Hart van NL: Pensionhoudster verkoopt andermans paarden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, Ladybird, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 21:59

chimello schreef:
Werd er eigenlijk betaald voor de stalling? Of was het echt wegbrengen en that's it?

Daar lijkt het in sommige gevallen wel op, in november werd het dier er gebracht en men kwam er pas in augustus achter.............., want kwam toen pas gaan kijken.........

Vind het maar raar om zo met je oude paard om te gaan, uit handen geven en er dan amper naar omkijken..... Ja, hoor een ander draait voor alle kosten op voor een oud en of geblesseerde dier, ik geloof er niet in..... of het moet kassa zijn............doorverkopen.............

Dat neemt niet weg dat het verschrikkelijk is voor de ex-eigenaren.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:04

Helemaal met je eens...

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:05

Kunnen jullie vinden, is jullie goed recht.
Ieder zijn mening :)
Tuurlijk moet zij gestraft worden daar niet van Maar wat willen ze nu nog bereiken?
Heeft ze wettelijk iets strafbaar gedaan?
Kunnen ze haar oppakken?
Dan hadden ze dat toch allang gedaan.
Snap dat mensen intens verdrietig zijn maar (met uitzonderingen van dien) een beest neem je niet voor even maar voor heel je leven.
Neem je verantwoordelijkheid en zorg dat zoiets naars niet kan gebeuren.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:06

:j

Guess_NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:08

Het is ook vreselijk en toch blijf ik erbij dat dit ook dikke pech is. Er zijn genoeg mensen die een weide maatje zoeken maar niet teveel willen betalen en dan voor een blessure paard kiezen. En er word wel makkelijk gezegd van neem je verantwoordelijkheid, maar soms veranderd iemands situatie, niet bij iedereen natuurlijk, - sommige hebben in mijn ogen wel heel makkelijk hun paard van de hand gedaan

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:09

LukieBradley schreef:
Tuurlijk moet zij gestraft worden daar niet van Maar wat willen ze nu nog bereiken?
Kunnen ze haar oppakken?
Snap dat mensen intens verdrietig zijn maar (met uitzonderingen van dien) een beest neem je niet voor even maar voor heel je leven.

Precies, je kunt toch niet werkelijk verwachten dat iemand anders voor je oude en niet meer voor de sport geschikte paard gaat zorgen en de kosten op zich neemt. Wat mij betreft mogen alle personen die een paard daar heen hebben gebracht hand in eigen boezem steken.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:10

DutchRiders schreef:
Kimbers schreef:
Wat een ontzettende kortzichtige en botte reactie LukieBradley :n

Vind ik ook..

Ik ook.. Wij hebben ook naar een rusthuis gekeken puur omdat ik graag de sport in wil en niet zo heel veel tijd heb. Nu maak ik er maar gewoon tijd voor vrij.

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:13

LukieBradley schreef:
Kunnen ze haar oppakken?

De eigenaren willen graag weten wat er mee is gebeurd wat ik me goed in kan denken. Zo kunnen ze het een plekje geven. Nu dwaalt de gedachte "leeft hij nog? Waar is ze? Is ze niet naar de slag?" en allemaal vragen die je graag beantwoord wilt hebben

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:14

Mijn paardjes blijven hier tot de dood. Dat vind ik prettiger dan dat ze met pijn o.i.d doorverkocht worden.
Dan maar stallen bij bouwen..

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:15

Tsjah...niet goed natuurlijk,,,,maar ook niet al te slim van de eigenaren.....zelf het geld ,of de tijd niet hebben om een oud paard te onderhouden,en dan geef je hem weg,en staat vervolgens raar te kijken als de nieuwe eigenaar(want dat is het)iets anders doet dan dat de bedoeling is......dit gebeurt dagelijks...als je zeker wilt weten dat je pensionado niet in de handel komt breng je hem of naar een betaald pension,,,of,,,,,,,naar de slager......of je laat m gewoon thuis natuurlijk.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:16

Je hebt natuurlijk rust huizen en je hebt rust huizen ;)
Ik zou mijn pony zo naar soest brengen indien nodig.
Maar ik zou alles, zoiets als bij deze elly grondig 6checken en een contract opstellen.
Tuurlijk zijn er uitgezonderde gevallen maar ik ga iemand anders niet met mijn probleem pony's opzadelen.
Wat ook word gezegd boven mij, sommige doen het erg makkelijk.
Juist daar val ik over ;)
Laatst bijgewerkt door LukieBradley op 18-08-14 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:17

papagroom schreef:
Tsjah...niet goed natuurlijk,,,,maar ook niet al te slim van de eigenaren.....zelf het geld ,of de tijd niet hebben om een oud paard te onderhouden,en dan geef je hem weg,en staat vervolgens raar te kijken als de nieuwe eigenaar(want dat is het)iets anders doet dan dat de bedoeling is......dit gebeurt dagelijks...als je zeker wilt weten dat je pensionado niet in de handel komt breng je hem of naar een betaald pension,,,of,,,,,,,naar de slager......of je laat m gewoon thuis natuurlijk.

Amen :)

DutchRiders

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:19

Is het zo dat Ellie hier geen vergoeding voor ontving? Als dat niet zo is kun je ook niet verwachten dat iemand voor alle kosten van jouw oude paard op draait.

Maar ik snap wel dat je je als gedupeerde erg "genaaid" voelt. Altijd onzekerheid over de plek waar het paard naartoe is gegaan is natuurlijk heel erg...

Ellie is ook bij ons geweest voor een paard. Erg mooie praatjes, na wat research op internet heb ik haar geconfronteerd met mijn "bevindingen".
Ze whatsappte me later allerlei zielige berichtjes, ben hier verder niet op in gegaan.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:20

Verkocht of geslacht? Sorry, komt harder over als ik het bedoel. Maar bijna niemand wilt tegenwoordig meer een oud paard. Zo wel gaan ze er echt niet veel geld voor neerleggen. Dat ze daarbij (waarschijnlijk) naar het buitenland zijn gegaan maakt het helemaal een raar verhaal..

LoveChamp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:20

Ik wou een rusthuis in de buurt dat zodra ik tijd had (wat zeker 1x per week zou zijn) langs kon gaan. Had ik een week geen tijd jammer dan, dan maak ik maar tijd. Maar nu hebben we een eigen wei als 'rust' wei waar ze lekker op gaan en kan ik er nog alles mee doen wat ik wil wanneer ik wil (en moet)

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:24

Tja, als je een jong paard in devopfok plaatst gaat ook niet iedereen wekelijks, of maandelijks kijken. Als de eigenaren betalen voor een rustig plekje, dan horen ze erop te kunnen vertrouwen dat hun paard dat ook krijgt, ongeachtvhoe vaak ze komen kijken. Want wie weet zagen zij dat wel als de perfecte plek voor hun paard maar wonen ze zelf aan de andere kant van het land of zo.

Van de andrre kant, als je echt zo begaan bent met het wel en wee van je paard licht je diens toekomstige woonstek volledig door en gaat niet alleen af op wat de eigenaren zeggen. Ik zou temminste ook gaan praten met andere paardenbaasjes daar. kan dat niet, dan zet ik er geen dier neer. Dit soort mensen kunnen deels hun gang gaan door de goedgelovigheid en naiviteit van mensen, samen met de onverschillige mensen. Valt de groep naieve mensen weg, dan wordt hun werkterrein wel een stuk krapper.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:33

Dit gebeurd toch zo vaak? Ik snap ook niet hoe mensen kunnen denken dat je je oude en/of geblesseerde paard gratis ergens kunt stallen. Dat iemand uit liefdadigheid je paard overneemt en er dan veel geld in gaat steken maar er helemaal niets mee kan? Dan kun je toch zelf ook wel bedenken dat dat niet goed zit? En dan wegbrengen en na maanden nog eens kijken om te zien hoe het gaat.
Laatst bijgewerkt door aisie op 18-08-14 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt

sasja0705

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:38

wat ik ff niet snap: als de nieuwe woonplaats bekend is, dan had HvNL het toch ook moeten weten... of is er geen research gedaan ? zou mij interessieren in hoe veel gevallen er daadwerkelijk juridisch wat gedaan kan worden. Maar als, na dan zou ik toch alle acties die mogelijk zijn ondernemen...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:41

Genoeg ongewenste shetlanders die gratis weggegeven worden zonder een of ander contract. Ik vind het maar sneu dat mensen zielig lopen doen nadat ze zelf hun paard ergens gedumpt hebben. Als mijn paard niet meer te rijden was en oud dan zou ik haar nog eerder een spuitje zetten dan dat ik haar zomaar weggaf als ik de optie niet had haar te kunnen houden. Je weet toch zelf ook dat niemand geldboompjes heeft om zomaar andermans paard in leven te houden... En deze paarden eindigen of bij de slacht of er wordt weer op gereden en er worden ongelukken veroorzaakt. Ik vind het ook erg voor de eigenaren maar deels is het toch je eigen fout als je je paard zo lang niet bezoekt. Opfok is toch wat anders he... Daar betaal je sowieso om je paard te stallen. Sorry, maar 6 maanden niet naar je dier omkijken of het nu verzorgd wordt of niet, vind ik niet kunnen.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 22:46

Dat vind ik dus ook,men zet zijn/haar eigen paard ergens neer en vervolgens word er maanden niet naar omgekeken?!Breng het dier dan zelf naar de slacht of spuitje erin.
Dat zou ik niet over mn hart krijgen om mn trouwe maatje ergens op een vreemde plek "te dumpen" en me dan ook nog zo lang niet laten zien naar het dier. ;(

In dit verhaal denk ik dan wie is hier nu het foutste bezig? >;)
Maar hoe dan ook het blijft een laffe actie als je een rusthuis wilt runnen en dan zoiets flikken,erg laag zoiets! _-:(

superpony

Re: Hart van NL: Pensionhoudster verkoopt andermans paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 00:19

Maar niemand weet welke afspraken gemaakt zijn en wat mevrouw beloofd heeft.

Ik heb een 21 jarige en een 16jarige die geblesseerd is. Nu staan ze 24/7 buiten in de buurt. Maar als je in pension staat waar ze weinig buiten komen bijvoorbeeld en je veel betaald voor veel luxe waar je niks aan hebt, zou ik ook rondkijken naar een rusthuis.

Als iemand iets moois aanbied, zou ik ze met heel veel pijn en moeite wel iets verder weg zetten, maar dan kan ik niet meer elke dag gaan. Is eigenlijk ook de reden dat we er nu ( nog ) niet voor gekozen hebben. + dat we nog ritjes maken.

Er zijn ook rusthuizen waar je niet eens dagelijks mag komen. Ik las een adv van een adres waar je 2 bezoekdagen hebt..........nou, no way! Super leuk dat je ze kan bekijken via de webcam, maar ik vind dat 10x niks.

Ik zie ok oude paarden gewoon in pension staan en er niet veel beter op worden. Mensen vertrouwen het niet snel en dat is oke, maar de andere optie is vaak ook niks voor het dier. Hoe kom je erachter of een rusthuis goed is? Zoveel mogelijk ervaringen zoeken, maar die zijn ook heel verschillend.

Deze mevrouw is iets mee aan de hand of wil dingen doen die gewoon niet kunnen en komt in de knoei. ( waarschijnlijk financieel )

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 00:24

Hier had ik ook een topic over gemaakt maar die werd verwijderd ivm privacie volgens mij.
Dit is ook al geen nieuw nieuws meer trouwens..

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 06:27

Betaalden deze mensen die vrouw voor stalling en onderhoud van de paarden of hebben zij de paarden aan deze vrouw weg gegeven? In het eerste geval zou ik het hele gebeuren schokkender vinden dan in het tweede geval, want in het tweede geval sta je immers het dier af en ben je niet langer eigenaar en heb je er dus ook geen zeggenschap meer over...

Hoe dan ook; om deze reden zou ik nooit mijn paard weggeven. Ze mag in principe bij mij oud worden; maar als ik ooit besluit om haar (misschien iets verder van huis) op rust te zetten; dan wel op een weide of op een normale pensionstal met genoeg weidegang waarvoor ik betaal met goede afspraken en een contract.

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 06:42

Ik snap sowieso niet zo goed dat je je oude paard weggeeft inderdaad. Ik heb ook een ouwetje van dik over de 25 met artrose etc. Die staat 5 minuten bij mijn huis vandaan in vol pension. Hoef er niet naartoe elke dag want ze doet alles voor me. Ga paar keer per week even tutten enzo en als hij een goede dag heeft rijden. Is helaas niet zo vaak meer. Maar daar betaal ik gewoon 220 euro per maand voor. En dat heeft hij ook gewoon verdiend. Heb jarenlang op zijn rug mogen zitten. En dan kan het niet meer en afdanken? Nee dat vind ik dubbel hoor.

Dat ze mensen heeft voorgelogen is heel fout natuurlijk. Maar ja volgens mij was zij de nieuwe eigenaar.....

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-14 06:44

mairead schreef:
Betaalden deze mensen die vrouw voor stalling en onderhoud van de paarden of hebben zij de paarden aan deze vrouw weg gegeven? In het eerste geval zou ik het hele gebeuren schokkender vinden dan in het tweede geval, want in het tweede geval sta je immers het dier af en ben je niet langer eigenaar en heb je er dus ook geen zeggenschap meer over...

Hoe dan ook; om deze reden zou ik nooit mijn paard weggeven. Ze mag in principe bij mij oud worden; maar als ik ooit besluit om haar (misschien iets verder van huis) op rust te zetten; dan wel op een weide of op een normale pensionstal met genoeg weidegang waarvoor ik betaal met goede afspraken en een contract.

Ik ook niet, ik vind als je een paard neemt je daar verantwoordelijk voor bent ook al is het oud en niet meer bruikbaar.
Maar als ze natuurlijk betalen voor het onderhoud is het echt een kwade zaak.