P&L TV4: Paardensport steeds modieuzer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: P&L TV4: Paardensport steeds modieuzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 11:31

Ik vind het allemaal rotzooi en prullaria, niks voor mij.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:29

andersom is het ook zo: de gewone schoenenwinkels staan vol met jodhpurs en paardrijlaarzen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 12:45

Wat een getut allemaal. Presenteren ze ook nog praktische innovaties op zo'n beurs? De handige nieuwe producten, zoals die stijgbeugels: daar zie ik liever een filmpje over! :P

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 13:59

Ik kijk mijn ogen uit... ben opgegroeid met "less is more" soberheid bij de paarden... en dan dit.
Als je vroeger in "mijn tijd" sjiek wilde, droeg je een oerdegelijke (licht-getailleerde) bruine ruitjes rijjas. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:18

Zoolgangster schreef:
Ik kijk mijn ogen uit... ben opgegroeid met "less is more" soberheid bij de paarden... en dan dit.
Als je vroeger in "mijn tijd" sjiek wilde, droeg je een oerdegelijke (licht-getailleerde) bruine ruitjes rijjas. :P

Om heel eerlijk te zijn: sober vind ik ook veel meer chique. Al die glitter, glim, lak, motieven, kantjes en randjes....ik vind het er snel ordinair uitzien. :oo

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:25

safina schreef:
Zoolgangster schreef:

Om heel eerlijk te zijn: sober vind ik ook veel meer chique. Al die glitter, glim, lak, motieven, kantjes en randjes....ik vind het er snel ordinair uitzien. :oo

Ik vind het toch wel fijn te lezen dat ik niet de enige ben. Voel me altijd zo'n buitenstaander met mijn simpele outfit :D

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:28

Ik vind het net zo'n poppenkast worden :o

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 14:33

die bloemetjes motieven en steentjes op de rijlaarzen... vreselijk. Wat die handtassen daar nu staan te doen is mij ook een raadsel eerlijkgezegd. Weinig vernieuwing, veel truttige dingen.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 17:58

vuurneon schreef:
Ik vind het net zo'n poppenkast worden :o

Ik ook. Het is gewoon geen paardensport meer maar modeshow met als extra een paard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:03

merrylegs schreef:
die bloemetjes motieven en steentjes op de rijlaarzen... vreselijk. Wat die handtassen daar nu staan te doen is mij ook een raadsel eerlijkgezegd. Weinig vernieuwing, veel truttige dingen.

Neem jij nooit je handtas mee op je paard dan? :+

Zooist

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:28

Ik vind het allemaal helemaal leuk!
Ik loop bijna heel de week in paardrijkleding en op deze manier wordt het steeds leuker.
De beugels vind ik niks en een handtas te paard hoeft voor mij ook niet.
Magneet dekens en jasjes heb ik geen ervaring mee dus kan er niks over zeggen.

Helmen en laarzen mogen van mij absoluut helemaal gepimpt zijn, de kleding hoeft niet zo nodig.
Beetje basic maar wel goede kwaliteit.

Leuk filmpje!

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 19:29

safina schreef:
merrylegs schreef:

Neem jij nooit je handtas mee op je paard dan? :+

jawel, en hij heet 'poetskist' :+

Chrislee3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-14 23:07

Waarom zulke rare caps tegenwoordig? We zitten toch niet in star wars of star trek?
Star wars; rise of the horses vol.1 *\o/*

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 10:45

connepon85 schreef:
Ja echt waar! Ik kreeg zo'n jasje aan en toen moest ik mijn handen ineen vouwen en voor me houden. Toen ging iemand op mijn handen leunen en ik bleef gewoon staan. Geen probleem. Maar toen deden ze het nog een keer zonder jasje. En ik duikelde direct voorover! Echt heel apart!
das gewoon een trucje, dat foefje leren al die mangneische shtit verkopers. Op die manier heb ik ooit een paar veeel te dure"heilzame inlegzolen gekocht ;(

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-14 12:03

farahdiba46 schreef:
connepon85 schreef:
Ja echt waar! Ik kreeg zo'n jasje aan en toen moest ik mijn handen ineen vouwen en voor me houden. Toen ging iemand op mijn handen leunen en ik bleef gewoon staan. Geen probleem. Maar toen deden ze het nog een keer zonder jasje. En ik duikelde direct voorover! Echt heel apart!
das gewoon een trucje, dat foefje leren al die mangneische shtit verkopers. Op die manier heb ik ooit een paar veeel te dure"heilzame inlegzolen gekocht ;(

Ik denk niet dat een "trucje" wordt onderscheiden met een prijs in een internationale wedstrijd voor wetenschappelijke onderzoeksprojecten, maar ik begrijp wel je scepticisme hoor.

JessicaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 20:49

Niks mis met een beetje leuke kleding maar het gaat soms van stijlvol naar een beetje goedkoop uitziende opsmuk. Tegenwoordig kun je je laarzen zo'n beetje hebben hoe je ze hebben wil en soms zijn ze ook erg mooi maar als je te opvallende kleuren/structuren/vormen in je laarzen gaat gebruiken vind ik het ten eerste al afleiden en nog erger, als je aan het rijden bent en je hebt niet zo'n stille beenligging of je drijft erg veel oid dan valt dat meteen op en kijk ik alleen nog maar naar de wiebelige benen. Het oogt dan ineens veel onrustiger. Op een paard met een bolle buik bijvoorbeeld lijkt de buik nog boller als je te opvallende laarzen hebt. Ik zie in het filmpje ook gekleurde stijgbeugels en dan kun je dit effect ook krijgen. Met name als het allemaal net niet mooi bij elkaar staat en het teveel een kermis wordt. Ik zie ook vaak lichte kleuren in de kleding terugkomen. Maar ja, bij de paarden wordt je meestal toch vies dus je wilt gewoon sterke kleding dat tegen een stootje kan en dat er best een beetje leuk uit mag zien.