Wederom paard mishandeld in Amersfoort

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: Wederom paard mishandeld in Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:25

De dader is een slim persoon,hij doet erg voorzichtig.
Ze pakken hem zodra die 1 fout maakt.

WillBokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:28

gohya schreef:
De dader is een slim persoon,hij doet erg voorzichtig.
Ze pakken hem zodra die 1 fout maakt.

Ik ben alleen bang dat het meerdere groepen zijn die elkaar na doen :(
Of het moet een forens zijn die telkens voor zijn werk van plaats veranderd en dan vanuit zijn tijdelijke onderkomen opereert? Maar dat lijkt me ook zo ingewikkeld.. Ik denk dat de dader(s) de omgeving goed kennen!

Zsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 18:33

Ik heb zelf een merrie in dit gebied staan...ik hoop dat ze de dader(s) snel oppakken, moet er niet aan denken dat ze aan mijn dame komen.

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:24

Bah bah....

Ben elke dag bang dat ik mijn merrie zo aantreft...

En wat zegt politie: zet je paard snachts op stal. Alsof dat helpt aangezien ze het dus ook overdag gewoon doen.

Heb ook gehoord dat er paarden waren die op stal mishandeld waren... Ze zijn gewoon nergens veilig..

Echt ik moet die gek niet tegen komen....

manou_diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:38

ik bied bij deze mijn (iets te agressieve) hond aan om die man/ vrouw eens even goed te laten voelen hoe veel pijn dat doet! }:) wat een idioten, zoiets doe je toch niet _-:( -:(- Kan hier toch zo boos om worden
Laatst bijgewerkt door manou_diablo op 02-09-14 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:41

Afbeelding

Deze kwam voorbij op FB.....

Jetsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 19:48

Ik word echt zo ziek van dit nieuws. Gatverdamme zeg hoe kan je zoiets doen, hoe kan je er überhaupt over nadenken. Ik hoop echt dat hij het verkeerde paard tegen komt die hem naar de maan trapt. En dan het liefst dat hij voor de rest van z'n leven zo erg verminkt is dat hij z'n huis niet meer uit durft.
En dat de politie hem pakt natuurlijk!

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:31

Houd dit dat dan nooit op? |(
Iedereen word knetter gek, bij elk wondje gaan bij de meesten de nekharen al recht op staan.

Ik krijg er in ieder geval de kriebels van en controleer echt elke dag me merrie, ben elke dag blij dat er niks aan de hand is :o

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:36

Gaan idd je nekharen van overeind staan..

Waar is die bijeenkomst? Weet iemand dit?

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:39

Deze mensen zijn helemaal gestoord.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:39

wph1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 20:41

Het komt echt te dichtbij.
Wat een ziek persoon.

fenijro_tani

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:04

Ik heb een screenshot van de foto van het kenteken gemaakt... ga kijken of ik het tegen kom als ik bij moppie en sneeuw kom.
Het moet niet gekker worden, het is hier wel steeds dichtbij zeg!
Gelukkig moet je hier zelf de paarden in de paddocks zetten en ik blijf er altijd bij staan. ik hoop dat ze dit/deze personen snel oppakken!
Ik denk dat als er word ontdekt wie het is deze personen niet alleen naar de rechtzaak gaan maar ook veel paardenhouders/ruiters achter zich aan krijgen. En dan nog te bedenken als het over mijn verzorgpaard zou gaan... ik zou ze dan alw ik ze tegen kwam waarschrijnlijk niet zomaar weg laten lopen (heb een hele lieve argentijnse dog maar als ze voelt dat bv ik iets heel sterks tegen een bepaald persoon (en dan moet het heel heftig zijn hoor) dan is zr ook niet zo lief meer. Dan komt ook de woeste hond in haar naar boven }:)

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:13

Okee dames de foto's en het fb bericht omtrend de auto hebben NIETS met elkaar te maken.
Sterker nog er zit achter het fb bericht helaas een iets ander verhaal dus misschien handig om die niet in deze combinatie te delen en plaatsen;)

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 21:17

Gatverdomme!!! Wat een griezel is het ook die dat doet! Hoop echt zo hij een keer serieus gepakt gaat worden of nog liever serieus een doodschop krijgt!!! Vuile hufter is het!

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:04

Ik heb van diverse mensen pb gehad met de vraag om informatie.
Door de politie is mij echter toch terughoudendheid geadviseerd mbt het delen van deze informatie via een openbaar forum.
Ik ben er van overtuigd dat het van mond op mond hier in het dorp ook bij de meeste mensen terecht zal komen en dat we met zn allen echt op scherp staan momenteel.
Het is en blijft gewoon een hele lastige situatie waarbij we met zn allen proberen de boel zo goed mogelijk in de gaten te houden.
Zodra er wel informatie gedeeld mag worden zal ik dat zeker doen maar voor nu kan ik alleen melden dat er vandaag iemand gezien is en dat daarvan dingen zoals kenteken en signalement bij de politie liggen.

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:07

Die afbeeldingen van hierboven heb ik ook voorbij zien komen op fb maar in hoeverre is dit de dader en waar zijn deze foto's gemaakt? Er gaat op het moment zoveel rond maar tegelijkertijd in er weinig concrete informatie.
Ik kom zelf niet uit het dorp waar mijn paarden staan dus krijg via de tam tam heel weinig mee. Ik zou het prettig vinden meer info te hebben maar snap ook dat dit niet zomaar naar buiten mag.
Ik hoop dat de dader(s) nu snel gepakt wordt.... Dit is gekmakend de zorgen..pff

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 23:27

Ik ga het nog maar een keer herhalen mensen let op waar je je informatie vandaan haalt!
Het fb bericht omtrend de auto is niet de auto van de paardenbeul!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 06:45

Maar wellicht wel het kenteken van de auto van "een" paardenbeul.
Want dat dit maar bij 1 persoon blijven kan is bijna godsonmogelijk, ik blijf denken dat hier een of andere bizarre groepering achter zit, sekte als je het zo wilt noemen.
En trouwens die foto's zijn inderdaad van een geheel ander bericht op fb, dat kwam volgens mij uit Duitsland, waar al meer dan 100 paarden zijn verminkt en vermoord!

Woogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 07:16

amber15 schreef:
He bah.. en zo dichtbij
Zou één gek anderen op hetzelfde idee gebracht hebben? Het is door het hele land en in zo'n korte tijd achter elkaar. Bovendien springt Amersfoort er wel uit.
Hoop echt dat deze persoon héél snel gevonden wordt! Ieder paard is er een teveel...

naar mijn zin doet internet geen goede zaak hierin. Je kan alles erop vinden en als je alleen al ene keer het idee hebt gehad en je komt hier foto's en filmpjes van tegen, word je ook op ideeën gebracht.

Zo midden op de dag getuigd van iemand die de boel uiterst goed in de smiezen heeft, waarschijnlijk dagen lang post om te zien op welke tijd het het rustigst is langs bepaalde plaatsen etc. Ik denk dat het meer nut heeft om een keer in je weiland te liggen en te tellen hoe vaak een bepaalde auto of fietsen langs komt

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 07:39

gewoon walgelijk. en dan advies om paard snachts op stal te zetten. Maar als je een stal op paar km van je huis hebt zonder enige snelle controle...... zou ik hem liever buiten hebben lopen. kan paard nog in ieder geval er van tussen als het moet. Maar hoe je het wend of keert het blijft afgrijselijk en hoop het niet mee te maken.

PaintlingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 07:53

Je zou toch preventief een kwaaie ram of stier bij je paarden laten lopen.

Ik heb een goeie waakram..... zeer effectief!

japielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:04

ajesca123 schreef:
Ik heb van diverse mensen pb gehad met de vraag om informatie.
Door de politie is mij echter toch terughoudendheid geadviseerd mbt het delen van deze informatie via een openbaar forum.
Ik ben er van overtuigd dat het van mond op mond hier in het dorp ook bij de meeste mensen terecht zal komen en dat we met zn allen echt op scherp staan momenteel.
Het is en blijft gewoon een hele lastige situatie waarbij we met zn allen proberen de boel zo goed mogelijk in de gaten te houden.
Zodra er wel informatie gedeeld mag worden zal ik dat zeker doen maar voor nu kan ik alleen melden dat er vandaag iemand gezien is en dat daarvan dingen zoals kenteken en signalement bij de politie liggen.

Weet jij toevallig bij wie aan de hoge weg het is gebeurd??
Ik ken het daar heeeel goed en dacht gelijk aan klaas bakker maar daar is het niet

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 08:07

WillBokkers schreef:
Ze hebben beelden van de mensen die paarden mishandeld en 'live' beelden van dat een paard mishandeld wordt. Heb toevallig de beelden van die mannen op me telefoon staan..

oef.. Kijk je uit met wat je zegt? Dit is namelijk niet waar. De mensen op de foto, zijn mensen die zich verdacht gedroegen rond om een stal, daar zijn opnames van. ( zie afbeeldingen vorige pagina) de politie wil met deze mensen in contact komen. Maar er is totáál geen bewijs dat dit ook werkelijk mensen zijn die paarden hebben mishandeld.. Zo ontstaan dus miscommunicaties en sensatie. Ik vind woorden zo verdraaien zelfs een beetje haat zaaien, want er ontstaat een zoektocht ( wat goed is) maar dat wil niet zeggen dat deze mensen het ook daadwerkelijk gedaan hebben.. Terwijl veel mensen gelijk beweren van wel.

Mijn buurmeisje was gister haar kat kwijt en is overal gaan zoeken, ook rondom de stal hier vlakbij.. Als die gefilmd werd, was ze zeker ook gelijk verdacht. niet gelijk mensen veroordelen terwijl er nog niets bekend is.

Verder hoop dat ik deze dader, of inmiddels denk ik daders, snel gepakt worden!

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-14 09:26

ohjajoh6 schreef:
Maar wellicht wel het kenteken van de auto van "een" paardenbeul.
Want dat dit maar bij 1 persoon blijven kan is bijna godsonmogelijk, ik blijf denken dat hier een of andere bizarre groepering achter zit, sekte als je het zo wilt noemen.
En trouwens die foto's zijn inderdaad van een geheel ander bericht op fb, dat kwam volgens mij uit Duitsland, waar al meer dan 100 paarden zijn verminkt en vermoord!

Of gewoon het kenteken van mensen die al volledig zijn nagetrokken en verhoord en totaal niets met mishandeling te maken hadden maarja dat is geen sensatie dus het vervolgbericht word niet gedeeld;)