Paarden moeten weg uit Leidse Professorenwijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adrija

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 11:58

Waar krijgen die dieren hun beweging? Er is daar amper groen, of je moet elke dag met vier paarden door het superdrukke verkeer het kanaal over naar Cronensteijn. Lijkt me verre van ideaal.

(Of zegt ze dat in het filmpje? Heb zonder geluid gekeken ivm slapende baby op schoot...)

Aan de Schelpenkade was ook zo'n stal middenin de stad. Ben benieuwd of die er nog zit.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:03

12 weken is toch veel te kort? Een langere termijn zou toch echt reëler zijn.
Bovendien moet gezegd dat mensen gewoon ook vaak echt zeikerds zijn :-(

Maar goed, het is idd erg klein. Zelf zou ik dat niet fijn vinden voor de paarden.
Toch maakte iemand hier een rake opmerking: ze hebben meer ruimte dan de paarden van al die Bokkers die 23/7 op stal staan.

Hopelijk krijgt ze hulp van iemand.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:03

Misschien heeft die mevrouw ook wel de pech dat uitgerekend dit jaar overal meer vliegen zijn, doordat de wespen die die vliegen horen te vangen, zijn weggespoeld eerder dit jaar. Als mensen weten dat er ergens "vee" gehouden wordt en ze dan bij zichzelf in huis een vliegje meer zien, ligt het al snel aan dat vee.

Ok, het is klein voor die paarden... en ik hoop dat die vrouw haar paardjes ergens anders kan stallen, voor beide partijen toch wel beter.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:30

Prrrr schreef:
http://www.omroepwest.nl/nieuws/22-08-2 ... ssorenwijk

Met item en kaart - prachtig ingeklemd tussen de achtertuinen. Kan me wel voorstellen dat dat overlast geeft, maar raar dat het dan wel eerst zeven jaar gedoogd wordt.

Als ik de commentaren mag geloven zou er meer spelen dan alleen de stank en de vliegen. Stank zou ook komen van het rioolwater en niet van de dieren die er zitten.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 12:46

Adrija schreef:
Waar krijgen die dieren hun beweging? Er is daar amper groen, of je moet elke dag met vier paarden door het superdrukke verkeer het kanaal over naar Cronensteijn. Lijkt me verre van ideaal.

(Of zegt ze dat in het filmpje? Heb zonder geluid gekeken ivm slapende baby op schoot...)

Aan de Schelpenkade was ook zo'n stal middenin de stad. Ben benieuwd of die er nog zit.

Achter het Utrechtse Jaagpad/Hoge Rijdijk zat vroeger ook een stadsboer, helemaal ommuurd, als je het niet wist dat er een boerderij zat merkte je er niets van. Die man had rundvee, een paar pensionpaarden en hij schijnt zelfs varkens te hebben gehad, niemand klaagde over de stank. En dat gewoon naast de rijtjeshuizen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:41

Ninx schreef:
12 weken is toch veel te kort? Een langere termijn zou toch echt reëler zijn.
Bovendien moet gezegd dat mensen gewoon ook vaak echt zeikerds zijn :-(

Maar goed, het is idd erg klein. Zelf zou ik dat niet fijn vinden voor de paarden.
Toch maakte iemand hier een rake opmerking: ze hebben meer ruimte dan de paarden van al die Bokkers die 23/7 op stal staan.

Hopelijk krijgt ze hulp van iemand.

Niet persoonlijk bedoeld maar dat is wel zo'n dood doener. Want wie zegt dat die dieren 23/7 op stal staan? Dat is vaak een aanname omdat ze niet 24/7 op de wei staan. Veel eigenaren zijn zich wel degelijk bewust van het feit dat hun paarden niet het hele jaar op de wei kunnen. Die zie je dan vaak veel tijd en energie stoppen in alternatieven. Wandelen. Los met een maatje. Stapmolen en rijden. En vaak zie je ook nog afspraken met mensen op stal die op een ander tijdstip komen en dan, in de winter, ook nog het paard van een ander even in de paddock zetten.

purny

Re: Paarden moeten weg uit Leidse Professorenwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 13:44

Inderdaad... maar de ruimte is veel te klein voor 3 paarden. En te modderig, maar kijk eens naar het weer van de afgelopen tijd. Hier in de provincie Zuid holland heb je weinig weides in vergelijking met Drenthe enzo.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 15:16

Inderdaad veel te klein. Alleen jammer dat het dan op zo'n achterbakse manier wordt gedaan ipv samen naar een betere oplossing te zoeken. Want dat de dame dol op haar dieren is is wel duidelijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 11:42

Misschien hebben de bewoners al vaak genoeg gezeten om een oplossing te bedenken.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:16

Maar goed als we eerlijk zijn, als je tegenwoordig 4 paarden denkt te kunnen veroorloven moet je wel reserves hebben vindt ik.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 18:43

Biepmiep schreef:
Maar goed als we eerlijk zijn, als je tegenwoordig 4 paarden denkt te kunnen veroorloven moet je wel reserves hebben vindt ik.

Uiteraard, maar stalling hier in Leiden en omgeving is al snel 250 euro per paard per maand. Oftewel 1000 euro per maand. Hoeveel reserve je ook hebt, dit kan niet op tegen de bedragen die je hier al kwijt bent aan stalling.