Tinexx schreef:Vigo loopt inderdaad geen wedstrijden meer. Ik weet niet waar je dit gelezen hebt Besita.
er staat elke dag een intervieuw van Lejeune op studforlife en bovendien heeft hij dit eht al vele malen gezegd dit jaar !!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Gini schreef:Maar wat dan? Een jong team sturen enkel en alleen om een jong team te sturen? Ze moeten toch ook iets gepresteerd hebben? En ik zeg niet dat Constant dat helemaal niet gedaan heeft (dat zou maar erg zijn) maar om er nou van achterover te vallen en niet te snappen dat die niet geselecteerd is, nou nee, zo constant zijn zijn prestaties nu toch ook weer niet.
Bij de Philippaerts-broertjes heeft het toch ook een tijd geduurd. Natuurlijk wonnen die jonge gasten hier en daar wel iets of hoorden ze bij het toptien-klassement, maar het is toch pas sinds een tweetal jaar dat je echt van constante prestaties kan spreken en dat ze ook de grotere wedstrijden kunnen winnen. Constant zit nu in die fase: hij begint op te komen, begint al wat meer wedstrijden goed te rijden, maar om nu moord en brand te schreeuwen omdat die niet geselecteerd voor de WEG, zo goed vind ik hem inderdaad niet. Al mag die er van mij wel bij, ik heb niets tegen Constant. Ik schat hem ongeveer evenwaardig aan Pieter Devos.
En over Jos Lansink, tja, daar blijf ik met mijn gedachte: een ouwe gediende die zijn strepen verdiend heeft, mag van mij zo geselecteerd worden. Je noemt nu net de Britten, besita, maar als er nou 1 team is die heel lang zijn anciens aanhoudt, dan is het wel het Britse springteam. Die mannen zijn 60 en springen nog rond. Dat is ook pas recent dat die hier en daar wat jong talent mee laten opdraven (wat België dus ook doet, een mix van jong en oud).
Gini schreef:Maar leg dan de prestaties van Constant langs die van Jos Lansink. En wat kies je dan 'de jongeman met 1 goed toppaard' of 'de sterk presterende oudgediende met een vers paard'. Kijk, er zijn natuurlijk een pak goede ruiters in Belgenland en als er een selectie gemaakt wordt, gaat er altijd iemand ontevreden zijn.
Conclusie: Constant kan maar beter zo goed gaan presteren (liefst met Cadjanine, want dat is mijn favopaardje) dat niemand nog om hem heen kan en hij geen rechtbanken nodig heeft om ergens bij te kunnen horen.
Gini schreef:Maar leg dan de prestaties van Constant langs die van Jos Lansink. En wat kies je dan 'de jongeman met 1 goed toppaard' of 'de sterk presterende oudgediende met een vers paard'. Kijk, er zijn natuurlijk een pak goede ruiters in Belgenland en als er een selectie gemaakt wordt, gaat er altijd iemand ontevreden zijn.
Conclusie: Constant kan maar beter zo goed gaan presteren (liefst met Cadjanine, want dat is mijn favopaardje) dat niemand nog om hem heen kan en hij geen rechtbanken nodig heeft om ergens bij te kunnen horen.
besita schreef:Gini schreef:Maar wat dan? Een jong team sturen enkel en alleen om een jong team te sturen? Ze moeten toch ook iets gepresteerd hebben? En ik zeg niet dat Constant dat helemaal niet gedaan heeft (dat zou maar erg zijn) maar om er nou van achterover te vallen en niet te snappen dat die niet geselecteerd is, nou nee, zo constant zijn zijn prestaties nu toch ook weer niet.
Bij de Philippaerts-broertjes heeft het toch ook een tijd geduurd. Natuurlijk wonnen die jonge gasten hier en daar wel iets of hoorden ze bij het toptien-klassement, maar het is toch pas sinds een tweetal jaar dat je echt van constante prestaties kan spreken en dat ze ook de grotere wedstrijden kunnen winnen. Constant zit nu in die fase: hij begint op te komen, begint al wat meer wedstrijden goed te rijden, maar om nu moord en brand te schreeuwen omdat die niet geselecteerd voor de WEG, zo goed vind ik hem inderdaad niet. Al mag die er van mij wel bij, ik heb niets tegen Constant. Ik schat hem ongeveer evenwaardig aan Pieter Devos.
En over Jos Lansink, tja, daar blijf ik met mijn gedachte: een ouwe gediende die zijn strepen verdiend heeft, mag van mij zo geselecteerd worden. Je noemt nu net de Britten, besita, maar als er nou 1 team is die heel lang zijn anciens aanhoudt, dan is het wel het Britse springteam. Die mannen zijn 60 en springen nog rond. Dat is ook pas recent dat die hier en daar wat jong talent mee laten opdraven (wat België dus ook doet, een mix van jong en oud).
ik draai het om een "ouwe " erbij nemen enkel maar omdat ie een ouwe rot is ..nee de jongen hebben het net wel bewezen en de ouwe niet !
ja de britten ..onze anciens zijn al lang genoeg beshermd geweest ..als ze niet meer presteren mogen ze van mijn part nog genoeg hier en daar rondspringen maar dan moet je de kans aan de nieuwe generatie ook geven als die bewijzen beter te zijn OP DIT MOMENT ! Dat heeft GB gedaan een jaar of 3 geleden en van een diep dal zijn ze nu wel terug overal aanwezig
DRESSAGEFAN schreef:besita schreef:neen die hadden ze beter bij Pessoa kunnen laten
Trouwens, als het echt een wereldtopper zou zijn, had Pessoa haar echt niet uit zijn handen laten gaan..
Gini schreef:België geeft de kans aan jonge mensen. Daarom nemen ze Pieter Devos, Jos Verlooy en Olivier Philippaerts mee. En Gregory is eigenlijk ook nog jong. De tijd dat het Belgische team bestond uit Jos Lansink, Dirk Demeersman, Ludo Philippaerts, Philippe Lejeune, Peter Postelmans, Stanny Paesschen, Jerome Guery en andere ouwe rotten ligt achter ons. Eigenlijk telt dit team maar 1 echte ouwe rot en 1 die tussenin ligt, de rest is allemaal jong en upcoming.
besita schreef:ja de uitleg omtrent Verlooy was" toen hij verleden jaar werd geselecteerd schreeuwde iedereen schandaal en werd hij beste belg op het EK ..nu is het omgekeerde het geval en dat moet hij accepteren " ..wat voor uitleg dat nu voor een sportfederatie ??
Nogmaals het gaat mij niet om de leeftijd ..van mijn part had het best Lejeune - Lansink -Demeersman-Phillipaerts-Mathy mogen zijn als zij dit jaar prestaties hadden neergezet om u tegen te zeggen
alleen stinkt het gewoon als ineens JL uit de lucht komt vallen ..iets van heilige huisjes