[WEG] Brons voor Adelinde Cornelissen (85,679 procent)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:52

Omdat Parzival al protesterend recht op de uitgang ging en geen meter ereronde heeft gereden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 17:53

vur schreef:
Omdat Parzival al protesterend recht op de uitgang ging en geen meter ereronde heeft gereden.

Oh oeps :=

Sammie

Re: [WEG] Brons voor Adelinde Cornelissen (85,679 procent)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-14 17:58

Was ook zeer verstandig dat adelinde m bij dr hield.. Charlotte hield er gelukkig rekening mee bij de tweede ronde. Parzival kwam op t eind flink ophoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 18:29

Volgens mij is het algemeen bekend dat Parzival geen ereronde paard is.. Als ze de kans krijgt neemt ze er vaak een ander paard voor mee..

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:15

Ik heb net in een ander topic de kür van Charlotte gezien. Nu nog die van Adelinde terugkijken.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:15

_Zsazsa_ schreef:
R12312 schreef:
Het verschil tussen Valegro en Parcival begrijp ik wel. Maar het verschil tussen Valegro en Damon Hill is voor mij onbegrijpelijk!

Daarnaast...........en nu wordt iedereen link op mij :D Snap ik ook niet dat Desperados onder Parcival komt......

Desperados was ook goed, maar Parcival voert dingen technisch gezien sterker uit. Hun verschil snap ik wel, maar waarom Valegro nu 92% heeft zie ik niet. 87% was hoog genoeg geweest, met name krachtverlies in piaffe en pirouettes viel mij op vandaag. Maargoed, ik zie haar graag rijden en op eerlijke manier, maar ik vind de score verschillen niet reëel.

Ben ik niet met je eens, Technisch over de benen misschien, maar bij parcival is de aanleuning dramatisch!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:33

Dancer schreef:
Het ziet er bij adelinde altijd zo strak uit. Ze verpakt ook steeds de teugels. Vond de Duitse dames en zeker Charlotte veel fijner rijden in het kader van de happy athlete

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Precies dat. Ik vind het er bij Adelinde altijd zo strak uit zien. Charlotte is voor mij echt het perfecte beeld.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 20:40

Toppie! Echt goed van Adelinde en Parzival! *\o/*

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:09

Persoonlijk denk ik dat Parcival er wel om vraagt om zo bijgehouden te worden, terwijl Valegro echt een koele kikker is. Onderschat niet hoe moeilijk Parcival is. Ik ben nooit fan van Adelinde geweest qua rijerij, maar ik heb haar nu heel vaak met hem zien rijden, en dan zie je wel dat dat paard echt heel veel bloed heeft en bang is van bijna alles. Dat vraagt een andere rijstijl dan zo'n koele Valegro. En ja dat kijkt veel fijner...

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:26

Ben ik met je eens _zsazsa. _ maar hoe ver ga je voor je eigen ambities ten koste van het paard. In elk geval is het sporten voor haar geen overbodige luxe, ik denk dat ze haar spierballen wel nodig heeft.

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:42

Ik ben het ermee eens hoor dat Adelinde veel minder vanzelfsprekend rijd en het er gedwongen uit ziet. Zo mis je harmonie en ontspanning. Maar van de andere kant vergt het heel veel geduld en doorzettingsvermogen van Adelinde om met zo'n moeilijk en heet paard toch maar weer keer op keer zo te presteren.

mimp3

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:57

Ik moet zeggen dat ik er in het begin ook wel een beetje moeite mee had met de aanleuning van Parcival. Maar.. hoe langer ik deze combinatie zie des te meer ben ik ervan overtuigd dat Parcival zo veel kracht geeft in zijn achterhand dat dit heel zwaar is om op te vangen aan de voorhand. Die kracht moet begrensd worden. Ik ben blij voor haar dat ze deze medaille ook heeft gekregen en verdiend!

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:13

Parzival heeft zeker wel onwijs veel kwaliteiten en kracht! Maar hij had ZO vaak zijn mond open.
In de basissport krijg je dan vaak gelijk een 5 of lager (protest) (en dan maakt het verder niet uit hoe goed je de oefening uitvoert). Daarom begrijp ik dit nooit zo goed.
Maar natuurlijk gun ik het haar van harte en ben benieuwd naar over vier jaar, dan zullen de kaarten weer heel anders geschud zijn.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 07:01

mimp3 schreef:
Ik moet zeggen dat ik er in het begin ook wel een beetje moeite mee had met de aanleuning van Parcival. Maar.. hoe langer ik deze combinatie zie des te meer ben ik ervan overtuigd dat Parcival zo veel kracht geeft in zijn achterhand dat dit heel zwaar is om op te vangen aan de voorhand. Die kracht moet begrensd worden. Ik ben blij voor haar dat ze deze medaille ook heeft gekregen en verdiend!

Ik heb altijd begrepen dat hoe sterker een paard van achter wordt, hoe beter het zichzelf gaat dragen en dus lichter in de hand wordt van voor.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 08:37

astridastrid schreef:
Parzival heeft zeker wel onwijs veel kwaliteiten en kracht! Maar hij had ZO vaak zijn mond open.
.

Jij niet dan ?? :(:)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:21

Als het gerucht rond Damon Hill waar blijkt te zijn en hij verkocht gaat worden na deze WEG dan worden de kaarten opnieuw geschud voor het komende EK Aachen( augustus 2015) :)

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 10:34

Blijf het jammer vinden dat niet de hele TOP aanwezig was...was een geweldige krachtmeting geweest als UNDERCOVER en TOTILAS er ook bij waren geweest...
En zelfs vraag ik me af als Edward Totilas nog had gereden of hij boven Charlotte had kunnen eindigen...die twee waren denk ik wel aan elkaar gewaagd...nu staat Charlotte (eenzaam) aan de top.

Wanneer is de volgende krachtmeting??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:27

_Zsazsa_ schreef:
Ik ben het ermee eens hoor dat Adelinde veel minder vanzelfsprekend rijd en het er gedwongen uit ziet. Zo mis je harmonie en ontspanning. Maar van de andere kant vergt het heel veel geduld en doorzettingsvermogen van Adelinde om met zo'n moeilijk en heet paard toch maar weer keer op keer zo te presteren.

Ontzettend veel doorzettingsvermogen, dat heeft ze en dat heb ik altijd bewonderd. Toen ze nog in de basis reed, zag ik haar vaak op concours en Parzival was met recht een rotbok te noemen.. Ik heb 1x gezien dat ie in de proef in de uitgestrekte galop, vol in de ankers ging omdat ie ergens van schrok. Dat soort fratsen had ie.. En toch heeft ze doorgezet omdat ze er altijd in bleef geloven.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:52

purkie schreef:
Als het gerucht rond Damon Hill waar blijkt te zijn en hij verkocht gaat worden na deze WEG dan worden de kaarten opnieuw geschud voor het komende EK Aachen( augustus 2015) :)

Wat moet je met een 14 jarige..??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 11:56

Och, ik kan me wel voorstellen, bij verkoop kun je nu nog cashen. Als je wacht wordt ie echt te oud..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 12:01

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 17:48

Ik zit nu op horse&country de proeven van gisteren terug te kijken. Volgens mij is het niemand gisteren op gevallen hoe scheef Charlotte wel niet zit. Ze zit gewoon helemaal op rechts. Die heeft echt niet verdient gewonnen. Voor mij is Helen de Wereldkampioen. Prachtige proef heeft die gereden.

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:20

ceasario schreef:
astridastrid schreef:
.

Jij niet dan ?? :(:)

Ik heb inderdaad ook veel kwaliteiten.

Denk even na voordat je reageert want wat ik doe, is totaal niet on topic. Dank!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 21:27

manubres schreef:
Wanneer is de volgende krachtmeting??

EK 2015 in Aken?

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 11:54

ceasario schreef:
purkie schreef:

Wat moet je met een 14 jarige..??

op een oud, ervaren en deugdelijk opgeleid rijpaard van 15 miljoen moet je het rijden leren... :+