Blessure Totilas blijkt minder erg dan gedacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:01

bliver schreef:
R12312 schreef:
Undercover is gisteren ook weer gezond verklaard. Bijzonder dat daar niet over geinsinueerd wordt.......

Die zeiden gelijk al dat het wel mee viel, maar dat ze medicijnen nodig hadden waar hij de dopingcontrole niet mee door kwam

Sjef Jansen zei anders ook dat het met een week goed kon zijn of met een maand, dat ze die inschatting niet konden maken.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:02

R12312 schreef:
Undercover is gisteren ook weer gezond verklaard. Bijzonder dat daar niet over geinsinueerd wordt.......

Dat was nu een een staaltje faalangst...of falen :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:17

ceasario schreef:
R12312 schreef:

Dat was nu een een staaltje faalangst...of falen :D

hahaha :')

bliver

Re: Blessure Totilas blijkt minder erg dan gedacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:19

Sjef janssen zei ook dat hij op dit moment erg slecht was

insvanbree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 15:26

heb er een beetje nasmaak bij...

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:11

Houd toch eens op met dat gezever over dat paard!

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:26

Hoera hoera, hopelijk zien we dit prachtige dier snel weer in de wedstrijden!

princequillo
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:38

Even las ik dat Rath zichzelf aangetikt had en kreupel was geworden, ik zat even heel raar te kijken toen ik me realiseerde dat ik gewoon scheef las en er Totilas stond :o?

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:09

Fijn voor Toto hoop hem snel weer in de ring te zien. En nu hopen dat een volgens kampioenschap ze wel aan de start kunnen verschijnen voor de verandering.

Ik kan me wel voorstellen dat hij plankenkoorts heeft ik bedoel hij rijd een paard als Totilas, iedereen heeft altijd een mening. Dan heeft hij nog die stiefmoeder die me ook niet echt een makkelijke tante lijkt dus die zal hem ook best pushen en dan heb je de media en de gehele paardenwereld over je schouder heen kijken. Dat is wel een druk waar je mee om moet kunnen gaan en niet iedereen kan dat.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:12

alice0cullen schreef:
Fijn voor Toto hoop hem snel weer in de ring te zien. En nu hopen dat een volgens kampioenschap ze wel aan de start kunnen verschijnen voor de verandering.

Ik kan me wel voorstellen dat hij plankenkoorts heeft ik bedoel hij rijd een paard als Totilas, iedereen heeft altijd een mening. Dan heeft hij nog die stiefmoeder die me ook niet echt een makkelijke tante lijkt dus die zal hem ook best pushen en dan heb je de media en de gehele paardenwereld over je schouder heen kijken. Dat is wel een druk waar je mee om moet kunnen gaan en niet iedereen kan dat.

Ik vind die verhalen over die stiefmoeder een beetje overdreven. Als zij nou totaal niks met paarden had, maar zij heeft zelf ook op dit niveau gereden en weet precies hoe het eraan toe gaat. Ze is gewoon mega enthousiast.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:18

FriesWytske schreef:
Judith_ schreef:
Ik verbaas mij nog steeds over bovenstaande negatieve reacties. Wordt het hem niet gegund ofzo? Undercover blijft thuis en heel bokt prijst de paardvriendelijke beslissing. Totilas blijft thuis en bokt heeft zijn oordeel weer klaar?
Achteraf gezien zijn de omstandigheden en kwaliteit van de bodem ook niet om naar huis te schrijven, een paard wat niet 100% loopt had alleen maar meer schade kunnen oplopen. Wijs besluit.

Omdat dit de zoveelste keer is dat hij vlak na een groot toernooi weer beter is. Dus ja, dan ga je het zo langzamerhand niet meer geloven

Hoeven wij dan iets te geloven misschien? Wat maakt het nou uit wat wij wel of niet geloven, lekker boeiend voor die mensen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:21

Jeetje mensen, ik begin steeds meer te denken dat jullie MAR Toot niet gunnen. Laat die man en dat paard nou eens met rust. Lijkt net of jullie het niet kunnen accepteren dat Toot niet meer bij Edward hoort.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:28

Judith_ schreef:
Ik verbaas mij nog steeds over bovenstaande negatieve reacties. Wordt het hem niet gegund ofzo? Undercover blijft thuis en heel bokt prijst de paardvriendelijke beslissing. Totilas blijft thuis en bokt heeft zijn oordeel weer klaar?
Achteraf gezien zijn de omstandigheden en kwaliteit van de bodem ook niet om naar huis te schrijven, een paard wat niet 100% loopt had alleen maar meer schade kunnen oplopen. Wijs besluit.

Omdat het gewoon op valt.
Neem Londen, toen had meneer ineens Pfeifer. Halverwege Londen reed hij al weer X paarden per dag. Nou als je echt Pfeifer heb, gaat je dat niet lukken. Toen in de docu kwam er ook een hakkelend antwoord op.
Daarna zijn nog een paar keer comebacks aangekondigd en weer afgeblazen.
En nu dus weer. Ik snap dat men zuinig is op het paard, maar elke keer als mensen klaar zitten voor "de grote match" is het weer panne.
Of een mens zo veel pech kan hebben? Misschien. Maar er komt nu gewoon bijna een zichtbaar patroon in te zitten.
Dat mensen dat opvallend vinden is dan niet zo gek gevolg.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:29

Ghut ghut en het verhaal gaat verder...
Nu ineens is het niet erg en kan ie binnenkort terug getraind worden maar ze gunnen hem liever langer rust en verwennerij?
(Ik doel nu niet op trainen als het niet gaat maar hoe ik het uit de tekst haal kan ie wel weer)
Tja ik geef toe ik heb MAR niet gemist gehad op het WEG en gewoon heel sneu voor Toti.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:32

Misschien moet men eens minder er klaar voor gaan zitten als Toot weer aantreed?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:01

alice0cullen schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat hij plankenkoorts heeft

Daar had hij in het overvolle stadion in Aken echt geen last van, hoor!

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:03

Dallista schreef:
alice0cullen schreef:
Ik kan me wel voorstellen dat hij plankenkoorts heeft

Daar had hij in het overvolle stadion in Aken echt geen last van, hoor!

wel bij de kur in Aken

Persevero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:01

Hij roept het misschien ook een beetje op zich af. Schockemohle had ja toegegeven dat tijdens het pfeifer verhaal de het niet goed ging met rijden en de combinatie er gewoon niet klaar voor was

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 01:21

bliver schreef:
alice0cullen schreef:

Ik vind die verhalen over die stiefmoeder een beetje overdreven. Als zij nou totaal niks met paarden had, maar zij heeft zelf ook op dit niveau gereden en weet precies hoe het eraan toe gaat. Ze is gewoon mega enthousiast.

Ik heb ook niet gezegd dat ze een slechte ruiter is eerlijk gezegd heb ik haar nog nooit zien rijden. Maar er is wel degelijk een verschil tussen hoe het ging toen zij naar de spelen ging en nu het niveau is enorm gestegen. Je kunt makkelijk merken dat ze nog in het verleden hangt en boven alles in alle interviews blijft ze herhalen wat zij allemaal gedaan heeft en blabla en richt zo de vragen meer op haar. Ze past in het plaatje van een narcist.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 01:41

_Alarm_wlkp schreef:
Nu ineens is het niet erg en kan ie binnenkort terug getraind worden maar ze gunnen hem liever langer rust en verwennerij?
(Ik doel nu niet op trainen als het niet gaat maar hoe ik het uit de tekst haal kan ie wel weer)
Tja ik geef toe ik heb MAR niet gemist gehad op het WEG en gewoon heel sneu voor Toti.

Sneu voor dat paard? Denk je werkelijk dat die het erg vind dat hij niet mee op wedstrijd mag?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 01:54

Wat een negatieve reacties weer... het gebeurt vaak zat dat een blessure later minder erg of erger blijkt dan gedacht. Vaak door vocht is het moeilijk te scannen in het vroege begin.
Wat had hij dan moeten doen? Een video uploaden dat jullie bewijs hebben dat hij echt kreupel/niet fit loopt? Ik proef vooral afgunst bij de meeste bokkers.
Ik vind het ook vreselijk dat Totilas niet meer door Edward gereden wordt, maar ik gun het MAR ook... waarom zou hij liegen of zich moeten verantwoorden? Ik denk dat de combi de laatste tijd heeft laten zien best wel een team te zijn geworden. Ik vind het knap hoe hij met die extreme druk om gaat, ik begrijp best dat je met zo'n paard en zulke verwachtingen (en afgunst) soms last hebt van plankenkoorts, al denk ik niet dat dit de reden voor de afmelding was.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 02:33

Ik ben ben blij voor MAR en Toot dat het achteraf meevalt, en ik vind de reacties die insinueren dat het allemaal verzonnen is of erger is gemaakt dan het was, ronduit walgelijk.

Voor het gemak gaat iedereen eraan voorbij dat de combinatie Toot-Gal ook niet helemaal vanzelf is gegaan, dat heeft ook tijd nodig gehad om te groeien, maar daar hoor je achteraf niemand over. Ja het is zonde dat ze uit elkaar zijn gehaald en ik kan er helemaal in komen dat het voor Gal nog steeds heel erg gevoelig ligt. Dat het nu met Toot echter in combinatie met MAR niet meteen van een leiden dakje ging is een combinatie van meer factoren: andere omgeving, andere arts, smid, andere rijwijze en het afslaan van begeleiding omdat PS en Co dachten het allemaal zelf beter te kunnen.

Ik hoop die twee dan snel weer in de wedstrijdring te kunnen zien.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 08:27

Anoniem schreef:
_Alarm_wlkp schreef:

Sneu voor dat paard? Denk je werkelijk dat die het erg vind dat hij niet mee op wedstrijd mag?

Sneu in de zin van voor ons jammer om hem (momenteel) niet meer te zien ;)
Dat bedoelde ik.

En tja als ze niet zo hoog van de toren hadden geblazen dan was de kijk op hun anders geweest..
Maar voor mij is het een lopende soap en eerder :evaw: naar MAR toe en Toti.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:02

_Alarm_wlkp schreef:
Anoniem schreef:

Sneu in de zin van voor ons jammer om hem (momenteel) niet meer te zien ;)
Dat bedoelde ik.

En tja als ze niet zo hoog van de toren hadden geblazen dan was de kijk op hun anders geweest..
Maar voor mij is het een lopende soap en eerder :evaw: naar MAR toe en Toti.

Volgens mij is het hoog van de toren blazen wel mee gevallen. Heel veel liefhebbers hier waren boos en er zijn zelfs dreigmails naar hun gestuurd. Men vond dat ze het paard hadden weg gekaapt. En hoe zij daar mee omzijn gegaan maakt niks uit.
Als je zo'n paard koopt met het doel aan de top te rijden, doe je het sowieso niet goed.

Als Anky morgen valegro koopt om ook weer in de top mee te draaien zullen de Britte het zelfde reageren...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 09:07

Vind jij het meevallen als er direct gezegd wordt dat ze de gouden medaille wel mee zullen nemen in Londen met de OS. Ik niet.
Ik gun het ze van harte om te starten. Maar ze roepen nu dit soort commentaar gewoon zelf over zich heen. Voor het WEG werd gezegd dat het een ernstige blessure was. En dat het wel weer even zou duren dat ze zouden starten. En nu ineens is hij alweer beter. Tja, dan krijg je ook dit soort commentaar weer.