[WEG] Geen Nederlanders op het podium in de Special

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Licor

Re: [WEG] Geen Nederlanders op het podium in de Special

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:43

Ik heb me ook aan laurens geirriteerd bij carl.. ik vond echt dat hij m wat de grond in boorde door zo erg op de kleine foutjes te zitten.. bij diederik was laurens vol lof en bij carl daarna die bijna net zo'n goede proef liep zat hij voor mijn gevoel wat te zeuren over kleine dingen..
Maar heb dat alleen bij carl gezien.. vind dat hij over t algemeen netjes commentaar geeft

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:29

bliver schreef:
The_Stig schreef:
Flauwe reacties altijd over het jureren. Charlotte liet een goede proef zien en dan kan je ondanks een paar fouten toch hoog scoren.

Ik heb mij mateloos geirriteerd aan het commentaar van Laurens van Lieren tijdens de proef van Carl Hester dat de juryleden hem teveel en te makkelijk de punten gaven. Verschrikkelijk onsportief vond ik dat, Carl is een naar het paard toe zeer sympathieke ruiter en is voor mij qua rijden een groot voorbeeld hoe dressuur er uit moet zien.

Mensen zouden zich eens wat meer moeten verdiepen in waar de dressuur om draait....

Ik vind dat Laurens juist erg goed commentaar geeft. Heel reeel, benoemd de fouten en ook de goede dingen. Ook bij buitenlandse ruiters. Hij had ook keihard gelijk bij Hester. Heeft niks met onsportief te maken want hij zei bij Gal ook gewoon wat er mis ging

Het gaat mij niet om het benoemen van fouten. Maar je kan niet zomaar herhaaldelijk zeggen dat iemand teveel punten van de jury's krijgt. Dat deed hij met name bij Carl en in mijn ogen was dat niet terecht en onsportief.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 09:20

terechte winnares, ondanks de paar foutjes was de rest fenomenaal. I.t.t Adelinde waar ik echt met kromme tenen en een plaatsvervangend zuurstofgebrek naar heb zitten kijken. Not my cup of tea. De proef van Diederik vond ik ook erg leuk om naar te kijken, veelbelovend voor zo'n jonge combi.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-14 09:50

Citaat:
Het gaat mij niet om het benoemen van fouten. Maar je kan niet zomaar herhaaldelijk zeggen dat iemand teveel punten van de jury's krijgt. Dat deed hij met name bij Carl en in mijn ogen was dat niet terecht en onsportief.
hmm ik weet niet wat laurens heeft gezegd maar ik vond de proef van carl ook te hoog gepunt. En ik weet dat naast mij (en laurens dan) meerdere mensen dat hier vinden. Laten we er maar vanuit gaan dat de jury weet waar ze naar moeten kijken :)

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:22

was wel te verwachten dat Charlotte eerste zou worden. maar ze heeft terecht gewonnen!

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 10:24

The_Stig schreef:
Ik heb mij mateloos geirriteerd aan het commentaar van Laurens van Lieren tijdens de proef van Carl Hester dat de juryleden hem teveel en te makkelijk de punten gaven.

Verschrikkelijk onsportief vond ik dat, Carl is een naar het paard toe zeer sympathieke ruiter en is voor mij qua rijden een groot voorbeeld hoe dressuur er uit moet zien.
...

Dit is een commentaar met vooroordeel.

Armitage

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:10

ik vond het commentaar bij de proeven van de Britse ruiters onsympathiek getint. Ik denk dat er wat afgunst mee speelt. Zo komt het bij mij als Britse over.

The_Stig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:35

ceasario schreef:
The_Stig schreef:
Ik heb mij mateloos geirriteerd aan het commentaar van Laurens van Lieren tijdens de proef van Carl Hester dat de juryleden hem teveel en te makkelijk de punten gaven.

Verschrikkelijk onsportief vond ik dat, Carl is een naar het paard toe zeer sympathieke ruiter en is voor mij qua rijden een groot voorbeeld hoe dressuur er uit moet zien.
...

Dit is een commentaar met vooroordeel.

Je bent het stukje "voor mij" vergeten dik gedrukt te maken.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 11:46

eenitraM schreef:
Alleen het stoort mij dat hij steeds dezelfde begrippen noemt. Dat het paard een mooi silhouet heeft bijvoorbeeld :') Dat heb ik ondertussen wel 20 keer gehoord.

Zover ik weet is Laurens in eerste plaats een paardenman en is het commentaar geven bij de dressuurwedstrijden een 'zomerbaantje' voor hem. Waarschijnlijk dat hij zelf bij terugkijken ook punten hoort die beter hadden gekund, wat dat betreft is er geen verschil met de proeven die hij bespreekt ;)

Voor iemand die geen door de wol geverfde presentator is doet ie het imho erg goed, wat mij betreft mag deze vakantiekracht nog wel een keer terugkomen hoor :)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:23

Begrijp werkelijk niet dat adelinde zulke hoge punten hefet gereden, kreeg zelf plaatsvervangend zere kaken van haar bit gebruik. Stang stond zowat de gehele proef horizontaal en Parzival kon niet veel anders dan zijn mond open houden. Gewoon zielig..Ze hadden haar wat mij betreft mogen uitbellen...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:27

bliver schreef:
The_Stig schreef:
Flauwe reacties altijd over het jureren. Charlotte liet een goede proef zien en dan kan je ondanks een paar fouten toch hoog scoren.

Ik heb mij mateloos geirriteerd aan het commentaar van Laurens van Lieren tijdens de proef van Carl Hester dat de juryleden hem teveel en te makkelijk de punten gaven. Verschrikkelijk onsportief vond ik dat, Carl is een naar het paard toe zeer sympathieke ruiter en is voor mij qua rijden een groot voorbeeld hoe dressuur er uit moet zien.

Mensen zouden zich eens wat meer moeten verdiepen in waar de dressuur om draait....

Ik vind dat Laurens juist erg goed commentaar geeft. Heel reeel, benoemd de fouten en ook de goede dingen. Ook bij buitenlandse ruiters. Hij had ook keihard gelijk bij Hester. Heeft niks met onsportief te maken want hij zei bij Gal ook gewoon wat er mis ging

Ook ik kan me in het commentaar van Laurens vinden. Hij is niet partijdig.

Waar ik me wel aan irriteer is dat er bij een aantal niet correct is gejureerd. Zo vond ik Charlotte echt niet de beste gisteren en eergisteren ook al niet.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:30

zimbabwe schreef:
Begrijp werkelijk niet dat adelinde zulke hoge punten hefet gereden, kreeg zelf plaatsvervangend zere kaken van haar bit gebruik. Stang stond zowat de gehele proef horizontaal en Parzival kon niet veel anders dan zijn mond open houden. Gewoon zielig..Ze hadden haar wat mij betreft mogen uitbellen...

Dan mag je hetzelfde bij Charlotte hebben. Die heeft net zulke strakke handen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 14:55

Ja ben ik het wel mee eens. Ik vind Valegro Fantastisch en Charlotte ook, maar ik vind de combinatie er toch altijd uitzien van "paard waar ga je met het meisje naartoe". Terwijl ze toch altijd zeer correct rijd.

Toch zou ik het bij de dressuur ook weleens leuk vinden als er een paardenwissel bij kwam op het wk :j Net als een paar jaar terug bij de springruiters. Toen moesten Jos lansink en meredith Michaels wisselen(nog twee ruiters trouwens). Was echt een gaaf gezicht.

edit: Ben het met het commentaar over Adelinde ook eens, Ziet er altijd strak uit, altijd mond open. Mijn paard is het niet. Zie ik liever Rath met totilas :D

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:33

Er gingen nu foto's de ronde van Adelinde met oh wat zielig en mishandeling omwille van de open mond en dergelijke.
Maar ik heb genoeg paarden gezien gehad waarbij de paarden ook de mond opensperde en soms strenger handgebruik was maar daar hoor je niemand over he...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:38

_Alarm_wlkp schreef:
Er gingen nu foto's de ronde van Adelinde met oh wat zielig en mishandeling omwille van de open mond en dergelijke.
Maar ik heb genoeg paarden gezien gehad waarbij de paarden ook de mond opensperde en soms strenger handgebruik was maar daar hoor je niemand over he...

Ik vind het niet zielig en vind haar eigenlijk niet streng in de handen. Ik vind het hele beeld strak.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:42

Ja ik heb er ook geen problemen mee, wel dat zij weer net geviseerd word en net die foto's weer gebruikt worden..

Achja eeuwige discussie.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:46

_Alarm_wlkp schreef:
Ja ik heb er ook geen problemen mee, wel dat zij weer net geviseerd word en net die foto's weer gebruikt worden..

Achja eeuwige discussie.

Sowieso vind ik foto's zinloos. Is altijd een moment opname. Was toen met die hetze tegen anky ook. Zie je foto's van moet je kijken hoe ze aan hem trekt, terwijl het paard met de staart op zn rug liep en je zag dat ie weg sprong.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:03

Ik heb de hele kur gezien en het was beslist geen moment opname..ik heb niet iedereen zien rijden, dit viel me op aan haar rit en het punt was niet zozeer de open mond maar de stang die haast continu (!) volledig vertikaal in de mond lag...
Laatst bijgewerkt door zimbabwe op 28-08-14 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 21:07

zimbabwe schreef:
Ik heb de hele kur gezien en het was beslist geen moment opname..ik heb niet iedereen zien rijden, dit viel me op aan haar rit en het punt was niet zozeer de open mond maar de stand die haast continu (!) volledig vertikaal in de mond lag...

Dat hebben er veel meer.