Paardenmishandeling in Gasselte en Balloo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Martje80

Re: Paardenmishandeling in Gasselte en Balloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 21:27

Ja op stal kan ie dr bij...maar dat is wel tussen huizen en mijm stalsloten maken dusdanig lawaai...dat ik hoop dat dat remt..en camera's

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:01

Molenhoek ik snap dat je soms twijfels hebt, maar het komt hard aan voor de mensen die het betreffen. Dit bedoel ik niet rot, maar meer als een bewustwording dat de uitspraak wellicht hard aan kan komen.
Ik zie ik de merrie uit glimmen dagelijks en helaas dus ook de verwonding die toegebracht is. Schaamlippen zijn gewoon weg gesneden. Ik weet helaas ook hoe het met het paard uit Gasselte is..........ook dat is niet echt prettig wat daarmee gebeurd is. Het nieuws dat in de media nu verschijnt is zeker goed utigezocht door politie en DA. Waarbij de politie hier echt erbovenop zit. Vanavond reden er behoorlijk wat politiewagens over de zandpaden en wordt alles goed in de gaten gehouden.
Wij hebben nu camera;s bij het land. Elke auto die verdacht is melden we (iov de politie). Als je er middenin zit dan is het hebben van paarden op dit moment even niet leuk.

Gordy18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-14 22:03

Brrrrrr , veel te dicht bij !

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 05:37

Een dierenarts zegt heus niet zomaar dat ze bewerkt zijn door een mens als hij twijfels heeft, dat moet hij ook kunnen onderbouwen. En de politie en eigenaren ook niet lijkt me. Elk paard kan verwondingen oplopen door een ander paard of door een stom iets in de wei. Maar bij twijfel gaan ze echt uit van de mening van de da. Denk alleen wel dat door alle media aandacht er mensen op hele foute gedachtes gebracht worden.. er loopt er immers al 1, dus zullen er nu wel meer van die idioten zijn. Die nu glimlachend achter hun pctje zitten van ze kunnen me toch niets maken. Het blijft in en in triest als je uit zulke acties voldoening kan krijgen. brrr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 07:34

quintusgl: Ik snap dit, maar zoals al enkele keren aangegeven was deze informatie niet in het topic gezet en betrof het 2 mishandelingen. En daar ik al verschillende keren mishandeling heb zien voorbij komen onder de vorm van een schrammetje of een klein sneetje, stelde ik serieus mijn vragen.

Spijtig van de heftige reacties die daar op moesten volgen. Mijn mening was gebaseerd op de info die was gegeven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 07:59

Molenhoek ik begrijp jou wel, en ik ben het ook met je eens.Ook ik denk nu vaak,dat als mijn paarden wonden hebben:zou de beul hier zijn geweest? Vooral toen mijn paard paar maanden terug beschoten werd, dacht ik gelijk aan de beul.
Ik vind het uiteraard wel logisch dat men gelijk aan de beul denkt.
In ieder geval kan je er zeker van zijn,dat als het paard vanachter gestoken of gesneden word,dit het werk is van de beul.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:11

DeMolenhoek: ontzettend knap dat jij kunt berekenen dat 90% van de foto's BS is volgens jou, hoeveel foto's heb je gezien? eens denken, stel dat 't 200 echte gevallen van mishandeling zijn, dan heb jij toch van zo'n 2000 foto's kunnen vaststellen dat er 1800 draadwondes en dergelijken zijn, moet je iets mee doen met dat talent, Internetdierenarts ofzo :D .

Het minimaliseren van dit soort kwesties is ontzettend grof vind ik, voor de betrokkenen, en voor mensen die wel in angst leven.
Of je nu alle info had of niet, jij trekt een absurde conclusie en onder het motto van je mening geven slinger je die op bokt, en dan vindt jij het jammer dat mensen daar heftig op reageren? hmmm.

Nu on-topic: Hoe meer media aandacht, hoe beter lijkt mij: Dan blijven de mensen opletten, vorig jaar was er een periode bijna niks in het nieuws hierover en bleken er ineens veel mishandelingen plaats te hebben gevonden in de maand ervoor, dat is schokkend voor de eigenaren die in angst leven, en zorgt ook voor verminderde aandacht van niet-paardenmensen. of die beul er blij van wordt is niet relevant, zijn mening etc is niet belangrijk, het gaat hier om de paarden en de eigenaren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:25

Freeride: Dus, jij bent van mening dat, sinds deze hele heisa is begonnen enkele jaren terug, opeens uit het niets tientallen mishandelaars zijn, of er maar 1 is en deze gewoon het hele land rond rijd? Ik zal nog even een stukje quoten:

Er komen bij medisch wonden voorbij die 10 keer erger zijn. Maar deze hebben ze zien ontstaan door een ongeval.
Maar een wondje van 10 centimeter dat ze niet hebben zien ontstaan is de beul!
Ik volgde gisteren een topic van een paard dat 2 wonden heeft. Duidelijk Smet, maar direct werd er al weer gespeculeerd over de beul.

De laatste tijd lijken draadwonden niet meer te bestaan. Kijk, geloof wat je wilt geloven. Ik geloof dat er zo iemand rondloopt, maar ik geloof niet dat elk wondje daarvan is. Maar ze worden wel zo afgedaan.
Ik had dan vorige maand ook de politie kunnen bellen voor de beul vanwege een rechte snijwonde die door iets scherps was aangebracht. Ware het niet dat mijn gezond verstand zei dat het wel van de draad zou zijn.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 11:49

Bah vreselijk weer!! Je zal je lieveling maar zo gewond aantreffen!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 12:03

Ik vind het verschrikkelijk, het is gewoon eng. :=

DeMolenhoek:
Ik snap wat je bedoelt maar met een beul zo dicht bij gaan je voelsprieten op scherp.
Bij een wond met onduidelijke oorzaak is het logisch dat je ook aan de beul denkt.
Misschien niet altijd even rationeel maar zeer voorstelbaar!

Overigens bij draadwonden is mijn ervaring dat er duidelijk (aan het draad zelf) te zien is dat daar de oorzaak ligt.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:34

Gruwelijk !!!! Ik woon ook in deze regio en ben ook zeer op mijn hoede !

Ik deel echter de scepsis van DeMolenhoek deels...puur vanuit mijn eigen ervaring;

twee jaar geleden trof ik mijn (oudere) merrie in de wei aan met vreselijke wonden aan de vulva, van buiten én binnen. Een groot deel van de Labia was weg, vulva en anus waren een- compleet uitgescheurd, één grote rauwe bloederige wond, daarbij ook schade van binnen.
DA met spoed er bij en die heeft e.e.a. enigszins kunnen behandelen, mijn lieve merrie heeft echter een misvormde vulva behouden. DA was destijds zeer onder de indruk van de wond (lees:slachtpartij).

Toen wij deze wond ontdekten was onze eerste conclusie dat deze wond wel moedwillig door een persoon moest zijn aangebracht, onze vermoedens ook met DA uitgebreid besproken.
Echter, na alle paniek en na verzorging van onze merrie en na alles nog es goed op een rijtje gezet te hebben, zijn we (samen met DA) toch tot de conclusie gekomen dat één van de 2 ruinen die bij haar stonden de dader moest zijn.
Ook DA had dit nog nooit eerder gezien....

Ik ga geen foto's plaatsen of delen, dat vind ik niet nodig. Het punt dat ik met mijn verhaaltje hier echter wil maken is dat een gezonde dosis scepis niet slecht is.
Nooit had ik durven vermoeden dat mijn lieve paarden elkaar zó zouden kunnen toetakelen !

Mocht ik op mijn terrein of elders echter iemand tegen komen die zich aan een dier vergrijpt of toetakelt....dan maak ik er geen woord aan vuil, doet ie het echter nooit meer ! En dat is een belofte.

SanneFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:39

mijn pony 3 dagen geleden ook helemaal open in het weiland aangetroffen! dierenarts wist ook niet waardoor het kwam ze opperde die mishandeling ook al!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:44

Kijk, dat bedoel ik dus :) Een wonde die niet meteen te verklaren valt wordt al snel onder die noemer geplaats. En dat is zeker niet slecht bedoelt, maar ik heb mijn paarden in kudde lopen en zie ook wat ze soms doen. :)

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:48

Het moet natuurlijk geen epidemie van angst worden.
Ik ben het DEELS met Molenhoek eens...dieren - en met name paarden- kunnen zich op de meest onverwachte manieren de meest bizarre verwondingen aandoen.
Zelfs op Bokt is dit met enige regelmaat te zien.
Echter.... een goede DA zou toch moeten kunnen onderscheiden of iets moedwillig, of door menselijk toedoen, met een voorwerp, is toegebracht.
Als dat laatste niet met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid kan worden vastgesteld, dan gaat het niet aan om een collectieve angst te veroorzaken.

Uiteraard telt een gewaarschuwd mens atijd voor twee, ik zit ook midden in het gebied waar de laatste voorvallen zijn geregistreerd.

Ik begrijp goed dat men er geen oog meer van dicht doet.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 10-08-14 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt

ingridxxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 15:53

Bah vreselijk, dit komt ook dicht mijn huis.

Die mensen zijn zo ziek in hun hoofd. Ik heb bijna het idee dat die mensen mekaar aansteken door de media en anderen op ideeën brengen. Monsters zijn het..

Ik ben ook echt best bang..

SanneFK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 16:36

DeMolenhoek schreef:
Kijk, dat bedoel ik dus :) Een wonde die niet meteen te verklaren valt wordt al snel onder die noemer geplaats. En dat is zeker niet slecht bedoelt, maar ik heb mijn paarden in kudde lopen en zie ook wat ze soms doen. :)

de paarden waarmee ze staat staat ze al jaren zijn bijna onafscheidelijk en de wonden zijn oppervlakkig en zeker geen bijt wonden! en de dierenarts zal dat toch eerst ook wel checken!

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:18

freespirit schreef:

Ik deel echter de scepsis van DeMolenhoek deels...puur vanuit mijn eigen ervaring;

twee jaar geleden trof ik mijn (oudere) merrie in de wei aan met vreselijke wonden aan de vulva, van buiten én binnen. Een groot deel van de Labia was weg, vulva en anus waren een- compleet uitgescheurd, één grote rauwe bloederige wond, daarbij ook schade van binnen.
DA met spoed er bij en die heeft e.e.a. enigszins kunnen behandelen, mijn lieve merrie heeft echter een misvormde vulva behouden. DA was destijds zeer onder de indruk van de wond (lees:slachtpartij).

Toen wij deze wond ontdekten was onze eerste conclusie dat deze wond wel moedwillig door een persoon moest zijn aangebracht, onze vermoedens ook met DA uitgebreid besproken.
Echter, na alle paniek en na verzorging van onze merrie en na alles nog es goed op een rijtje gezet te hebben, zijn we (samen met DA) toch tot de conclusie gekomen dat één van de 2 ruinen die bij haar stonden de dader moest zijn.

Ik ga geen foto's plaatsen of delen, dat vind ik niet nodig. Het punt dat ik met mijn verhaaltje hier echter wil maken is dat een gezonde dosis scepis niet slecht is.
Nooit had ik durven vermoeden dat mijn lieve paarden elkaar zó zouden kunnen toetakelen !

Mocht ik op mijn terrein of elders echter iemand tegen komen die zich aan een dier vergrijpt of toetakelt....dan maak ik er geen woord aan vuil, doet ie het echter nooit meer ! En dat is een belofte.
Dat was dus een ruin die in het verkeerde gat is gaan dekken? ik ken een geval die daardoor is overleden van kennissen.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 18:30

Christiene schreef:
freespirit schreef:

Dat was dus een ruin die in het verkeerde gat is gaan dekken? ik ken een geval die daardoor is overleden van kennissen.

Ik was er niet bij toen 't gebeurde, weet dus ook niet wát er precies gebeurd is. Wanneer het puur een kwestie van het 'verkeerde gat' zou zijn geweest, verklaard dat niet de verdwenen Labia en verwondingen aan de vulva.

freeride

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 19:28

freespirit, was 1 van die 2 ruinen dan niet helemaal aan poeder geslagen door je merrie?, dit kan fysiek nl. eigenlijk niet door een paard worden aangericht, een minshetmerrie met een enorme warmbloedhengst zelfs niet.

freespirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:31

freeride schreef:
freespirit, was 1 van die 2 ruinen dan niet helemaal aan poeder geslagen door je merrie?, dit kan fysiek nl. eigenlijk niet door een paard worden aangericht, een minshetmerrie met een enorme warmbloedhengst zelfs niet.

Nope, geen schrammetje....

Irish Sporthorse merrie van 1.73 m. en een KWPN ruin 1.76 m.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-14 16:25

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:24

Ik zal ook eerlijk zeggen, ik doe mijn best om het te kunnen volgen, maar ik zie niet wat al die andere punten die erbij gehaald worden, er mee te maken hebben. Ministers die verdacht worden van misbruik (Demmink, ik had hem opgezocht n.a.v. het bericht hierboven), proefdieren, ovp, broodfok, dat zijn allemaal hele trieste dingen maar ik zie niet de meerwaarde is om ze hier te vernoemen, het heeft niets met de paarden uit gasselte en balloo te maken, en ook niet met hoe iemand zijn eigen paarden houdt.

Ik doe mijn best om het te begrijpen maar ik zie de logica niet.

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-14 14:35

Telpeva schreef:
Ik zal ook eerlijk zeggen, ik doe mijn best om het te kunnen volgen, maar ik zie niet wat al die andere punten die erbij gehaald worden, er mee te maken hebben. Ministers die verdacht worden van misbruik (Demmink, ik had hem opgezocht n.a.v. het bericht hierboven), proefdieren, ovp, broodfok, dat zijn allemaal hele trieste dingen maar ik zie niet de meerwaarde is om ze hier te vernoemen, het heeft niets met de paarden uit gasselte en balloo te maken, en ook niet met hoe iemand zijn eigen paarden houdt.

Ik doe mijn best om het te begrijpen maar ik zie de logica niet.

waar het hart vol mee zit stroomt de mond van over........ denk ik ?
meer kan het niet zijn denk ik...

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:04

Moderatoropmerking:
Ik heb een aantal reacties verwijderd, omdat deze er niet toe doen in dit nieuwsbericht. Graag ontopic blijven :)

jopline

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-14 12:30

Vreemd aan al die meldingen: dat er verder niets mee gedaan wordt. Ook niet of het mishandeling of ongeluk is, dat er een foto van dader bekend is en dat het door heel NL en BE gaat. Toen ik DA liet komen in 2008 omdat mijn merrie gewond was zei hij dat ze dat nooit zelf gedaan kon hebben. Er verdwijnen ook kinderen, zie Marcel Vervloesem en overheid zou daarachteraan moeten, dus dat bedoel ik met overheid. Bij succesvolle paardenmensen ook rare zaken, bedreigingen van fa Visser inzake verkoop Totilas. Je ziet nu bij Defensie net als bij Fred Speijker en alle andere beerputten hoe verrot top van overheid is. Overheid moet die dader oppakken, maar hier in Delft liep ook zo'n gek rond. Politie deed niks, familie van die vent moest het maar oplossen.