Rechtbank stuurt Van Paesschen naar de WEG

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:07

Tinexx schreef:
Vigo loopt inderdaad geen wedstrijden meer. Ik weet niet waar je dit gelezen hebt Besita.

er staat elke dag een intervieuw van Lejeune op studforlife en bovendien heeft hij dit eht al vele malen gezegd dit jaar !!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:07

Maar leg dan de prestaties van Constant langs die van Jos Lansink. En wat kies je dan 'de jongeman met 1 goed toppaard' of 'de sterk presterende oudgediende met een vers paard'. Kijk, er zijn natuurlijk een pak goede ruiters in Belgenland en als er een selectie gemaakt wordt, gaat er altijd iemand ontevreden zijn.
Conclusie: Constant kan maar beter zo goed gaan presteren (liefst met Cadjanine, want dat is mijn favopaardje ;) ) dat niemand nog om hem heen kan en hij geen rechtbanken nodig heeft om ergens bij te kunnen horen.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:13

Gini schreef:
Maar wat dan? Een jong team sturen enkel en alleen om een jong team te sturen? Ze moeten toch ook iets gepresteerd hebben? En ik zeg niet dat Constant dat helemaal niet gedaan heeft (dat zou maar erg zijn) maar om er nou van achterover te vallen en niet te snappen dat die niet geselecteerd is, nou nee, zo constant zijn zijn prestaties nu toch ook weer niet.
Bij de Philippaerts-broertjes heeft het toch ook een tijd geduurd. Natuurlijk wonnen die jonge gasten hier en daar wel iets of hoorden ze bij het toptien-klassement, maar het is toch pas sinds een tweetal jaar dat je echt van constante prestaties kan spreken en dat ze ook de grotere wedstrijden kunnen winnen. Constant zit nu in die fase: hij begint op te komen, begint al wat meer wedstrijden goed te rijden, maar om nu moord en brand te schreeuwen omdat die niet geselecteerd voor de WEG, zo goed vind ik hem inderdaad niet. Al mag die er van mij wel bij, ik heb niets tegen Constant. Ik schat hem ongeveer evenwaardig aan Pieter Devos.

En over Jos Lansink, tja, daar blijf ik met mijn gedachte: een ouwe gediende die zijn strepen verdiend heeft, mag van mij zo geselecteerd worden. Je noemt nu net de Britten, besita, maar als er nou 1 team is die heel lang zijn anciens aanhoudt, dan is het wel het Britse springteam. Die mannen zijn 60 en springen nog rond. Dat is ook pas recent dat die hier en daar wat jong talent mee laten opdraven (wat België dus ook doet, een mix van jong en oud).

ik draai het om een "ouwe " erbij nemen enkel maar omdat ie een ouwe rot is ..nee de jongen hebben het net wel bewezen en de ouwe niet !
ja de britten ..onze anciens zijn al lang genoeg beshermd geweest ..als ze niet meer presteren mogen ze van mijn part nog genoeg hier en daar rondspringen maar dan moet je de kans aan de nieuwe generatie ook geven als die bewijzen beter te zijn OP DIT MOMENT ! Dat heeft GB gedaan een jaar of 3 geleden en van een diep dal zijn ze nu wel terug overal aanwezig

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:15

Gini schreef:
Maar leg dan de prestaties van Constant langs die van Jos Lansink. En wat kies je dan 'de jongeman met 1 goed toppaard' of 'de sterk presterende oudgediende met een vers paard'. Kijk, er zijn natuurlijk een pak goede ruiters in Belgenland en als er een selectie gemaakt wordt, gaat er altijd iemand ontevreden zijn.
Conclusie: Constant kan maar beter zo goed gaan presteren (liefst met Cadjanine, want dat is mijn favopaardje ;) ) dat niemand nog om hem heen kan en hij geen rechtbanken nodig heeft om ergens bij te kunnen horen.

imo het eerste !! het zou nogal wat zijn als men Scott Brash zou thuislaten en Skelton met zijn 2 de of derde paard zou sturen

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:19

Gini schreef:

1 goed toppaard? Constant heeft een stal fijne paarden ter beschikking, waar hij ook nog eens mee presteert, en imo is Cadjanine trouwens niet een van zijn grootste toppers..

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:21

neen die hadden ze beter bij Pessoa kunnen laten :+

DRESSAGEFAN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:25

besita schreef:

:j Trouwens, als het echt een wereldtopper zou zijn, had Pessoa haar echt niet uit zijn handen laten gaan..

MdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:27

Tinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:30

Hoe je het ook draait of keert, er zal altijd wel iemand ontevreden zijn. (Zoals Gini al heeft gezegd)
Het leven is geven en nemen. En je kan niet alles hebben wat je wil. Als Van Paesschen zo blijft presteren als dit jaar is hij er volgende keer zeker bij.

C2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 12:38

Gini schreef:
C2012 schreef:
Je hoeft toch geen wedstrijden te rijden om een paard in conditie te hebben?

Je gaat niet een paard enkel en alleen in de achtertuin trainen en dan meteen op de WEG uitbrengen. Hoogst oneerlijk naar het paard toe.

Is toch nergens gezegd dat hij dat gaat doen? :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:46

besita schreef:
Gini schreef:
Maar wat dan? Een jong team sturen enkel en alleen om een jong team te sturen? Ze moeten toch ook iets gepresteerd hebben? En ik zeg niet dat Constant dat helemaal niet gedaan heeft (dat zou maar erg zijn) maar om er nou van achterover te vallen en niet te snappen dat die niet geselecteerd is, nou nee, zo constant zijn zijn prestaties nu toch ook weer niet.
Bij de Philippaerts-broertjes heeft het toch ook een tijd geduurd. Natuurlijk wonnen die jonge gasten hier en daar wel iets of hoorden ze bij het toptien-klassement, maar het is toch pas sinds een tweetal jaar dat je echt van constante prestaties kan spreken en dat ze ook de grotere wedstrijden kunnen winnen. Constant zit nu in die fase: hij begint op te komen, begint al wat meer wedstrijden goed te rijden, maar om nu moord en brand te schreeuwen omdat die niet geselecteerd voor de WEG, zo goed vind ik hem inderdaad niet. Al mag die er van mij wel bij, ik heb niets tegen Constant. Ik schat hem ongeveer evenwaardig aan Pieter Devos.

En over Jos Lansink, tja, daar blijf ik met mijn gedachte: een ouwe gediende die zijn strepen verdiend heeft, mag van mij zo geselecteerd worden. Je noemt nu net de Britten, besita, maar als er nou 1 team is die heel lang zijn anciens aanhoudt, dan is het wel het Britse springteam. Die mannen zijn 60 en springen nog rond. Dat is ook pas recent dat die hier en daar wat jong talent mee laten opdraven (wat België dus ook doet, een mix van jong en oud).

ik draai het om een "ouwe " erbij nemen enkel maar omdat ie een ouwe rot is ..nee de jongen hebben het net wel bewezen en de ouwe niet !
ja de britten ..onze anciens zijn al lang genoeg beshermd geweest ..als ze niet meer presteren mogen ze van mijn part nog genoeg hier en daar rondspringen maar dan moet je de kans aan de nieuwe generatie ook geven als die bewijzen beter te zijn OP DIT MOMENT ! Dat heeft GB gedaan een jaar of 3 geleden en van een diep dal zijn ze nu wel terug overal aanwezig

België geeft de kans aan jonge mensen. Daarom nemen ze Pieter Devos, Jos Verlooy en Olivier Philippaerts mee. En Gregory is eigenlijk ook nog jong. De tijd dat het Belgische team bestond uit Jos Lansink, Dirk Demeersman, Ludo Philippaerts, Philippe Lejeune, Peter Postelmans, Stanny Paesschen, Jerome Guery en andere ouwe rotten ligt achter ons. Eigenlijk telt dit team maar 1 echte ouwe rot en 1 die tussenin ligt, de rest is allemaal jong en upcoming.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:50

DRESSAGEFAN schreef:
besita schreef:

:j Trouwens, als het echt een wereldtopper zou zijn, had Pessoa haar echt niet uit zijn handen laten gaan..

Want ruiters hebben uiteraard veel te zeggen over paarden waar ze geen eigenaar van zijn. :+
Cadjanine heeft een spectaculairder palmares dan Constant Van Paesschen, dus aan het paard ligt het zeker niet.

Moonlight17

Re: Rechtbank stuurt Van Paesschen naar de WEG

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 14:59

Geen precies verstand van al het Belgisch gespring en hun scores allemaal. Maar als ik zou moeten vechten via de rechtbank om in het Belgische WEG te komen, zou ik er al helemaal geen zin meer in hebben. Ook niet bepaald goed voor je eigen naam als je op deze manier het team binnen moet komen, lijkt mij. Ik zou dan dus eieren voor mijn geld kiezen en volgend jaar weer opnieuw te selecteren.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:15

Gini schreef:
België geeft de kans aan jonge mensen. Daarom nemen ze Pieter Devos, Jos Verlooy en Olivier Philippaerts mee. En Gregory is eigenlijk ook nog jong. De tijd dat het Belgische team bestond uit Jos Lansink, Dirk Demeersman, Ludo Philippaerts, Philippe Lejeune, Peter Postelmans, Stanny Paesschen, Jerome Guery en andere ouwe rotten ligt achter ons. Eigenlijk telt dit team maar 1 echte ouwe rot en 1 die tussenin ligt, de rest is allemaal jong en upcoming.

ja Guery is oud , heel oud :') zal ie graag horen :Y)
Nogmaals het gaat erom wie het verdient om naar de spelen te gaan en dat is imo de betere COMBI ..Toscan is 44 ste op de ranking , Ensor 545 ste

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:21

Ik dacht dat je met mijn bericht wel snapte wat ik met de tweescheiding jong-oud bedoelde. Ik had het althans niet over de absolute leeftijd.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 15:21

Dat Lansink in het team zit is gewoon, gezien de geleverde prestaties dit jaar, niet juist.

Verlooy en Van Paeschen hebben een véél beter seizoen gedraaid en verdienen het dan ook meer om in team te zitten dan Lansink.

Prestaties uit het verleden tellen niet è...
Joske heeft het hele seizoen geknokt en gestreden voor z'n land, met knappe prestaties dan nog, en die is nu reserve... vorig jaar op het EK was hij dat ook, moest hij invallen en was hij nota bene de enige Belg in de finale...

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:04

ja de uitleg omtrent Verlooy was :? " toen hij verleden jaar werd geselecteerd schreeuwde iedereen schandaal en werd hij beste belg op het EK ..nu is het omgekeerde het geval en dat moet hij accepteren " ..wat voor uitleg dat nu voor een sportfederatie ??
Nogmaals het gaat mij niet om de leeftijd ..van mijn part had het best Lejeune - Lansink -Demeersman-Phillipaerts-Mathy mogen zijn als zij dit jaar prestaties hadden neergezet om u tegen te zeggen

alleen stinkt het gewoon als ineens JL uit de lucht komt vallen ..iets van heilige huisjes

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:37

C2012 schreef:
Gini schreef:

Je gaat niet een paard enkel en alleen in de achtertuin trainen en dan meteen op de WEG uitbrengen. Hoogst oneerlijk naar het paard toe.

Is toch nergens gezegd dat hij dat gaat doen? :+

T zou er wel op neerkomen.. Een 3 ster lopen is toch iets anders dan de WEG...

X__Trees

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:38

besita schreef:
ja de uitleg omtrent Verlooy was :? " toen hij verleden jaar werd geselecteerd schreeuwde iedereen schandaal en werd hij beste belg op het EK ..nu is het omgekeerde het geval en dat moet hij accepteren " ..wat voor uitleg dat nu voor een sportfederatie ??
Nogmaals het gaat mij niet om de leeftijd ..van mijn part had het best Lejeune - Lansink -Demeersman-Phillipaerts-Mathy mogen zijn als zij dit jaar prestaties hadden neergezet om u tegen te zeggen

alleen stinkt het gewoon als ineens JL uit de lucht komt vallen ..iets van heilige huisjes

Mijn gedacht :j

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:28

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:50

ach en wie betaald uiteindelijk die dwangsom ..de gewone ruiters met hun licentie

Stral

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 22:39

Feit!

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 23:26

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:02

besita schreef:
ach en wie betaald uiteindelijk die dwangsom ..de gewone ruiters met hun licentie

Blij dat ik dan maar een simpele LRV'er ben :+

horselove138

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 12:08