[WEG] Hans Peter Minderhoud krijgt 75,554 procent

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: [WEG] Hans Peter Minderhoud krijgt 75,554 procent

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 21:01

Je ziet bij het paard van HPM duidelijk dat hij onregelmatig loopt. In mijn ogen vanuit het standpunt dat wij kijken met name rechtsachter.
Ik zag andere paarden ook kort lopen, maar dat komt met name doordat men de achterhand er niet onder heeft en het een vreemd beeld geeft, in mijn ogen. Sommigen zijn echt enorm hard in hun hand en als je weet dat je elke pas kan regelen, gaat dat dus weleens fout.
Bij het paard van HPM was het echt een kreupelheid. Jammer dat het wordt afgedaan als ''moe'', want dat vind ik op dit niveau een slap excuus. Is voor het paard de eerste wedstrijd van deze grootte, maar kom op, daar heb je echt naartoe getraind. Ze hebben alle mogelijkheden, een goed team etc.

Ik kan me wel voorstellen dat het paard zich verstapt heeft toen de bak van de week niet oke was. Maar iemand had het moeten zien of voelen. Zeker op dit niveau met zo een groot deskundig team. En anders had de jury het moeten afstraffen. Ook de onregelmatigheid van anderen door teveel hand.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 22:41

Hij was echt kreupel. Op het filmpje van de NOS laten ze die laatste piroutte in piaffe nog eens zien en dan zie je duidelijk dat hij op de teen van zijn rechter achterhoef wil staan en niet op zijn zool. Begrijp ook niet dat hij niet afgegroet heeft, maar misschien voelt het anders als je erop zit. Mocht het toch een kreupelheid zijn dan heeft Johnson wel een ijzersterke instelling.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:02

Te hopen dat hij niet (onbewust) ergens doorheen gereden heeft wat het erger heeft gemaakt. Zoiets moet je toch wel voelen eigenlijk zou je denken. Maar de jury had sowieso in moeten grijpen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:36

Dit hoor je echt te voelen. Ik twijfelde eerst ook, omdat je het sowieso niet verwacht. Maar ook de stap was zo duidelijk.....Ook die pirouette idd, zie je het been echt niet erbij komen. Dat moet je voelen en begrijpen.
Dat de jury niet heeft ingegrepen is ook zeker schandalig. Ze hebben niet gebeld, maar ook gewoon punten gegeven.
Ik heb meer ''dingen'' gezien die echt anders zouden moeten hoor, maar zou men nu echt zo verblind zijn door een plaatje dat ze niet eens meer zien of een paard wel of niet rad loopt?
Ik zou persoonlijk ook minpunten willen geven voor een overdreven opgerichte hals, te strenge handen en oneerlijk bitgebruik. Adelinde scoorde hoog, maar ik werd er echt niet vrolijk van.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:47

superpony schreef:
Dit hoor je echt te voelen. Ik twijfelde eerst ook, omdat je het sowieso niet verwacht. Maar ook de stap was zo duidelijk.....Ook die pirouette idd, zie je het been echt niet erbij komen. Dat moet je voelen en begrijpen.
Dat de jury niet heeft ingegrepen is ook zeker schandalig. Ze hebben niet gebeld, maar ook gewoon punten gegeven.
Ik heb meer ''dingen'' gezien die echt anders zouden moeten hoor, maar zou men nu echt zo verblind zijn door een plaatje dat ze niet eens meer zien of een paard wel of niet rad loopt?
Ik zou persoonlijk ook minpunten willen geven voor een overdreven opgerichte hals, te strenge handen en oneerlijk bitgebruik. Adelinde scoorde hoog, maar ik werd er echt niet vrolijk van.

Ik vond hem afgelopen week al steeds niet zuiver, en ongelijk in t achterbeen. Vandaag was extreem en werd het naarmate de proef duurde steeds erger. Maar wij zijn niet de enige die dit hebben gezien, iedereen spreekt er schande van.

En nee, van Adelinde werd ik ook niet vrolijk. Die heeft zoveel druk aan die voorkant, zo sterk zelf..........

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:51

Ik zeg eerlijk dat ik het in het begin vd week niet gezien heb. Heb geprobeerd de reining te volgen, dus sorry.
Ik had het nog willen begrijpen als de bak begin vd week echt zo slecht was en het paard geblesseerd is geraakt, maar kom op....Je hebt een heel team en iemand moet toch iets zien? Mijn ruin is al even geblesseerd en dat is amper te zien, maar voel je wel. ( hoewel velen door zouden rijden....)

Adelinde is echt hard in de mond. Maar het is geaccepteerd.....Als dit ontwikkeling is, hoeft het van mij niet. Ontwikkeling kan ook anders.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 23:55

superpony schreef:
Ik zeg eerlijk dat ik het in het begin vd week niet gezien heb. Heb geprobeerd de reining te volgen, dus sorry.
Ik had het nog willen begrijpen als de bak begin vd week echt zo slecht was en het paard geblesseerd is geraakt, maar kom op....Je hebt een heel team en iemand moet toch iets zien? Mijn ruin is al even geblesseerd en dat is amper te zien, maar voel je wel. ( hoewel velen door zouden rijden....)

Adelinde is echt hard in de mond. Maar het is geaccepteerd.....Als dit ontwikkeling is, hoeft het van mij niet. Ontwikkeling kan ook anders.

Ik heb het idee dat deze ontwikkeling juist aan het terugdraaien is. Paar jaar geleden was het doodnormaal dat je die beesten in zes stukken trok. Nu wordt steeds meer het ouderwets vriendelijke gepromoot. Werd ook wel tijd!

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 00:12

Ben benieuwd dan. Ik rij al bijna 20jr geen dressuur/spring sport meer. Ik volg het ook wel weinig, maar dit werd uitgezonden, dus wilde het wel even zien.

Bij wie moet je beginnen? Zolang de jury de punten uitdeelt en dingen accepteert wordt het nog niet veel beter.

Bij de recreatieruiter duurt het nog langer voor zo een nieuwe stroming weer overkomt. Ik zie vooral veel recreatie ruiters dit nadoen. Nog erger; instructeurs moedigen het aan. Het is allemaal vooral veel korter en nog korter aan de voorkant. Ik zie heel weinig van achter naar voren en nog minder goed voorwaarts,neerwaarts losrijden.

Ik geef zelf les en snap het wel. Men wil niet basis rijden, want men heeft geen geduld. Ik werk veel an houding en het hoe en waarom, maar mensen willen trucjes doen.

Daarbij zie ik ook heel veel mensen op onregelmatige paarden die het echt niet door hebben en wat meer zweep gebruiken of bijzetteugels erbij pakken, omdat dingen niet lukken.

Wij hebben lekker vanaf hier commentaar en dat is ook makkelijk, maar ik verwacht gewoon meer van mensen op dit niveau. Ook financieel gezien vast niet handig om te stoppen of toe te geven dat je paard niet oke is, maar wel een betere reclame voor jezelf en je team.

LBLGypsyCobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-14 06:54

R12312 schreef:
superpony schreef:

Ik heb het idee dat deze ontwikkeling juist aan het terugdraaien is. Paar jaar geleden was het doodnormaal dat je die beesten in zes stukken trok. Nu wordt steeds meer het ouderwets vriendelijke gepromoot. Werd ook wel tijd!

Ik zie het ook langzaam verschuiven, mensen gaan het ook steeds meer zien.

Voorheen werd je afgeschoten als je hardop durfde te zeggen dat een toppaard niet zuiver was, of dat het allemaal te strak en hard was.