Mogelijke verkoop Damon Hill NRW na WEG

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Mogelijke verkoop Damon Hill NRW na WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:44

Strikkie erom en breng maar :D ik weet er wel een ruiter voor,haha. portemonnee laat het niet toe maar anders. Wat een geweldig paard is dit en ik denk dat er echt wel meer ruiters mee uit de voeten kunnen. Het is alleen de vraag of hij door een rijke pappie als leerpaard gekocht gaat worden of bij een prof die er misschien de OS mee wil rijden. Als Helen nog twee jaar door rijd is zijn waarde maar de helft omdat hij de OS van 2020 waarschijnlijk niet meer haalt.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:47

bigone schreef:
Strikkie erom en breng maar :D ik weet er wel een ruiter voor,haha. portemonnee laat het niet toe maar anders. Wat een geweldig paard is dit en ik denk dat er echt wel meer ruiters mee uit de voeten kunnen. Het is alleen de vraag of hij door een rijke pappie als leerpaard gekocht gaat worden of bij een prof die er misschien de OS mee wil rijden. Als Helen nog twee jaar door rijd is zijn waarde maar de helft omdat hij de OS van 2020 waarschijnlijk niet meer haalt.

Barbaçon??? Painted is tenslotte al 17 en zal vast niet beter worden...
Kasprzak's Donnperignon is 15...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:48

misschien wil een hengstenhouder hem wel als dekhengst, dat kan natuurlijk ook.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:52

In samenwerking met? :Y)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:56

Ene Paul Schockemöhle, maar dan blijft hij hoogstwaarschijnlijk wel onder Helen :P

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 15:59

Janine1990 schreef:

een junior of young rider vind ik wel een goed idee. Krijg je tenminste ook niet het gezeik dat het niet goed genoeg is of dat het veel beter is.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:02

bliver schreef:
Janine1990 schreef:

een junior of young rider vind ik wel een goed idee. Krijg je tenminste ook niet het gezeik dat het niet goed genoeg is of dat het veel beter is.

Dat zou inderdaad mooi zijn. Maar dat lijkt me meer iets voor na 2016. Dan is de waarde daar ook naar.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:21

Janine1990 schreef:
Dat zou inderdaad mooi zijn. Maar dat lijkt me meer iets voor na 2016. Dan is de waarde daar ook naar.

waarom nu niet? Hij is nu op zijn best.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:25

Ach wat zou dat zonde zijn, vind het ook de beste combinatie die uitgebracht wordt op grand prix niveau op dit moment.
En nee, ik ben er van overtuigd dat dit paard niet hetzelfde lot zal meemaken als Totilas. Dit paard is totaal anders aangereden dan Totilas. Wel hoop ik dat hij dan bij een Duits Klassieke ruiter terecht zal komen. Hoeft dit paard niet te veranderen van systeem. Maar zelfs als dit paard bij een niet klassieke ruiter terecht zal komen verwacht ik niet dezelfde problemen. Zou me echt zeer verbazen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:35

bliver schreef:
Janine1990 schreef:

waarom nu niet? Hij is nu op zijn best.

Welke hengstenhouder zou er zoveel in willen investeren om er vervolgens een junior/young rider op te zetten?? Dat moet dan toch in ieder geval iemand zijn die al bekend is met U25 rubrieken.

Mocht dat het geval zijn, zal het vast een rijke papa zijn. Niet een hengstenhouder. Die heeft daar te weinig baat bij. Een hengstenhouder die de sport graag in wil met een paard, zal er toch wat meer internationale ambities op na houden om een dier op een groot podium te laten staan. Zie jij wel eens junioren wedstrijden op tv? EK Arezzo? Ik niet, en ik geloof dat de oudere merriehouder/fokker echt niet specifiek iets gaat opzoeken op internet.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:42

Gebeurd vaker met hengsten, gewoon om ze een beetje in the picture te houden. Ze hebben het zelfs met Krack C nog gedaan, al was dat niet zo'n succes. En juist geen u25, maar echt youngriders/junioren zodat ze niet meer hoeven te piafferen en passageren.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:43

bliver schreef:
Gebeurd vaker met hengsten, gewoon om ze een beetje in the picture te houden. Ze hebben het zelfs met Krack C nog gedaan, al was dat niet zo'n succes. En juist geen u25, maar echt youngriders/junioren zodat ze niet meer hoeven te piafferen en passageren.

Maar Krack was toen al 17 of 18 en teruggetrokken uit de topsport als ik me niet vergis. Dat is wel iets anders dan een paard van 14...

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:49

Ik denk in ieder geval dat er geen GP ruiter is die dit paard gaat kopen aangezien je er maar kort plezier van hebt. Daarom denk ik dat het voor een hengstenhouder gunstiger is om te kopen voor het dekken, daarmee heeft hij ook gelijk het belang dat het paard zo lang mogelijk goed blijft en toch in the picture. Dan kan je hem beter bij de jeugd mee laten lopen dan koste wat het kost GP terwijl hij zich allang heeft bewezen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 16:50

bliver schreef:
Ik denk in ieder geval dat er geen GP ruiter is die dit paard gaat kopen aangezien je er maar kort plezier van hebt. Daarom denk ik dat het voor een hengstenhouder gunstiger is om te kopen voor het dekken, daarmee heeft hij ook gelijk het belang dat het paard zo lang mogelijk goed blijft en toch in the picture. Dan kan je hem beter bij de jeugd mee laten lopen dan koste wat het kost GP terwijl hij zich allang heeft bewezen.

I agree... we hebben ook allemaal gezien waar dat toe leidt...
Wie weet is het ook gewoon een geïnteresseerde die Helen er gewoon op wil houden. Who knows...

Verder denk ik buiten dat om nog steeds aan Barbaçon, die hebben het geld...