.
Bedrijven die van generatie op generatie over gaat.

Er zullen ook genoeg zijn die in een kort tijdsbestek rijk zijn geworden door gewoon geluk van het juiste lot uit de lotto of welk kansspel dan ook.
Ze hebben er misschien niet hard voor gewerkt maar wel eerlijk gekregen.

Sommige mensen hebben gewoon ook ooit vroeger een geniale uitvinding uitgevonden en zijn daar rijk mee geworden.

Ik weet een man binnen het gebouw wat ik zelf schoon maak. De beste man werkt tot s' avonds laat 22:00, maakt weken van 70 uur en soms wel meer. Ik weet dat hij een gezin heeft.
Zijn bedrijfje loopt goed, heeft een nette auto en je kunt wel stellen dat de beste man aan niets te klagen heeft en je wel bij de bovenklasse kunt indelen.
Je kunt echt wel goed bij kas komen en dat kan zonder de boel te bedriegen en over de rug van een ander maar het kost wel persoonlijke opofferingen.

Wat jij doet is generaliseren jij zegt dat alle rijken, rijk zijn geworden over de rug van een ander en dat het dan maar geoorloofd is om van ze te stelen.
Dat is echt geen eerlijke gedachte.

Sorry maar ik generaliseer juist niet hoor, ten eerste heb ik denk hele andere maatstaven over wat er feitelijk rijk is dan jij.
Maar ik kan mij nu eenmaal goed voorstellen dat als je aan de grond zit, dat je op stelen uit gaat en dan toch liever van de rijken, overheid of belastingdienst jatten, dan dat ouwe vrouwtje met haar pensioentje op zak haar hersens inslaan...
En ik praat genoemd voorbeeld niet goed hoor, maar kan er gewoon de humor van inzien punt
Ik ben dus blijkbaar niet zo een "moraalridder" als de meerderheid hier op bokt, nou en? Waar maken jullie je in hemelsnaam eigenlijk druk over?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:51

Fjorj schreef:
Elena,

Het principe gaat dan op:

van een kale kip kun je niets plukken..

stel jij hebt geen cent te makken
je steelt 20.000 euro
koopt er gelijk een nieuwe auto van

3 maanden later pakken ze je..
ze nemen de auto af en gooien jou in de bak

ze verkopen de auto om zo het geld terug te krijgen..
omdat de kop eraf is.. krijg je hooguit nog 15.000 voor de auto terug..

waar ga je dan de 5000 halen? die is gewoon weg.. De verkoper van de auto was ter goede trouw, dus die hoeft die 5000 ook niet te dekken..

Die zul je moeten verhalen op de dief.

-----------

In dit geval is het meisje opgepakt en in de bak beland..

met een strafblad krijg je never nooit meer goedbetaalde baan..

Dus dit meisje moest daarna dus nog een schuld van 250.000.. afbetalen (dat was immers niet meer terug te halen.. ook de verschillende schuldeisers waren ter goede trouw toen ze het geld aannamen. en of je dat terugdraait.. dan staat haar schuld weer ergens anders).. Voor de schuldsanering kom je dan ook niet zomaar in aanmerking.. een baan vind je ook niet zomaar weer.. Dus hoe ga je dat inlossen.

Uiteindelijk zul je wel in de schuldsanering toegelaten worden.. maar hoeveel kun je dan aflossen van 250.000 euro met een uitkering.. Uiteindelijk is het de klant van het bedrijf dat dan feitelijk de dupe is..

net als in de supermarkt geldt ook voor je energie rekening dat deze iets hoger zijn dan 'absoluut' noodzakelijk omdat een deel van de winst moet worden gebruikt om diefstalkosten te dichten..

idem met wietplantages, vaak is er niet genoeg geld bij de pleger om de kosten van energiediefstal te voldoen.. uiteindelijk krijgen ze daar dan maar een klein deel van terug.. en de consument betaalt de rest.

wat betreft het 'terughalen' van gelden door verkoop van de goederen etc.. Dat is hoe ze aan de ruime 90.000 zijn gekomen die ze nog konden terugvangen (dat stond niet alleen op haar rekening)
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 12-09-14 13:01, in het totaal 2 keer bewerkt

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:54

ohjajoh6 schreef:
Oh sorry, ElenaMM77, ik dacht dat je het over jezelf had, maar je sprak over iemand anders, mijn excuses!
Vind ik het nog steeds moraliserende onzin hoor, maar jij bent de dief dus helemaal niet, niet netjes van mij!

Geeft niet.. lol.. nee dan zou ik stilletjes wegkruipen in een hol en de rest van mijn leven mijn hoof niet meer boven het maaiveld steken..

het kan 'moraliserend' zijn in jou ogen.. maar ik denk dat je het pas 'echt' voelt op het moment dat je het van dicht bij ervaart. wanneer je je dus realiseert dat er geld weg is, dat dit dus uit de winst gedekt wordt en dat er rekening met diefstal wordt gehouden in iedere 'winstmarge'..

ook ik ben klant, van energiebedrijven, van supermarkten etc.. en vind het behoorlijk prut dat ik in de prijs voor mijn boodschappen mee moet betalen omdat er producten niet afgerekend worden en wel gedekt moeten worden. maar zoals ik aangaf.. ik denk dat je je dat pas realiseert als je het van dichtbij meemaakt

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 12:55

itsmi schreef:

Dat moet echt wel terugbetaalt worden hoor. Elke cent die ze in de toekomst verdient moet eerst worden afgelost. Zo gaat dat in Nederland. Ook de vrouw uit het artikel gaat echt niet "alleen maar " vier jaar zitten. Geld terugbetalen hoort er ook nog bij. En als je het al uitgegeven hebt zoek je daar zelf maar een oplossing voor.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:00

okee :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:09

elenaMM77 schreef:

Sorry dat is echt flauwekul. Geen idee waar je dat op baseert?
Een strafblad is zeker een belemmering bij het vinden van een baan, maar dat je nooit meer een goede baan kan krijgen is echt totale onzin.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:15

Nikass schreef:
elenaMM77 schreef:

Sorry dat is echt flauwekul. Geen idee waar je dat op baseert?
Een strafblad is zeker een belemmering bij het vinden van een baan, maar dat je nooit meer een goede baan kan krijgen is echt totale onzin.

ik heb het over een goedbetalende baan.. En zeker niet op korte termijn na je vrijlating..

iemand die met zijn vingers in de kas heeft zitten graaien komt echt niet in de buurt van geldstromen.
ook krijg je geen managementfunctie..

je krijgt gewoon geen functie waarbij je 'even' 250.000 euro in een paar jaar kunt aflossen..
Daarvoor heb je een zeer goede hoogbetalende baan nodig (je mag namelijk nog wel altijd een klein bedrag per maand houden om je levensonderhoud te regelen). zelfs met de baan die ze had zou ze 10 jaar nodig gehad hebben waarbij ze iedere cent zou afdragen.

Een bedrijf heeft er niets aan dat je in 75 jaar gaat afbetalen.. tenzij je zo'n diefstal binnen afzienbare tijd kunt voldoen is de klant de dupe, want dan wordt het uit winst gedekt in afwachting voor de afbetaling..

Ik denk dat je mijn post dus verkeerd begrijpt..

ik zeg niet dat ze nooit meer een baan zal krijgen.. maar een vergelijkbare zal ze niet krijgen.. en ook geen baan waarmee ze het bedrag kan gaan aflossen.. je zult zeker de eerste jaren dat je weer werk zoekt echt met de 'kleinste' baantjes genoegen moeten nemen.

en wellicht dat ze in de loop der tijd wel weer in aanmerking kan komen voor de wat betere banen hoor, dat was misschien wat kort door de bocht. maar de eerst komende 10 jaar na zo'n vergrijp zal dat wel niet het geval zijn (eerst bajes, dan reclassering etc). en zolang gaat een bedrijf niet 'wachten'. dat bedoel ik er mee.. alleen waarschijnlijk wat 'cru' gebracht..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 13:21

Ha!
<quote> iemand die met zijn vingers in de kas heeft zitten graaien komt echt niet in de buurt van geldstromen.
ook krijg je geen managementfunctie..<quote>

Moet jij eens opletten; wat dacht je van al die zeer hooggeplaatste en dito betaalde directeuren, van vaak nog stichtingen ook, die grote sommen geld wegsluisden, ontslagen werden, met een "gouden handdruk" notabene en vervolgens weer doodleuk ergens anders aan de bak kwamen?
Zit de wereld toch vol mee...

Het klootjesvolk, met exact dezelfde akties, is daar en tegen wel voor de rest van hun leven sjaak...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:21

Wat is dat toch vandaag de dag is er dan echt niemand meer met een gezond normen en waarden patroon!?

Jij steelt, dus doe ik dat ook maar anders krijg ik niet wat ik wil!?

Waar is de tevredenheid van de mens gebleven!?!?!?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-14 14:36

ohjajoh6 schreef:

Amen.

Ontzettend triest, maar in heel veel gevallen absoluut een feit, helaas.