ohjajoh6 schreef:Ik kan er de humor wel van inzien eigenlijk, kan er niets aan doen...
alleen maar omdat het iemand is die zijn paardenhobby er mee bekostigd..
wat als het iemand was geweest binnen de belastingdienst of de regering was geweest die het van jouw belastingcenten had gefinanciëerd? zouden we het dan ook nog humor vinden?
vergeet niet dat ook een ict bedrijf zijn geld direct of indirect uit de zak van externe klanten krijgt (over hoeveel schijven het ook gaat).. het is dus letterlijk gewoon geld achterover drukken dat door jan met de pet met veel moeite bijeen is gewerkt.. als je je dat realiseert?
ik heb ooit bij een energiebedrijf gewerkt en daar was zo'n muts die dacht dat ze er mee weg kon komen door haar eigen rekening nummer in te vullen bij klanten die een grote terugbetaling krijgen met hun afrekening..
Dat komt 'pas' aan het licht zodra klanten gaan klagen dat ze wel hun afrekening met tegoed hebben gezien, maar het bedrag nog steeds niet gestort is.. Daar zit slechts 3 weken tussen.
In de eerste instantie viel het nog steeds niet op, ja een verkeerd rekening nummer erin. dus aanpassen en het bedrijf betaald het uit en laat via de bank een brief sturen naar de eigenaar van de rekening met het vriendelijke verzoek om het terug te storten (wat dus genegeerd werd)..
Het duurde zeker 2 maanden voordat collega's doorkregen dat er steeds telefoontjes binnen kwamen over betalingen die niet gestort waren, waarbij een rekeningnummer verkeerd staat.. Dat kan gebeuren.. dus je vertelt dat ook niet gelijk aan elkaar.. noch vertellen factuureerders gelijk aan elkaar als ze 1 klant tegen komen bij weer er gecrediteerd moet worden na een 'foutieve' uitbetaling.. Het duurt even voordat meerdere mensen, meerdere keren er mee te maken krijgen en dan hun 'zorg' uiten..
Na ruim 2 maanden kwam men erachter dat het steeds hetzelfde rekening nummer betrof en vervolgens heeft een collega dus letterlijk alle klanten te voorschijn gehaald waarbij dat rekeningnummer vermeld stond en daar stond 1 collega bij (de muts gebruikte dus ook nog eens haar eigen rekening maar goed).. Daarmee zijn we naar HRM gegaan.. Naam lijst met overboekingen en controle tegen de personeelsadministratie bleek dat ook het account te zijn waar haar loon heen ging..
eerst begon ze met enkele en in de laatste maand ging het met heel veel klanten tegelijk, haar contract zou aan het einde van die maand aflopen, dus dacht ze dat ze nog een slag kon slaan..
schade: 350.000 euro gestolen.. opgepakt door de politie en uiteindelijk was er nog 93.000 euro teruggevonden.. rest was 'besteed' aan hobbies, schulden etc..
350.000 euro van particuliere energieklanten. dus ruim 250.000 euro weg van mensen zoals jij en ik..
al zou ze er paarden mee gekocht hebben.. dan nog kan ik het niet grappig vinden.. want wie gaat het uiteindelijk betalen? de consument.