Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:58

leuk voor haar!Ik ga het niet volgen,vind het wat minder voor de paarden...ook al is het traditie :7

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:02

geerke schreef:
leuk voor haar!Ik ga het niet volgen,vind het wat minder voor de paarden...ook al is het traditie :7

De paarden hebben het goed voor zo ver dat te beoordelen is als je er nog nooit geweest bent. Ze lopen maar 40 km, ze worden gecheckt en geselecteerd door Europese vet's en wanneer je paard niet fit aankomt op een HS krijgt de ruiter een time penalty of diskwalificatie.
Op de foto's vind ik de paarden er ook gezond uit zien. Maar we gaan het allemaal tot in detail horen wanneer Chris terug is!

geerke

Re: Bokker Novalues van start in de Mongol Derby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:05

als het paard niet fit aankomt...dan is het leed toch al geleden?
Dit is niet de plek om er een discussie over te voeren.Ik sta volledig in mijn recht om het omstreden te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:06

geerke schreef:
als het paard niet fit aankomt...dan is het leed toch al geleden?
Dit is niet de plek om er een discussie over te voeren.Ik sta volledig in mijn recht om het omstreden te vinden.

Natuurlijk sta je in je recht. En als hij niet fit is is het leed idd al geleden. Echter weer houden die regels ruiters wel om te hard te rijden. Het levert namelijk niks op.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:33

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:28

inderdaad intressant...het is alleen zo hypocriet op Bokt.Als ik een topic open met een volwassene van 75 kilo op een twee jarige van 1.40 kan het niet.Dat vind ik zo tegenstrijdig.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 18:46

Volgens mij is dit ook het doel van Chris. Kijken of de vooroordelen waar zijn en hoe het werkelijk in elkaar steekt.
De paarden die ik op de website voorbij zie komen zien er niet jong of fragiel uit, maar als stevige berg ponys

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:05

geerke schreef:
inderdaad intressant...het is alleen zo hypocriet op Bokt.Als ik een topic open met een volwassene van 75 kilo op een twee jarige van 1.40 kan het niet.Dat vind ik zo tegenstrijdig.

Zoals Esther idd ook zegt is het Chris haar doel ook met eigen ogen te kijken hoe het er aan toe gaat. En neem maar van mij aan, dat Chris niet op een slecht verzorgd paard gaat zitten :)

Daarbij kan ik nergens terug vinden of zien dat ze te jonge paarden gebruiken. Wanneer ik naar de foto's kijk zijn het enkel volwassen sterke pony's. Vergelijkbaar met een ijslander, Kwa stevigheid.

Hiermee wil ik deze discussie graag afsluiten. Want daar is dit topic niet voor bedoeld.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:11

Er zijn mensen die checkpoint hebben overgeslagen of niet? dat lijkt iig bij Heather Russel zo te zijn.. mag dat eigenlijk wel?
En ligt Chris nu zover achter? er zijn er al heel veel bij 10 en ze is pas bij 7.. ik hoop niet dat dat komt door problemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:12

horsies5 schreef:
Er zijn mensen die checkpoint hebben overgeslagen of niet? dat lijkt iig bij Heather Russel zo te zijn.. mag dat eigenlijk wel?
En ligt Chris nu zover achter? er zijn er al heel veel bij 10 en ze is pas bij 7.. ik hoop niet dat dat komt door problemen..

Ze is een flink stuk fout gereden. Helaas.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:27

Ik zag het ook, ze heeft een soort extra lusje gemaakt.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:27

:( jammer is dat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:33

Ach nog 7 dagen om weer bij te rijden! En daarbij to finish is to win!
Ook moeten de time penalty's nog verrekend worden (HS 11 en 23 als ik het goed begrepen heb).
En Chris haar tactiek is nooit om gelijk als een idioot van start te gaan. Aan het einde zal het toch aan komen op de voorbereiding die je getroffen heb. En je fysieke maar ook zeker mentale kracht.

Kortom we houden de moed erin!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:36

Ja hoor, vind het ook niet verkeerd, hardlopers kunnen vaak doodlopers zijn. Sam JOnes die lang voorop lag heeft geloof ik een enorme vertraging opgelopen omdat ze haar track systeem verloren is hetgeen niet toegestaan is zonder track systeem te rijden, als ik de Engelse tekst goed begrepen heb. Zij lag zo mooi voorop. Dus met zoiets kleins en l.ulligs kan het al een flinke vertraging oplopen.
Ik denk dat fysiek vooral tegen het einde heel erg mee gaat tellen en ik verwacht dat het fysiek bij Chris wel snor zit als ik haar voorbereiding las.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:39

Inderdaad, ze moeten nog een heel stuk dus er valt nog weinig over te zeggen. Er zijn er best wat hoor die ook op punt 7 zitten.
Ik zag zelfs een ruiter nog op 5 en nog één op 4. En ene Sarah staat op 3, maar zij is uitgevallen uit de race. En de penalty's die nog uitgedeeld gaan worden.
Maar inderdaad to finish is to win!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:40

pien_2010 schreef:
Ja hoor, vind het ook niet verkeerd, hardlopers kunnen vaak doodlopers zijn. Sam JOnes die lang voorop lag heeft geloof ik een enorme vertraging opgelopen omdat ze haar track systeem verloren is hetgeen niet toegestaan is zonder track systeem te rijden, als ik de Engelse tekst goed begrepen heb. Zij lag zo mooi voorop. Dus met zoiets kleins en l.ulligs kan het al een flinke vertraging oplopen.
Ik denk dat fysiek vooral tegen het einde heel erg mee gaat tellen en ik verwacht dat het fysiek bij Chris wel snor zit als ik haar voorbereiding las.

Nou inderdaad. Ik heb een hoop terug zitten lezen en ze heeft zich fysiek echt goed voorbereid. Zij heeft echte flink getraind de laatste tijd. Niet alleen met rijden, maar ook met fietsen en hardlopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:42

pien_2010 schreef:

Precies, Daarbij moet SJ ook nog op HS 11 een 2 uur penalty uit zitten geloof ik. Dus er is nog vanalles mogelijk :)

kim345

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:48

Waarom zijn die time penalties?

Zonde van de extra lus hoop dat ze het nog goed kan maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 10:54

kim345 schreef:
Waarom zijn die time penalties?

Zonde van de extra lus hoop dat ze het nog goed kan maken!

Ze was haar tracker kwijt en zonder tracker mag je niet verder. Dus heeft ze moeten wachten op een nieuwe. En krijgt ze een time penalty voor het kwijt raken van haar tracker.

Maar je kunt dus ook een penalty krijgen voor een paard dat niet fit is bij aankomst op een HS, of wanneer je hulp nodig heb van de organisatie om je paard te vangen (nadat je eraf gevallen bent). Maar eigenlijk voor alles waarbij je hulp nodig heb van de organisatie krijg je penalties.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:45

Jammer dat ze verkeerd gereden is.. maar idd finishen is winnen ;) het veld lijkt alleen zo heel ver uit elkaar te liggen haha

Waar lezen jullie trouwens de updates van tracker kwijt zijn enz?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:47

horsies5 schreef:
Jammer dat ze verkeerd gereden is.. maar idd finishen is winnen ;) het veld lijkt alleen zo heel ver uit elkaar te liggen haha

Op Twitter :)

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 11:50

horsies5 schreef:

Ik heb geen twitter, ik lees de Derby blogs op: http://www.theadventurists.com/mongol-derby-blog/

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:17

Daar had ik het ook gelezen Delphi.
Chris rijdt nu als laatste naar punt 8 toe. Ze is ongeveer halverwege zo te zien. Dus nog eventjes te gaan voor haar. +:)+
Ik ben het eens met gefinisht zijn op het einde is winnaar zijn. MAAR dat komt dat ik zelf totaal niet competitief ben ingesteld := Als ik met zoiets al mee ozu doen dan zou ik dat echt voor het landschap doen en de ervaring. Ben van de geographic channel en allerlei andere natuurfilms en Mongolië is zo prachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:26

pien_2010 schreef:
Daar had ik het ook gelezen Delphi.
Chris rijdt nu als laatste naar punt 8 toe. Ze is ongeveer halverwege zo te zien. Dus nog eventjes te gaan voor haar. +:)+
Ik ben het eens met gefinisht zijn op het einde is winnaar zijn. MAAR dat komt dat ik zelf totaal niet competitief ben ingesteld := Als ik met zoiets al mee ozu doen dan zou ik dat echt voor het landschap doen en de ervaring. Ben van de geographic channel en allerlei andere natuurfilms en Mongolië is zo prachtig.

Chris rijd wel om zo hoog mogelijk te eindigen, maar niet te kosten van dr paard of van zichzelf.

Ze is nu iig weer onderweg :) nog 3 uur om op HS 8 aan te komen en wellicht dat ze vanavond nog verder rijd en in de open lucht overnacht.

Ze zal namelijk een beetje uit de groep moeten komen, want nu duurt het steeds erg lang voor ze een nieuw paard heeft en weer kan vertrekken.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 12:44

Bedankt voor de link delphi!
De foto's die ik op de blog zie vind ik er overigens echt fijn uit zien.. lijkt me ook echt prachtig daar te rijden