"Wilde" hengst veilig aangekomen op nieuw onderkomen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anne200

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:05

Prachtig beschreven :-)

_Anneruth

Re: "Wilde" hengst veilig aangekomen op nieuw onderkomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:06

Kan zo in de Penny.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:15

Gelukkig maar nu kan die nog een mooi leven tegemoet gaan.

inochiyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:20

Toothless schreef:
heel goed! geen enkel gezond dier verdient het om zomaar geslacht te worden

dat stuk vlees wat gisteren op je bord lag kwam ongetwijfelt van een gezond dier hoor.

interessant verslag dat voest geschreven heeft, heel anders dan de verhalen in de media :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:35

Ah wat heerlijk ironisch weer: al het vlees in de supermarkt komt van gezonde dieren. Sterker nog: het is verboden om zieke dieren te slachten voor consumptie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:37

Mooie reclamestunt.
Maar of het paard er gelukkiger van is geworden is maar de vraag. Uiteindelijk zal het allemaal best goedkomen maar als hij was gedood had hij het ook niet beter geweten. Nu gaat hij een erg stressvolle tijd tegenmoet. De enige die er beter van worden zijn de paardenfluisteraar Voest en de stoeterij/eigenaar. Want het hele zoetsappige verhaal heeft natuurlijk als bedoeling om er financieel beter van te worden.

Als mensen het voor zichzelf deden of voor het paard had de pers er toch niet bijgehoeven?

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:40

Gaan deze mensen nu ook alle paarden en pony's redden niet zo ver bij hen vandaag staan en wachten op transport naar bijv. Italië (slacht) zijn er behoorlijk veel namelijk...

joyceberends

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:41

Wat een gedoe zeg over Emiel voest. Ik vind ht super dat mensen zich zo inzetten voor andermans paard. Ongeacht of het Emiel of de kerstman is!

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:45

joyceberends schreef:
Wat een gedoe zeg over Emiel voest. Ik vind ht super dat mensen zich zo inzetten voor andermans paard. Ongeacht of het Emiel of de kerstman is!

Nee, hoor.. wat een gedoe over en paard wat naar de slacht toe zou gaan en waar ineens ongelofelijk veel protest en gedoe om was terwijl er kort in de buurt weides vol staan met slachtpaarden en pony's (maar daar hoor je 'niemand' over)

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:52

Anoniem schreef:
Mooie reclamestunt.
Maar of het paard er gelukkiger van is geworden is maar de vraag. Uiteindelijk zal het allemaal best goedkomen maar als hij was gedood had hij het ook niet beter geweten. Nu gaat hij een erg stressvolle tijd tegenmoet. De enige die er beter van worden zijn de paardenfluisteraar Voest en de stoeterij/eigenaar. Want het hele zoetsappige verhaal heeft natuurlijk als bedoeling om er financieel beter van te worden.

Als mensen het voor zichzelf deden of voor het paard had de pers er toch niet bijgehoeven?

Zadelmak maken is voor het grootste deel van de paarden een stressvolle ervaring. Moeten die dan ook maar afgemaakt worden?

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 07:58

Erg wild en gevaarlijk hoor die hengst. :+ Tssk is niets anders dan elk ander jong paard die in de opfok heeft gezeten met weinig menselijk contact. Wel een pluim voor Voest hoe hij de overplaatsing heeft aangepakt en ook dat het plaatselijk politiecorps bereidt was mee te werken. :j

Het verhaal doet de rond dat Sisther de Jeu ook verdooft moest worden voordat ze vervoerd kon worden om zadelmak te maken en kijk waar zij gekomen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:23

Het is toch een prachtig penny verhaal. Niemand die er last van heeft, en een heleboel mensen die ervan genoten hebben en ook nog van dit dier gaan genieten.
Ik snap de kritiek niet zo.
Niemand heeft toch last gehad van deze actie , bijna iedereen komt wel eens iets tegen waar hij/zij helemaal voor gaat zonder dat het echt logisch of handig is. Who cares.
En dat Voest hiermee wat extra reclame krijgt is toch ook niet erg. Liever dit dan een slechte tv reclame.

edit : en wat een heerlijk verslag om te lezen van Voest

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:36

Daar heb je wel een punt MariekeB.

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 08:43

MariekeB schreef:
Het is toch een prachtig penny verhaal. Niemand die er last van heeft, en een heleboel mensen die ervan genoten hebben en ook nog van dit dier gaan genieten.
Ik snap de kritiek niet zo.
Niemand heeft toch last gehad van deze actie , bijna iedereen komt wel eens iets tegen waar hij/zij helemaal voor gaat zonder dat het echt logisch of handig is. Who cares.
En dat Voest hiermee wat extra reclame krijgt is toch ook niet erg. Liever dit dan een slechte tv reclame.

edit : en wat een heerlijk verslag om te lezen van Voest

Idd... een prachtig penny verhaal. Niemand heeft er last van.. een heleboel mensen hebben genoten en... in de stress gezeten. Heeft handen vol geld gekost, politie.. stond volgens mij zelfs een ambulance voor wanneer het mis zou gaan (we reden toevallig lang na een weekend weg geweest te zijn) etc. etc.
Hoezo economische crisis... wanneer dit allemaal zomaar kan, kan er nog veel meer....

En dit terwijl er binnen een straal van 10 km. weides vol staan met slachtpaarden en pony's waar geen kip zich druk om maakt.

Reclame is ook niet erg, niets mis mee. Jammer voor Cora... deze hengst komt niet in een frikandel, kroket of hamburger van Mora (hoop maar dat de actie voerders geen paardenvlees eten, dat is zo zielig)

Zonder internet, zonder de gehele media-hype rondom dit paard was hij of gewoon al geslacht of... in stilte verkocht aan degene die er belang bij had...

typmiepmacho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:02

Zo werkt dat gewoon. Buurtbewoners protesteren, de pers krijgt daar lucht van of wordt er bij gehaald en als er dan iemand is die de gelegenheid heeft om dat paard over te nemen dan is dat toch alleen maar mooi? De buurt weer rustig en een paard gered. En inderdaad staan er nog weilanden vol slachtpaarden, maar je hoort het toch veel vaker? Het is toch super als je voor jou gevoel een paard hebt gered?

AafkeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:07

typmiepmacho schreef:
Zo werkt dat gewoon. Buurtbewoners protesteren, de pers krijgt daar lucht van of wordt er bij gehaald en als er dan iemand is die de gelegenheid heeft om dat paard over te nemen dan is dat toch alleen maar mooi? De buurt weer rustig en een paard gered. En inderdaad staan er nog weilanden vol slachtpaarden, maar je hoort het toch veel vaker? Het is toch super als je voor jou gevoel een paard hebt gered?

M.a.w. met dit soort dingen gaat het om je eigen gevoel/emotie? Je eigen ego? Je laat één vlieg leven en je slaat de rest dood? Sorry... maar dat vind ik persoonlijk schijnheilig (= persoonlijke mening)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:10

dat is ook wat mij zo tegen de borst stuit in het hele verhaal, goed dat deze HENGST is gered maar al die andere paarden die geslacht worden elke dag maar weer?
als iedereen nou eens stopt met vermeerderen en er weer daadwerkelijk gefokt gaat worden wordt het paardenoverschot al een stuk kleiner!

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:19

Ik snap het probleem niet waarom mag het beestje geen kans krijgen.
Er word wel vaker over slachtpaarden ontfermt je hoort daar wel nooit over maar het gebeurt wel.
Over het verstand van een mens praten aangaande het fokken is een heel ander onderwerp.
Dit gebeurt al heel lang en zal ook nog wel heel lang zo blijven.
Mensen zullen het nooit leren zoals zo veel dingen.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:20

Dit is dus gewoon een mazzelaar, hopelijk lukt het allemaal op de ranch en heeft hij
daar een goed leven.
Vind het wel slim om het aan te pakken zo met Mr Voest en het is gelukt en mooi met de hulp
van de gemeente en politie etc.
Leuk om te lezen dat verslag hoe het aangepakt is en het filmpje, het is allemaal goed gegaan en wie zijn wij dan, om ons er mee te bemoeien of te oordelen, we waren er niet bij.
En ja er gaan er helaas hier duizenden/miljoenen over de wereld per dag naar de slacht, maar dat is hier even niet aan orde....deze kwam in de publiciteit en werd gered....

Je zou er bijna een film van kunnen maken...

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:23

LukieBradley schreef:
Ach ik vind het nogal overdreven verteld.
Wij krijgen van de handelaar zo vaak jonge pony's of paarden die nooit in de hand zijn geweest.
Met een klein beetje geduld heb je het zo voor elkaar hoor en het zal over een jaar of als hij min 3 is echt niet anders zijn om hem zadelmak te maken.
En ik heet echt geen voest met mijn achternaam

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:24

Sammie schreef:
http://www.rtvdrenthe.nl/

De wilde hengst heet nu Django en blijkt helemaal niet zo wild als gedacht. Volgens Sandy de Swart van het paardenverblijf is hij geen mensen gewend. De verwachting is dat het veel tijd zal kosten om Django zadelmak te maken, maar de nieuwe eigenaar heeft die inspanningen er graag voor over.

Volgens mij is het gewoon een wilde hengst. Vind het dan ook een vreemde opmerking. Een paard wat geen mensen gewend is, is in mijn ogen wild.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:27

LukieBradley schreef:
Ach ik vind het nogal overdreven verteld.
Wij krijgen van de handelaar zo vaak jonge pony's of paarden die nooit in de hand zijn geweest.
Met een klein beetje geduld heb je het zo voor elkaar hoor en het zal over een jaar of als hij min 3 is echt niet anders zijn om hem zadelmak te maken.
En ik heet echt geen voest met mijn achternaam

Vind ik ook. Het is wel altijd spannender met paarden die niet in de hand zijn geweest maar het is wel mogelijk hoor. Waarom er hier zo een verhaalvan maken....

Bluebella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:32

Het is echt ook nooit goed lijkt wel. Was hij in het weiland geslacht, dan was dat waarschijnlijk voorpagina nieuws geweest. "Waarom heeft niemand iets gedaan? Waar zijn al die paardenfluisteraars in Nederland als je ze nodig hebt?" Nu is hij gered, is dat weer niet goed! Met al die narigheid in de krant iedere ochtend, heb ik met veel plezier dit verhaal gelezen. En ik snap echt niet zo goed wat het probleem is. En al dat gemekker over één paard redden, en tien laten staan.. Verbeter de wereld en begin bij jezelf..of bij één paard in dit geval. Het is toch gewoon een goed verhaal, maar misschien denk ik te simpel, en denk ik gewoon: Top gedaan Emiel, zo kan het ook.

Annemiek80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:40

Hm bij mij in de buurt wonen dan heel wat koeienfluisteraars blijkbaar.

Koeien worden hier door verschillende boeren op eenzelfde manier verweidt. Maar dan zonder alle publiciteit (of politie).
Vaak genoeg meegeholpen koeien te verweiden, boer trommelt een groot aantal bekenden op, gaat zelf voorop met een quad, quad erachter, vrijwilligers op strategische plekken om verkeer tegen te houden, poorten en hekken worden gesloten door vrijwilligers bij de omliggende boerderijen. Paar paardenmensen erbij (soms niet altijd, met fiets en quads gaat het ook prima) en lopen/draven maar over een afstand van enkele km's

Het verslag van Emiel Voest is leuk te lezen maar om daar nu het etiketje 'paardenfluisteraar' op te plakken? Vind het meer een kwestie van je gezonde verstand gebruiken en enigzins inzicht hebben in kuddegedrag. Maar nogmaals het verslag is leuk te lezen want hoe je het draait of keert het is een hele happening (ook met koeien, vind ik ontzettend leuk om te zien of met mee te werken).

En ach, het is zomer.. komkommertijd, dan komen er altijd leuke/ontroerende berichten over dieren in het nieuws... hoort bij de komkommertijd

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-14 09:59

Toothless schreef:
heel goed! geen enkel gezond dier verdient het om zomaar geslacht te worden

Ben jij vegetariër dan? :)

Goed dat het zo is gegaan, hopelijk komt alles verder goed met hem, het is een mooi paard!