x_Rebecca schreef:Tja, ik snap het wel. Snap ook het probleem in Dronten, want als je vanaf de manege of een redeljjk grote stalling naar het grote bos wil, moet je een heel eind over een fietspad. Dat pad ligt altijd vol paardenstront en hoe plantaardig het ook is, in de winter bevriest het en is het hartstikke gevaarlijk... Daarbij valt het wel mee als het een enkel portie stront zou zijn, maar dat pad ligt altijd helemaal vol...
Verbaas me er wel over hoeveel mensen een probleem van het hele gebeuren maken :'). Als je niet van je paard af wil, dan hang je er toch gewoon zo'n zakje aan... Daar moet je een paard echt wel aan kunnen laten wennen.
Ik eigenlijk ook wel: voor mensen met grote paarden bestaan er zelfs uitklapbare stijgbeugels, scheelt minstens 10 centimeter... en een mestzak op de kar is een eitje, wel een kwestie van wennen voor het paard, geef ik toe, maar dat is met alles. En zo is er altijd wel een oplossing te vinden, als mensen maar WILLEN.
Voor de hypergevoelige rijpaardjes: ze hebben stomtoevallig wel aan een zadel en hoofdstel, pessoateugel, thiedemann, slofteugel, voortuig, bijzetteugel, halsverlenger en een enórme deken kunnen wennen?
Het probleem is gewoon, als ruiters welkom willen blijven in het al aardig volgebouwde Nederland kunnen ze beter wat moeite doen om mest op te ruimen... beter dan dat we straks met ons allen alleen nog maar in een manége kunnen rondkrabbelen.