Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
Een wonde die niet meteen te verklaren valt wordt al snel onder die noemer geplaats. En dat is zeker niet slecht bedoelt, maar ik heb mijn paarden in kudde lopen en zie ook wat ze soms doen.
DeMolenhoek schreef:Kijk, dat bedoel ik dusEen wonde die niet meteen te verklaren valt wordt al snel onder die noemer geplaats. En dat is zeker niet slecht bedoelt, maar ik heb mijn paarden in kudde lopen en zie ook wat ze soms doen.
freespirit schreef:Dat was dus een ruin die in het verkeerde gat is gaan dekken? ik ken een geval die daardoor is overleden van kennissen.Gruwelijk !!!! Ik woon ook in deze regio en ben ook zeer op mijn hoede !
Ik deel echter de scepsis van DeMolenhoek deels...puur vanuit mijn eigen ervaring;
twee jaar geleden trof ik mijn (oudere) merrie in de wei aan met vreselijke wonden aan de vulva, van buiten én binnen. Een groot deel van de Labia was weg, vulva en anus waren een- compleet uitgescheurd, één grote rauwe bloederige wond, daarbij ook schade van binnen.
DA met spoed er bij en die heeft e.e.a. enigszins kunnen behandelen, mijn lieve merrie heeft echter een misvormde vulva behouden. DA was destijds zeer onder de indruk van de wond (lees:slachtpartij).
Toen wij deze wond ontdekten was onze eerste conclusie dat deze wond wel moedwillig door een persoon moest zijn aangebracht, onze vermoedens ook met DA uitgebreid besproken.
Echter, na alle paniek en na verzorging van onze merrie en na alles nog es goed op een rijtje gezet te hebben, zijn we (samen met DA) toch tot de conclusie gekomen dat één van de 2 ruinen die bij haar stonden de dader moest zijn.
Ook DA had dit nog nooit eerder gezien....
Ik ga geen foto's plaatsen of delen, dat vind ik niet nodig. Het punt dat ik met mijn verhaaltje hier echter wil maken is dat een gezonde dosis scepis niet slecht is.
Nooit had ik durven vermoeden dat mijn lieve paarden elkaar zó zouden kunnen toetakelen !
Mocht ik op mijn terrein of elders echter iemand tegen komen die zich aan een dier vergrijpt of toetakelt....dan maak ik er geen woord aan vuil, doet ie het echter nooit meer ! En dat is een belofte.
Christiene schreef:freespirit schreef:Dat was dus een ruin die in het verkeerde gat is gaan dekken? ik ken een geval die daardoor is overleden van kennissen.Gruwelijk !!!! Ik woon ook in deze regio en ben ook zeer op mijn hoede !
Ik deel echter de scepsis van DeMolenhoek deels...puur vanuit mijn eigen ervaring;
twee jaar geleden trof ik mijn (oudere) merrie in de wei aan met vreselijke wonden aan de vulva, van buiten én binnen. Een groot deel van de Labia was weg, vulva en anus waren een- compleet uitgescheurd, één grote rauwe bloederige wond, daarbij ook schade van binnen.
DA met spoed er bij en die heeft e.e.a. enigszins kunnen behandelen, mijn lieve merrie heeft echter een misvormde vulva behouden. DA was destijds zeer onder de indruk van de wond (lees:slachtpartij).
Toen wij deze wond ontdekten was onze eerste conclusie dat deze wond wel moedwillig door een persoon moest zijn aangebracht, onze vermoedens ook met DA uitgebreid besproken.
Echter, na alle paniek en na verzorging van onze merrie en na alles nog es goed op een rijtje gezet te hebben, zijn we (samen met DA) toch tot de conclusie gekomen dat één van de 2 ruinen die bij haar stonden de dader moest zijn.
Ook DA had dit nog nooit eerder gezien....
Ik ga geen foto's plaatsen of delen, dat vind ik niet nodig. Het punt dat ik met mijn verhaaltje hier echter wil maken is dat een gezonde dosis scepis niet slecht is.
Nooit had ik durven vermoeden dat mijn lieve paarden elkaar zó zouden kunnen toetakelen !
Mocht ik op mijn terrein of elders echter iemand tegen komen die zich aan een dier vergrijpt of toetakelt....dan maak ik er geen woord aan vuil, doet ie het echter nooit meer ! En dat is een belofte.
freeride schreef:freespirit, was 1 van die 2 ruinen dan niet helemaal aan poeder geslagen door je merrie?, dit kan fysiek nl. eigenlijk niet door een paard worden aangericht, een minshetmerrie met een enorme warmbloedhengst zelfs niet.
Telpeva schreef:Ik zal ook eerlijk zeggen, ik doe mijn best om het te kunnen volgen, maar ik zie niet wat al die andere punten die erbij gehaald worden, er mee te maken hebben. Ministers die verdacht worden van misbruik (Demmink, ik had hem opgezocht n.a.v. het bericht hierboven), proefdieren, ovp, broodfok, dat zijn allemaal hele trieste dingen maar ik zie niet de meerwaarde is om ze hier te vernoemen, het heeft niets met de paarden uit gasselte en balloo te maken, en ook niet met hoe iemand zijn eigen paarden houdt.
Ik doe mijn best om het te begrijpen maar ik zie de logica niet.