Bonita_Bon schreef:Lienek schreef:Ik weet het geval met adelinde niet maar sommige paarden willen wel eens per ongeluk op hun tong bijten.. Om dan een combinatie uit te sluiten vind ik echt te veel van het goede.
Ik zie het op concoursen ook wel.. Rood schuimende mond omdat paard zijn tong net tussen de tanden beland... Het is een blijft een dier net zoals wij ook maar mensen zijn...
Gek is dat, ik heb oprecht nog nooit een rood schuimende mond gezien bij paarden met rijden BEHALVE met wedstrijden. Op inrij terreinen heb ik het meer dan eens gezien. Walgelijk.
Geinig dat die paarden opeens op wedstrijd op hun tong bijten. Volgens mij heeft dat meer te maken met de prestatiedrang van hun chauffeur en bijbehorende teugelhulpen. Terechte regel, bloed = eruit, dit is helaas alleen als de jury het tijdens de proef ziet. Als het erna blijkt te zijn start men een 'onderzoek'.
Het is mij ook ooit overkomen op een buitenrit met de vereniging. Paard was toen erg gestrest en niet nagevelijk. Meerdere keren werd het rood schuim. En een paard dat behoorlijk met zo'n hoofd aan het schudden was. Gevolg rood t-shirt.