Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Rindin schreef:Ik heb ervaring met deze mevrouw... Ben flabbergasted...
Voor mijn 19-jarige merrie zocht een meisje wat er nog lekker een tijdje mee kon omkeutelen. Ik hoefde er geen geld voor, maar wel dat degene die haar in bruikleen nam de kosten van het houden van het paard op zich zou nemen.
Ellie nam contact met mij op voor haar dochter E. Het leek allemaal hartstikke leuk, ze zijn een keer komen kijken en een week later bracht ik mijn paard naar ze toe.
Uiteraard heb ik een contract opgesteld en die heeft Ellie getekend. We hebben regelmatig contact gehad over hoe blij dochterlief met mijn paard was en kreeg regelmatig foto's van de mooie buitenritten die gemaakt werden.
En toen kreeg ik een appje: wil je je paard wel weer ophalen? Ik ben nu alleen met de kids en kan het niet meer doen allemaal.
Prima, ik mijn paard weer opgehaald (stond ook in het contract; als zij het paard niet meer wilden/konden hebben, dan ging ze terug naar mij).
De reden dat ik haar weer op moest halen; Ellie's man zat in de gevangenis in Denemarken en Ellie wilde weg van de boerderij in Wapserveen. Alle paarden moesten weg.
Ik schrok me wild toen ik deze verhalen op internet tegenkwam. Denk dat mijn contract me heeft gered, dat dat toch iets te officieel werd voor Ellie.
Van de week appte ze me of mijn paard wel weer naar haar toe kon, ze hadden nog wel een mooi stalletje. Heb dus een telefoonnummer, als dat iemand kan helpen...
secricible schreef:kleiduiker schreef:
Dat is ook mijn idee secricble maar niet iedereen denkt er zo over. Ieder mag doen met zijn of haar paard dat diegene het beste lijkt toch?
Helemaal mee eens, maar dan niet komen huilen als diegene die jou verantwoordelijkheid over heeft genomen niet zo tof bleek als je dacht.
En op een weiland pleuren klinkt erg negatief. Nogal een aanname dat een paard dat op een weiland van 50e staat ineens geen zorg meer krijgt...
Mijn oude man is ook op een weiland "gepleurd", maar krijgt iedere dag brokjes, onbeperkt hooi, een geïsoleerde schuilstal en iedere dag controle.
NienSCHaap schreef:Ik dacht altijd dat haar man in Portugal in de gevangenis zat voor drugs smokkel,
Ze woont inmiddels niet meer in de boerderij in wapseveen maar in Vledder
Raar dat het zo dichtbij gebeurd en nu echt veel gedupeerden zijn, kan het soms niet helemaal meer begrijpen.
Het is allemaal te sneu voor woorden.Rindin schreef:Ik heb ervaring met deze mevrouw... Ben flabbergasted...
Voor mijn 19-jarige merrie zocht een meisje wat er nog lekker een tijdje mee kon omkeutelen. Ik hoefde er geen geld voor, maar wel dat degene die haar in bruikleen nam de kosten van het houden van het paard op zich zou nemen.
Ellie nam contact met mij op voor haar dochter E. Het leek allemaal hartstikke leuk, ze zijn een keer komen kijken en een week later bracht ik mijn paard naar ze toe.
Uiteraard heb ik een contract opgesteld en die heeft Ellie getekend. We hebben regelmatig contact gehad over hoe blij dochterlief met mijn paard was en kreeg regelmatig foto's van de mooie buitenritten die gemaakt werden.
En toen kreeg ik een appje: wil je je paard wel weer ophalen? Ik ben nu alleen met de kids en kan het niet meer doen allemaal.
Prima, ik mijn paard weer opgehaald (stond ook in het contract; als zij het paard niet meer wilden/konden hebben, dan ging ze terug naar mij).
De reden dat ik haar weer op moest halen; Ellie's man zat in de gevangenis in Denemarken en Ellie wilde weg van de boerderij in Wapserveen. Alle paarden moesten weg.
Ik schrok me wild toen ik deze verhalen op internet tegenkwam. Denk dat mijn contract me heeft gered, dat dat toch iets te officieel werd voor Ellie.
Van de week appte ze me of mijn paard wel weer naar haar toe kon, ze hadden nog wel een mooi stalletje. Heb dus een telefoonnummer, als dat iemand kan helpen...
Nooit iets van gehoord. xSBSx schreef:Suzanne F. schreef:Slechte praktijken maar neem dan gewoon zelf je verantwoordelijkheid als eigenaar en laat zo'n dier inslapen als je er niet meer voor kan zorgen.
Voor niks gaat de zon op. Ze hadden al kunnen weten dat het niet kon kloppen.
Maar goed, die mevrouw heeft het vertrouwen wel beschaamd natuurlijk.
een gezond paard of waar geen nood bij is in laten slapen? dat vind ik eigenlijk niet kunnen... geef je paard voor een klein prijsje of gratis aan iemand die je kent... een vriendin van mij heeft haar pony ook aan mij gegeven omdat hij iets te oud werd en er geen stallen meer over waren.
Happinez schreef:Hebben we nog meer oplichters in Wapserveen dan ?Nooit iets van gehoord.
Na ik deze berichten las ging me wel dagen waarom er relatief veel "zoekende" trailers langsreden.
Vaak reden ze langzaam om te kijken waar ze wezen moesten.
Dat het verantwoording van de eigenaar van het paard is , ben ik deel mee eens.
Maar dat praat niet goed dat je mensen " mooie" verhalen verkoopt/afspreekt en vervolgens totaal andere dingen doet. En dan helemaal over de rug van dieren gaat er bij mij niet in.
Rindin schreef:Sjezus, die discussie over de reden waarom je je paard bij een ander zou plaatsen komt me nu wel mn keel uit.
In mijn geval gaf ik een gezond paard in bruikleen, waar een jonge meid heel gelukkig van zou kunnen worden. Andersom zou het paard heel gelukkig worden van het tuttende meisje om haar heen... Zolang de welzijn van het paard niet in het geding komt, wie zijn jullie dan om te oordelen? Misschien zit er wel een hele bijzondere reden achter zulke verhalen...
Ze woont nu idd in Vledder. Op fb is er ook al een hele actie tegen haar. Ik ben echt stomverbaasd, had dit niet verwacht. Ben intens blij dat ze mij gewoon hebben gevraagd het paard weer op te halen!!
Paintlinger schreef:Dat zal wel Yvank_ maar ook die Ellie weet dat dat niet de afspraak was..............en dat ze mondeling iets anders overeen gekomen zijn.