Vrouw van paard getrokken en aangerand *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daphiena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:47

Goh hier heb ik een paar weken terug nog gereden met mijn paard toen ik op vakantie wel gelukkig met zijn tweeën en het was vrij druk.
Verschrikkelijk dat je niet eens normaal paard kan rijden maar dat je ook nog eens uit moet kijken voor zulke mensen :(

MarliesV

Re: Vrouw van paard getrokken en aangerand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:52

Las het ook gisteren. Dit is voor mij zeer bekend terrein, ben hier regelmatig in de buurt te vinden, zo ook gisteren.

Je zou bijna niet meer in je eentje naar buiten gaan maar altijd iemand meer meenemen. Vind het best eng op deze manier terwijl ik normaal vrij onbevangen op pad ga.

Hopelijk wordt de dader snel gepakt!

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:55

Scary en behoorlijk dichtbij! Ik moest gelijk denken aan een soortgelijk verhaal van Sharmila en haar tinker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 08:58

Dit is achter mijn huis gebeurd, heb er zaterdagavond zelf ook nog gereden. Ben er best wel van geschrokken dat dit hier is gebeurd....

Iedereen in de buurt is gewaarschuwd en kijkt ook uit naar het signalement van de dader, hoop dat hij snel gevonden wordt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:00

corine1981 schreef:
Daarom nam ik met alleen buiten rijden altijd een zweep mee, niet voor mijn paard, maar wel omdat dit soort dingen wel vaker voorkomen helaas..

Wel stoer paard :)

Precies!

Alle lof voor Almhof! Euh nee wacht voor het paard. :))

Rossfechten

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:01

Hoorde een tijdje terug dat een paard 2 zone' s heeft, een vlucht zone, en een kleinere rode zone.
eerst vlucht een paard dat is de groene zone,
kan het niet meer dan kom je in de rode zone, dan wordt het aanvallen en verdedigen.
als ik dit lees kwam die man in de rode zone.
Wat ik nog afvraag, is de vrouw op het paard kunnen blijven zitten ?

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:02

ja, deze man zal misschien nu wel 2 keren nadenken voordat hij dat nog eens doet, ik hoop dat hij niet enkel een blauwe borstkas heeft, maar dat zijn borstbeen of ribben flink gekneusd of gebroken zijn!
een mens zou niet meer alleen op de openbare weg mogen lopen!

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:11

toch raar hoe dieren kunnen voelen dat zo een man niks goeds in de zin heeft! Mijn oude verzorgpaard had het ook, ik woon in de Bijlmer, nou is dat niet perse een hele erge buurt of zo, maar we stapten door gaasperplas, alleen, toen kwam er een man aanlopen en ze begon ineens heel raar te doen, slaan met haar voorbeen, mond open en oren naar achter. Tot de man voorbij was gelopen en voor haar uit het zicht was deed ze niet normaal.

Ik geloof echt dat dieren heel anders kunnen reageren met kuddeverband, zo ook met dit bericht. Paarden kunnen soms best raar uit de hoek komen :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:24

Kan me voorstellen dat de vrouw erg geschrokken is, het is heel gewoon dat je als ruiter stopt als iemand je dat vraagt. Of ze daar weer gaat rijden? Ik zou het wel doen maar nooit meer stoppen.
Hoop dat de dader een flinke gebroken rib en dan een longperforatie er achteraan, moet hij zich vanzelf wel melden bij een arts.

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:34

Pff wat eng!
Is mij ook een keer gebeurd, maar dan omdat we daar niet mochten rijden. En we reden zelfs met z'n 3e daar :+
Gelukkig had ik toen mijn zweep mee en na een paar klappen liet hij mij en m'n paard los..
Dus ALTIJD zweep mee nemen :))

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:43

Wat verschrikkelijk dat dit is gebeurd.
Goed dat dat paard die vent een trap gaf en dat het paard en baasje zo konden ontkomen :)

M_nouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:45

Jemig, het moet ook niet te gek worden zeg!
Die arme vrouw.
Lekker een buitenrit maken met je paard, komt er een vieze kerel die je van het paard af rukt. Waar gaat het naar toe?

Rij de laatste tijd zonder zweep, maar neem nu wel de longeerzweep mee ~~}>

Kitsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:46

Vraag me af of mijn knollie ook zo zou reageren ?
Als hij zo'n stamp geeft komt die man niet meer recht hoor !

xXbellaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 09:56

Toothless schreef:
toch raar hoe dieren kunnen voelen dat zo een man niks goeds in de zin heeft! Mijn oude verzorgpaard had het ook, ik woon in de Bijlmer, nou is dat niet perse een hele erge buurt of zo, maar we stapten door gaasperplas, alleen, toen kwam er een man aanlopen en ze begon ineens heel raar te doen, slaan met haar voorbeen, mond open en oren naar achter. Tot de man voorbij was gelopen en voor haar uit het zicht was deed ze niet normaal.

Ik geloof echt dat dieren heel anders kunnen reageren met kuddeverband, zo ook met dit bericht. Paarden kunnen soms best raar uit de hoek komen :=

Mijn hond blaft en gromt naar donkere mensen }:)

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:00

Bah, wat verschrikkelijk voor haar zeg! Fijn dat het dankzij het paard niet nog erger is geworden..
Maar ik wou daar binnenkort gaan hardlopen, maar dat ga ik dan toch maar niet in mijn eentje doen :n

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:21

Je zou inderdaad denken dat je op je paard veilig bent. Zweep mee ook al heb je hem niet nodig lijkt mij dan inderdaad geen overbodige luxe. Mobieltje mee is tegenwoordig ook al geen luxe meer in dit soort situaties.

Ik hoop echt dat de dame nog onbevangen in haar eentje een ritje kan maken.

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:23

Dat is best wel dichtbij -O- Arme vrouw, maar dat paard is een held!

Shellyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:30

Braaf paard! :D

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:34

Wat een nachtmerrie! Bij mij heeft ook een keer iemand mij aan mijn been getrokken, maar mijn pony ging er toen heel rap vandoor met een trap na. Die dieren voelen het echt wanneer er gevaar dreigt.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:01

Toothless schreef:

Maar bij de Gaasperplas lopen wel vaker vieze mannetjes. Daar zijn we met een groepje meiden zo'n 25 jaar geleden al een keer achterna gezeten door een potloodventer.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:04

Kitsu schreef:
Vraag me af of mijn knollie ook zo zou reageren ?
Als hij zo'n stamp geeft komt die man niet meer recht hoor !

Top knol!

Jaa ik vraag mij ook af of mijn paard zo zou reageren.
En na een knal van jou paard staat hij inderdaad niet meer op nee :') Naja iig weer een gek minder dan.

Toothless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:05

CrazyCat schreef:
Toothless schreef:

Maar bij de Gaasperplas lopen wel vaker vieze mannetjes. Daar zijn we met een groepje meiden zo'n 25 jaar geleden al een keer achterna gezeten door een potloodventer.

ja ik weet het, ik fietste er elke ochtend doorheen toen ik op de middelbare zat haha. Maar ik negeer het en fiets altijd heeeeeel hard door dat stuk. Zelf woon in ernaast maar toch voel ik me nergens veiliger dan in mijn eigen buurtje

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:09

Het is en blijven vluchtdieren dus ik ga er niet vanuit dat mijn paard netjes even zo'n man een schop zou geven (misschien wel uit angst) := natuurlijk de slechte energie dat er heerst zal er ook wel voor zorgen dat hij weet wat er aan de hand is. Ik zou me veel veiliger voelen met mijn hond bij mij dan met mijn paard bij me. Mijn hond blaft al minuten lang naar onbekenden, die zal zeker niet bang zijn om zo'n eikel aan te vallen :=

Welliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:12

xXbellaXx schreef:
Mijn hond blaft en gromt naar donkere mensen }:)

ik weet niet of dat iets is om trots op te zijn.. Ik ben ook een 'donker mens'.
Maargoed on topic.

Vind het ongelofelijk wat de mensen van tegenwoordig in hun hoofd halen. Wat bezielt je in hemelsnaam als je bedenkt:
oh een vrouw op een paard. laat ik die eens lekker aanranden. Als je zo kijkt naar al die gekkigheid wat er tegenwoordig speelt dan vraag je je toch af wat er aan de hand is dat er zoveel mensen 'geestesziek' zijn.

marit_manno4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 11:15

wat een rare vent zeg zoiets doe je toch niet?!

Maar het paard is een echte held!!!!! *\o/* _/-\o_