LIH schreef:de pony word geveild de eigenaar begint bij 1000 en als iemand daarover heen bied is het paard van die gene en de gene met het lootje wint het bedrag
Precies, en van het gewonnen bedrag kan de pony gekocht worden
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Happy_Joy schreef:Dat is dus niet waar Lizzyy.
De pony wordt geveild en is dus voor degene met het hoogste bod, het bedrag dat geboden en dus betaald is, gaat naar het winnende lot.
Axel_Valerie schreef:Ik wil even zeggen dat ik dit weer heel typerend vind voor hoe bokt nu is. Lekker zeiken op niks af.
Voor zover ik weet is het inderdaad altijd netjes verlopen. De pony kan bijvoorbeeld niet verkocht worden voor de slacht of iets in die richting. En wat is er mis met iemand heel blij maken en daarbij je manege in goed daglicht stellen? Ik ben zelf drie keer op de manege geweest, er heerst een leuke sfeer en ik denk echt dat dit enorm uit z'n verband word getrokken. Ik heb al vanaf mijn 18e eigen paarden en ik haat maneges dus het is niet zo dat ik persé fan ben, maar zelfs ik zie hier de lol van in. Het is toch prachtig om blije mensen te zien, als dat dan ook nog op een nette manier gebeurd, helemaal mooi.

Happy_Joy schreef:Hij wordt geveild, verkocht dus..
Partij van de dieren zou zich eens moeten bemoeien met de dieren die het echt nodig hebben!
sandra8 schreef:Wat voor pony gaat het eigenlijk om een rijpony of een shetje?
Althans, dat wordt het gemaakt
Annemiek80 schreef:sandra8 schreef:Wat voor pony gaat het eigenlijk om een rijpony of een shetje?
Het gaat om een rijpony, de keren die ik gezien heb, maar weet uit verhalen dat het altijd om een rijpony gaat.
Volgens mij een D maatje
De keer die ik nu in mijn hoofd heb als voorbeeld was/waren het relatief jonge pony's (4-6 jaar).
Werden speciaal voor de bingo aangeschaft.
Al handelt Ron de rest van het jaar ook in paarden en pony's dus 'speciaal aangeschaft' is waarschijnlijk een groot woord
friendly schreef:Zoals ik het begrijp... Ik roep maar even een bedrag he. Als het paard bijvoorbeeld 3000 euro oplevert in de veiling betalen die nieuwe eigenaren die manege eigenaar dus dat bedrag. Dan wordt die 3000 euro vervolgens geveild onder een lotnummer. Oftewel....degene met het lootje heeft nìks te maken met het paard. Degene die het paard koopt bepaalt alleen het bedrag wat de lotwinnaar krijgt.
) en de winnaar krijgt een leuk bedrag. (en er komen veel mensen op af) Happy_Joy schreef:Friendly, exact. Zo gaat het nu dus..
PenP2014, dat is toch niet vreemd? Zo komt de pony bij iemand terecht die een wel overwogen keus heeft gemaakt () en de winnaar krijgt een leuk bedrag. (en er komen veel mensen op af)