WEG Frankrijk: Slechtst georganiseerde WEG ooit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:18

Ze zouden wbt vrijwilligers idd wel kunnen zorgen, dat er genoeg personen ook engels kunnen praten. En die verdeeld opstellen.

Als ik t zo lees, had er dus vooral meer duidelijkheid en logica in t parkeren moeten zitten, meer bussen. En meer wc's, dir vaker schoongemaakt moesten worden+ meer eet-en drinkgelegenheden.

En meer duidelijkheid wbt wat waar af te halen. Poeh..

Opmerkingen als "dat volk" gaan mn haren ook van overeind staan trouwens. En nee, heb geen frans bloed.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:23

Wij zijn bij 4 onderdelen van de WEG geweest, Endurance onderweg meegepikt, dus valt niks over te zeggen, vrijwilligers spraken btw Engels, dus geen taal barrière. De Horseball was niet zo extreem druk bezocht, goede parkeergelegenheid, eigenlijk ook niks op aan te merken. Bij de kür was het parkeren al waardeloos geregeld, we werden doorgestuurd door mensen die het parkeren regelde, maar zagen vervolgens geen vrijwilligers meer, het was zeer onduidelijk waar we konden parkeren, uiteindelijk de auto maar in een soort stadspark neer gezet waar al bergen andere auto's geparkeerd stonden, op hoop van zegen. Een rij om naar binnen te komen, maar niet extreem en gewoon op tijd in het stadion. Om weg te komen met de auto was een ramp := Een rit waar we ongeveer 40 minuten over zouden doen, heeft ons 2,5 uur gekost :x Voordat we eens weg waren, verkeersagenten op de rotonde, vervolgens daarna niemand meer die het verkeer regelde, maar de hele stad stond vast :')
We zijn ook naar de cross geweest, van horen zeggen hebben wij enorm veel mazzel gehad. We zijn niet gelijk 's morgens vroeg gegaan, maar wat later op de ochtend. We werden door de TomTom helemaal binnendoor gestuurd en het verkeer wat we onderweg tegen kwamen was bijna op 2 handen te tellen. Pas 'n kilometer of 7/8 voor het le huras du pin werd het druk, allemaal mensen die te voet richting de cross gingen, maar wij mochten gewoon doorrijden, uiteindelijk op het terrein zelf kunnen parkeren. Het veld was idd wel erg drassig, gelukkig het niet zo modderig als op die ene foto gezien := Zelf ben ik nog wel giga onderuit geklapt omdat ik uitgleed op een spek gladde mat die ze over een sloot hadden gelegd, verder dan een paar flinke blauwe plekken ( en een gedeukte ego, gezien de drukte daar :+ )heb ik er niks aan overgehouden, had zo maar anders kunnen wezen...
Het koste ong. 'n half uur om weg te komen met de auto op weg naar huis.

Buitenom dit, vond ik de site ook niet altijd zo duidelijk en mailtjes kreeg je alsnog in het Frans, ook als je belde over iets mocht je blij wezen als je iemand aan de lijn kreeg die Engels sprak...

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:29

Wat een discussie over de taal zeg..

In een evenement als dit zorg je toch gewoon dat het personeel Engels kan.
Dat wordt in de meeste landen wel gedaan.

Frankrijk staat er inderdaad om bekend om geen moeite te doen voor anderstalige.
Maar als je zelf een beetje moeite doet om een paar woorden Frans te spreken willen de meesten je prima helpen. Dus dat betekent niet dat iedereen het doet, maar een groot deel toch wel.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:32

Als je in Aachen bent spreken ze gewoon Engels... Dat ze Duits spreken is geen probleem, net zoals ze hier in het Frans omroepen. Maar dat er daarnaast ook in het Engels omgeroepen moet worden en dat de mensen die overal staan ook Engels spreken is niet meer dan normaal.
En als je dan boos wordt en iets weigert wat ze willen kunnen ze in het vervolg wel ineens Engels? Nou sorry hoor, maar dan breekt mijn klomp....

En idd wat Evony zegt. De kaartjes bekeken ze niet eens, mensen die ik ken zijn met een kaartje van outdoor gelderland binnen gekomen. Er zal maar een idioot met een bom geweest zijn..

Ik vind het gewoon ronduit belachelijk dat zo'n evenement zo georganiseerd wordt.... Daar had de FEI in moeten grijpen. Je koopt als liefhebber een kaartje, rijd zoveel honderd kilometer etc. etc. en dan is het een flop. Het is gewoon zonde dat zo'n evenement niet krijgt wat het behoort te krijgen....
Hopelijk trekken ze hier een leerschool uit en laten ze Frankrijk nooit meer iets soort gelijks organiseren.
Laatst bijgewerkt door Essie73 op 09-09-14 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: eerder verwijderde quote uit bericht verwijdert

Letizia

Re: WEG Frankrijk: Slechtst georganiseerde WEG ooit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:44

Ach, desondanks heb ik het echt wel als bijzonder ervaren en vond het heel leuk om er bij te wezen de sfeer te proeven, want die was er zeker te weten! :)

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:46

Dames ik denk dat het wel genoeg is zo.

Wat jammer dat de WEG zo is verlopen, had een heel mooi evenement kunnen zijn als de organisatie goed was.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:48

Wat jammer dat het zo slecht georganiseerd is. Voor een internationaal evenement lijkt me dat de beheersing van de Engelse taal toch een pré is? Zonde :\ .

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:49

Hoe herkenbaar! kaarten gekocht voor de cross: geen e-mail gehad. Vervolgens gedurende 2 weken tijd drie emails gestuurd met de vraag waar mijn e-mail bleef. Doodse stilte. Toen via FB contact gezocht en kreeg ik zowaar respons! "what's you e-mail adres"... dat was het dan. Bleek vanalles fout te zijn gegaan en nadat het een hele dag stil was geweest op de FB chat en ik er al aardig van begon te worden maar eens gevraagd om een rechtstreeks mailadres of contactpersoon. Ik moest maar even geduld hebben 8)7 Dat heb ik al een aantal weken, troelala!

Uiteindelijk de mail met codes gekregen en godzijdank de kaarten kunnen printen. op weg naar de Cross idd in dezelfde verschrikkelijke file gestaan en via de route touristique 18 km van de file geskipt. Op het terrein zelf vond ik het niet zo verschrikkelijk. Het is een cross en het had behoorlijk geregend. iedereen die op zijn gympies of slippers naar een cross gaat is wat mij betreft niet goed snik :+ heb altijd mijn berenboots aan en daar hebben we het prima mee gered. de foto is genomen door iemand die net naast de neergelegde loopplaten in de drek is gaan staan... Tja dan doe je het ook zelf.

WC's vond ik juist wel grappig bedacht. het waren ecologisch verantwoorde toiletten met for once voldoende WC papier en zaagsel. geen water verspilling en goed voor het milieu. Voelde me even helemaal paard :D

Eten was idd matig en ergggg prijzig. Twee flesjes water, twee blikjes drinken en twee kleffe sandwiches waren € 20,00. Gelukkig ook veel zelf meegenomen.

Klachten over de toegankelijkheid vind ik eigenlijk niet terecht. De WEG was in frankrijk en daar zijn nou eenmaal heuvels. dat iedereen zo strondeigenwijs was om kilometers te gaan lopen is jammer, want dat laatste stukje file van drie kilometer ging best snel en we waren een stuk eerdere op het terrein dan veel wandelaars die we onderweg zagen. Hele velden bestemd voor parkeren waren leeg omdat men al kilometers verderop uit de auto was gestapt...

Communicatie was knudde dus als ze dat hadden verbeterd dan waren er vast ook meer mensen doorgereden naar de gratis parkeerplekken vlakbij het terrein. :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:54

Wat jammer dat er zo gereageerd wordt.
Ik ben naar de cross geweest.
Ruim optijd vertrokken omdat we de cross nog eens wouden rond gaan zonder al te veel mensen voor de sprongen. Dus met parkeren en de weg erheen hadden wij geen probleem.
De ondergrond vond ik opzich niet zo slecht. Het had geregend , dus een beetje modder was er, maar door de dag vond ik dat het opgedroogd was.
De eettentjes vond ik wel erg weining voor zo veel mensen, toch gaan aanschuiven en eigeniljk ging die veel sneller dan ik had verwacht.
Ik heb dus niet zo een negatieve ervaring met het WEG

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 15:59

De WEG is idd in Frankrijk, maar in Badminton zijn ook heuvels en kleine toegangswegen en daar komt het niet voor dat bezoekers die nog geen 40 km van het verblijf logeren en om 8 uur 's ochtends of nog vroeger vertrekken pas om 15 uur op het terrein zijn.... Terwijl het in princiepe nog geen uur rijden hoort te zijn. Dat je er wat langer over doet omdat het druk is is logisch... Maar zo'n vertraging dat je de laatste 5 ruiters nog kan zien starten...

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:03

Ik snap ook niet dat iedereen in die file is blijven staan eerlijk gezegd.... wij zijn na een paar kilometer , zodra we zagen dat het een kansloze bedoening was, afgeslagen een boeren weggetje op en hebben daar zo;n 18 km van de file mee weten omzeilen.

Edit: Wij vertrokken ook om 8 uur, moesten 140 km rijden en waren en ruim voor twaalven.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:08

Wij zijn bij de Special, de Kür en de cross geweest. Wij brengen bij dit soort evenementen altijd zelf eten en drinken mee, want of de rijen zijn altijd lang en/of het is schreeuwend duur. Ook hebben we schoeisel dan tegen modder kan, want ja, als het dagen lang geregend heeft, heb je die in Boekelo ook echt nodig.
Even ter nuancering, in Kentucky stonden wij dus uren lang op de donkere parkeerplaats na de Kur te wachten, totdat we eindelijk op weg naar ons hotel konen. In Jerez stonden we 's nachts midden in de nacht met duizenden mensen op straat, vertwijfeld om ons heen te kijken hoe we in godsnaam naar ons hotel konden komen, omdat er niks meer reed en een enkele taxi al helemaal vol gepropt voorbij kwam gesjeesd.
In Aachen ging ik over mijn nek van de WC bij de cross. Ik ben veel gewend (ook van vakanties in mijn kindtijd in Frankrijk met "gaten in de grond" die niet schoongemaakt werden), maar dat sloeg werkelijk alles. Alles verstopt en dan moet je op een WC waar de grote boodschap en bebloed maandverband in ligt, omdat ie verstopt is met stank die werkelijk onbeschrijflijk was. En in Rome zaten we in een voetbalstadion waar alleen betonnen banken waren. Dus ja, je moet bij zulke evenementen eigenlijk altijd wel een kussentje of zo meenemen, want je weet nooit echt goed waar je terecht komt.
In Caen hadden we geluk dat we telkens dichtbij op de P bij Beaulieu geparkeerd hebben en een kwartiertje konden lopen naar het stadion. Ook zaten we in een hotel in een buitenwijk, dus waren we zo daar en weer terug. Dat de paden op de parkeerplaats daar werden verhard toen de eerste voor de Kür kwamen is waar. Dat hadden ze eerder moeten doen, maar daardoor kon er wel op een groter stuk al geparkeerd worden, wat voorheen niet kon (te glad/modderig).
Ach ja en als je vraagt: "do you speak English" en je dan een paniekerig blik in de ogen van de vrijwilliger ziet, is dat zelfs een beetje lachwekkend. Behalve als je de uitgang van de cross niet meer kan vinden en de weg vraagt. Maar de paniekerige dame riep vervolgens snel een collega die wel Engels kon.
De file naar Haras du Pin was verschrikkelijk. Bijna 5 uur over gedaan en maar twee Nederlanders kunnen zien. En dat terwijl ze dat eigenlijk van te voren (hadden kunnen weten) wisten. Maar ja, de stoeterij moest gepromoot worden, dus....
Van de Village hebben we weinig gezien. We hebben daar in een flinke rij gestaan omdat het pas om 11.00 uur open ging. We hebben snel een rondje gedaan omdat 's middags de Kür begon en we op tijd wilden zijn. Bussen hebben we er 1 van gezien en die zat vol. Dus we hebben de toch wel aardige tippel heen en weer gelopen. Las ik trouwens later op Bokt, dat de meisjes van Bokt iets verderop een ingang hadden gevonden waar welgeteld vijf mensen stonden te wachten tot het 11.00 uur was. _-:(
De sport was fantastisch en we hadden gelukkig stoeltjes met rugleuningen, dus we hebben wel wat geluk gehad daarmee. Ik moet nog maar zien hoe het over vier jaar in Bromont is. Daar zal ook wel weer wat zijn, maar ik mag toch hopen niet zo veel als in Caen. :=
Laatst bijgewerkt door vur op 09-09-14 16:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:09

Typisch Frans toch. :D
Ze kunnen dingen heel goed en professioneel regelen, maar vaak genoeg is het een grote teleurstelling en
is het allemaal niet zo spectacle magnifique. Jammer dat zo'n mooi evenement als de WEG hiervan de dupe van wordt.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:18

M_i_R schreef:
Ik snap ook niet dat iedereen in die file is blijven staan eerlijk gezegd.... wij zijn na een paar kilometer , zodra we zagen dat het een kansloze bedoening was, afgeslagen een boeren weggetje op en hebben daar zo;n 18 km van de file mee weten omzeilen.

Edit: Wij vertrokken ook om 8 uur, moesten 140 km rijden en waren en ruim voor twaalven.

Tja, achteraf weten wij dat ook niet. Voor Argentan dachten we dat dat zou komen door stoplichten in het centrum van de stad en als we daar doorheen waren, dat het dan wel weer zou gaan. Verderop waren maar enkele zijweggetjes die nergens heen leken te gaan, dus durfden wij het niet aan eerlijk gezegd want ook op onze navigatie leken die nergens naar toe te leiden. Dus, tja, maar lijdzaam aansluiten was het devies. En trouwens, ik had toch stiekem hoop dat al die politievoertuigen die ons telkens inhaalden met zwaailicht en sirene ergens verderop hun inzittenden zouden droppen om alles zijwegen af te zetten en de weg leeg te trekken. Niet dus.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:19

M_i_R schreef:

Omdat ze alle zijwegen afgesloten hadden en je daar niet in mocht is wat ik gehoord heb. Denk dat je dan heel veel geluk hebt gehad en het 1 van de weinige weggetjes was waar het niet afgesloten was.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:22

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:23

Dat denk ik dan ook :) was wel ruim voor argentan hoor dat wij de brui eraan gaven! Ik zag die lange glooiende weg vooruit met enkel brandende achterlichten en dacht NEEEEEEEEE, weg hier! :+

edit: zoals de grond op jouw laatste foto is zo vond ik hem vrijwel overal. Op zich best een goede bodem aangezien er toch enkele tienduizenden mensen voor nodig waren om hem op sommige plekken helemaal kapot te trappen. Trekt het gemiddelde weiland hier in de regio niet vrees ik!

micramadam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:38

Ik was mee als groom van een Nederlandse menner. Ik heb alleen maar klachten gehoord van de menners en medegrooms.

De Fransen weigerden maar ook één woord Engels te spreken. Heel handig als je net aankomt met 5 paarden en je wilt weten waar ze staan, eerste vetchecks enzovoort. De stallen waren wel ontzettend goed geregeld, maar alles erom heen.... de wasplaatsen stonden zowat een kilometer verderop. Wie verzint dat nou??!

Het losrijden van de dressuur was ook lekker handig geregeld, je was meer van losrijring naar losrijring aan het rijden, dan dat je echt aan het losrijden was.

En ze zeiden dat het uitverkocht was, de helft van de tribune was leeg! Worst Ever Games. Alleen de Fransen krijgen dat voor elkaar :')

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 16:39

Zo te lezen heb ik aardig geboft. Wij zijn dinsdag bij de reining geweest, was aardig rustig en zeker niet uitverkocht. Rij voor de wc's bestonden uit 5 mensen en in the games village kon je zo doorlopen. Donderdag naar de endurance geweest, beetje prut maar ze hadden maten neer gelegd en zo was het wel te doen. Parkeerterrein niet super aangegeven maar wel ruimte zat. Alleen de dixies vielen tegen al waren ze niet echt smerig. Toen vrijdag de kür op muziek, daar hebben we dus wel de drukte meegemaakt. Busje komt zo, busje komt zo, busje komt niet.. Dus maar gelopen, net op tijd binnen en toen was er geen plek.. Gelukkig ergens anders een goed plekje gevonden.

De vrijwilligers die ik heb aangesproken spraken allemaal engels en ik vond ze erg vriendelijk. :j

Maar na dit te lezen ben ik blij dat ik toch niet naar de cross ben gegaan..

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:00

vur schreef:
M_i_R schreef:

Tja, achteraf weten wij dat ook niet. Voor Argentan dachten we dat dat zou komen door stoplichten in het centrum van de stad en als we daar doorheen waren, dat het dan wel weer zou gaan. Verderop waren maar enkele zijweggetjes die nergens heen leken te gaan, dus durfden wij het niet aan eerlijk gezegd want ook op onze navigatie leken die nergens naar toe te leiden. Dus, tja, maar lijdzaam aansluiten was het devies. En trouwens, ik had toch stiekem hoop dat al die politievoertuigen die ons telkens inhaalden met zwaailicht en sirene ergens verderop hun inzittenden zouden droppen om alles zijwegen af te zetten en de weg leeg te trekken. Niet dus.

Dit.
En omdat wij gewend zijn dat je zo'n dingen in België niet moet doen... als je naar Werchter een andere baan gaat volgen, dan word je omgeleid, we dachten dat dit hier ook wel zo ging zijn en dat het zinloos was. Ook zagen alle zijbanen er even vol uit eigenlijk... er was gewoon geen communicatie, niets. Zijn op twitter beginnen kijken uit wanhoop.

We hebben echt niet voor de lol 4u in de file gestaan :') Achteraf bleek idd dat we anders hadden moeten reageren maar je hebt op den duur gewoon schrik je plel kwijt te raken en achteraan in de file te belanden :')
En inderdaad: al die politiebusjes, je denkt dat het ieder moment opgelost gaat raken he...

RotCross :')

ik vind Frans niet te vergelijken met Duits en Nederlands trouwens. Frans is een wereldtaal...

Michellette

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:01

Bij het mennen vele lege tribune-delen terwijl de kaarten al maanden uitverkocht waren, bitterballen-tribune op een enkeling na helemaal leeg. Kaarten voor ochtend en middag-programma en tussendoor MOEST je verkassen, ook al had je kaarten voor beiden.
Tijden bij de marathon werden niet gegeven en ze zelf lezen was geen optie want de tijdswaarneming stond ergens verdekt of erg laag opgesteld. Geweldige sport, super resultaten maar voor de rest: een drama.

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:03

Wat betreft het Engels; ja je bent in Frankrijk. Maar met zo'n groot evenement mogen de Fransen zich ook wel openstellen qua taal. Voor iedereen fijner, ookal probeer je het maar.

LesleyxLinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:07

Frans staat nog niet eens in de top 10 van meest gesproken talen..

Engels staat op nr 2. (nr 1 van Europa) en dan mag je er vanuit gaan dat dit wordt gesproken op grote evenementen.

Edit: Frans op nr 14.
Laatst bijgewerkt door LesleyxLinn op 09-09-14 17:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Aimee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:11

Tja.... In de afgelopen 20 jaar heb ik 10 internationale kampioenschappen bezocht, zowel WEG's, EK's als Olympische Spelen.
Nu waren we natuurlijk ook in Normandië.

Ook wij zaten redelijk dichtbij het stadion in Caen, zijn daar binnendoor met de auto naartoe gereden en hebben op korte afstand geparkeerd. Vervolgens was het nog 5 minuten lopen naar het stadion. Eigen eten en drinken mee, vantevoren naar de wc. Doe ik altijd. Iedereen die naar de Olympische Spelen in Beijing is geweest, weet waarom je de wc's bij de stadions vermijdt. Iedereen die in Athene is geweest, weet waarom je zelf eten en drinken meeneemt. Hoe meer je zelf regelt, hoe minder last je hebt van de organisatie.
Natuurlijk is het in het ideale geval allemaal goed geregeld. Aan de andere kant, je gaat naar Frankrijk. Het land met de slechtste hotels, de smerigste wc's en Fransozen spreken nou eenmaal alleen maar Frans. Tussen de middag eten Fransozen geen broodjes. Waarom zou je verwachten dat dat tijdens zo'n evenement anders is?

Het bereiken van de cross was wel echt een drama. Wij hebben van 9.15 u tot 12.30 u in de file gestaan om het terrein te bereiken. Daar aangekomen bleek dat het hele probleem gewoon was dat de vrijwilligers geen gebruik lieten maken van alle beschikbare parkeerterreinen. Bizar! Nog het meest bizar misschien wel de gendarmerie die zenuwachtig heen en weer blijft razen langs de enorme file, maar helemaal géén actie onderneemt om de beschikbare parkeerterreinen wel te laten gebruiken.
Wij zijn ook rond 15 uur weer weggegaan om te voorkomen dat we op de terugweg dezelfde ellende zouden hebben. Niet erg veel van de cross gezien dus, maar het was sowieso niet echt een publieksvriendelijke cross.

Wat ik ook ontzettend jammer vind, is dat er met geen mogelijkheid meer aan Reining kaarten te komen was. Volgens de website uitverkocht, bij het stadion uitverkocht... kijk je op FEItv, hele lege tribunes :?

Maar een klacht indienen? Nee. Ik maak er mijn eigen feestje van, dat hangt niet af van een stukje organisatiekunde.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:22

Wel raar dat er zowel bij de reining als het mennen over lege tribunes en uitverkochte kaarten gesproken wordt. Hoe zit dat?