Opvang Wapserveen verkoopt paarden door

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

lady62

Re: Opvang Wapserveen verkoopt paarden door

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:44

Ja dat zal dan allemaal wel maar dan is 50 euro een beetje misleidend.
En je zal er de kost geven die wel hun oude paardje het land op gooien en denken hij red zich wel en dat gebeurt heus vaker dan je misschien wel denkt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 21:47

Dat klopt helaas.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:12

Mist schreef:
op een weiland pleuren voor 50euro per maand is wel "done".... ;( juist oudere paarden hebben extra zorg nodig, niet minder zorg!

dan kun je ze alsnog bezoeken en ik had het over van die pensioen plekken waar gewoon veel weide is maar wel controle.

meerju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:20

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:33

Ze woont sowieso niet meer op het adres in Wapserveen. Daar is ze weg.

Ik ben benieuwd of die hierboven wel degelijk van haar dochter is.
Gezien het eigen account van mevrouw permanent geband is, wel toeval dat die hierboven zo kort nog maar actief is.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:33

Ik dacht altijd dat haar man in Portugal in de gevangenis zat voor drugs smokkel,
Ze woont inmiddels niet meer in de boerderij in wapseveen maar in Vledder
Raar dat het zo dichtbij gebeurd en nu echt veel gedupeerden zijn, kan het soms niet helemaal meer begrijpen.
Het is allemaal te sneu voor woorden.

Rindin schreef:
Ik heb ervaring met deze mevrouw... Ben flabbergasted...

Voor mijn 19-jarige merrie zocht een meisje wat er nog lekker een tijdje mee kon omkeutelen. Ik hoefde er geen geld voor, maar wel dat degene die haar in bruikleen nam de kosten van het houden van het paard op zich zou nemen.
Ellie nam contact met mij op voor haar dochter E. Het leek allemaal hartstikke leuk, ze zijn een keer komen kijken en een week later bracht ik mijn paard naar ze toe.
Uiteraard heb ik een contract opgesteld en die heeft Ellie getekend. We hebben regelmatig contact gehad over hoe blij dochterlief met mijn paard was en kreeg regelmatig foto's van de mooie buitenritten die gemaakt werden.

En toen kreeg ik een appje: wil je je paard wel weer ophalen? Ik ben nu alleen met de kids en kan het niet meer doen allemaal.
Prima, ik mijn paard weer opgehaald (stond ook in het contract; als zij het paard niet meer wilden/konden hebben, dan ging ze terug naar mij).

De reden dat ik haar weer op moest halen; Ellie's man zat in de gevangenis in Denemarken en Ellie wilde weg van de boerderij in Wapserveen. Alle paarden moesten weg.

Ik schrok me wild toen ik deze verhalen op internet tegenkwam. Denk dat mijn contract me heeft gered, dat dat toch iets te officieel werd voor Ellie.

Van de week appte ze me of mijn paard wel weer naar haar toe kon, ze hadden nog wel een mooi stalletje. Heb dus een telefoonnummer, als dat iemand kan helpen...

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:41

secricible schreef:
kleiduiker schreef:

Dat is ook mijn idee secricble maar niet iedereen denkt er zo over. Ieder mag doen met zijn of haar paard dat diegene het beste lijkt toch?

Helemaal mee eens, maar dan niet komen huilen als diegene die jou verantwoordelijkheid over heeft genomen niet zo tof bleek als je dacht.

En op een weiland pleuren klinkt erg negatief. Nogal een aanname dat een paard dat op een weiland van 50e staat ineens geen zorg meer krijgt...
Mijn oude man is ook op een weiland "gepleurd", maar krijgt iedere dag brokjes, onbeperkt hooi, een geïsoleerde schuilstal en iedere dag controle.

Dan hebben we het niet over dat natuurgebied voor 50 euro...
Vergeet ook niet dat niet elk paard 24/7 op de wei kan. En in een paddock een/of stal kost een paard toch ook wat aan ruwvoer en eventueel strooisel.

body92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:43

Dat is de man van een andere oplichtster uit dezelfde omgeving.

NienSCHaap schreef:
Ik dacht altijd dat haar man in Portugal in de gevangenis zat voor drugs smokkel,
Ze woont inmiddels niet meer in de boerderij in wapseveen maar in Vledder
Raar dat het zo dichtbij gebeurd en nu echt veel gedupeerden zijn, kan het soms niet helemaal meer begrijpen.
Het is allemaal te sneu voor woorden.

Rindin schreef:
Ik heb ervaring met deze mevrouw... Ben flabbergasted...

Voor mijn 19-jarige merrie zocht een meisje wat er nog lekker een tijdje mee kon omkeutelen. Ik hoefde er geen geld voor, maar wel dat degene die haar in bruikleen nam de kosten van het houden van het paard op zich zou nemen.
Ellie nam contact met mij op voor haar dochter E. Het leek allemaal hartstikke leuk, ze zijn een keer komen kijken en een week later bracht ik mijn paard naar ze toe.
Uiteraard heb ik een contract opgesteld en die heeft Ellie getekend. We hebben regelmatig contact gehad over hoe blij dochterlief met mijn paard was en kreeg regelmatig foto's van de mooie buitenritten die gemaakt werden.

En toen kreeg ik een appje: wil je je paard wel weer ophalen? Ik ben nu alleen met de kids en kan het niet meer doen allemaal.
Prima, ik mijn paard weer opgehaald (stond ook in het contract; als zij het paard niet meer wilden/konden hebben, dan ging ze terug naar mij).

De reden dat ik haar weer op moest halen; Ellie's man zat in de gevangenis in Denemarken en Ellie wilde weg van de boerderij in Wapserveen. Alle paarden moesten weg.

Ik schrok me wild toen ik deze verhalen op internet tegenkwam. Denk dat mijn contract me heeft gered, dat dat toch iets te officieel werd voor Ellie.

Van de week appte ze me of mijn paard wel weer naar haar toe kon, ze hadden nog wel een mooi stalletje. Heb dus een telefoonnummer, als dat iemand kan helpen...

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 22:52

Hebben we nog meer oplichters in Wapserveen dan ? :') Nooit iets van gehoord.

Na ik deze berichten las ging me wel dagen waarom er relatief veel "zoekende" trailers langsreden.
Vaak reden ze langzaam om te kijken waar ze wezen moesten.

Dat het verantwoording van de eigenaar van het paard is , ben ik deel mee eens.
Maar dat praat niet goed dat je mensen " mooie" verhalen verkoopt/afspreekt en vervolgens totaal andere dingen doet. En dan helemaal over de rug van dieren gaat er bij mij niet in.

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:04

xSBSx schreef:
Suzanne F. schreef:
Slechte praktijken maar neem dan gewoon zelf je verantwoordelijkheid als eigenaar en laat zo'n dier inslapen als je er niet meer voor kan zorgen.
Voor niks gaat de zon op. Ze hadden al kunnen weten dat het niet kon kloppen.
Maar goed, die mevrouw heeft het vertrouwen wel beschaamd natuurlijk.

een gezond paard of waar geen nood bij is in laten slapen? dat vind ik eigenlijk niet kunnen... geef je paard voor een klein prijsje of gratis aan iemand die je kent... een vriendin van mij heeft haar pony ook aan mij gegeven omdat hij iets te oud werd en er geen stallen meer over waren.

En dan moet diegene voor alle kosten opdraaien? Denk dat er maar weinig van zulke liefdadigheids instellingen zijn die een paard gratis voor ex eigenaar en tegen eigen betaling van smid enz enz een oude dag bieden. En terecht, vind het altijd vreemd om te lezen dat mensen een paard een oude dag willen geven wat van alles mankeert.
Uiteraard niet netjes van de mevrouw om ze door te verkopen of wat dan ook, maar ook erg naïef om te denken dat mensen jou paard z'n oude dag gaan betalen en jij op bezoek kan komen als je dat wil

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:05

Pas maar op straks word heel wapseveen ontruimd ;)

Happinez schreef:
Hebben we nog meer oplichters in Wapserveen dan ? :') Nooit iets van gehoord.

Na ik deze berichten las ging me wel dagen waarom er relatief veel "zoekende" trailers langsreden.
Vaak reden ze langzaam om te kijken waar ze wezen moesten.

Dat het verantwoording van de eigenaar van het paard is , ben ik deel mee eens.
Maar dat praat niet goed dat je mensen " mooie" verhalen verkoopt/afspreekt en vervolgens totaal andere dingen doet. En dan helemaal over de rug van dieren gaat er bij mij niet in.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:09

Liever niet :') dan moet ik m'n koffer alvast gaan inpakken.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:09

wasperveen is trouwens behoorlijk dichtbij hier.... :+ nooit wat van gehoord. maar als ze niet meer in wasperveen zit waar dan wel?

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 23:17

Wat ik nu weet woont ze in Vledder, ze is inderdaad uit Wapseveen vertrokken.
Kennis van mij kent haar en ze was altijd klant in de winkel.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 00:17

En helaas zie je dit vaak bij paarden die nidt meer goed voor de sport zijn! Hebben zich jaren voor de baas uit de naad gewerkt en dan kunnen ze niet meer en moeten ze maar weg! Vind dit altijd egoïstisch ! En dan liefst met spoed weg want er is geen geld! Nou ik zeg je paard mag je bedanken ,wat voor ellende je het dier waarschijnlijk aan hb gedaan! Top baasjes!

ulle_nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 00:50

wij kiezen een paard en zij ons niet hoor!!! maar zijn gaan van ons houden ....en dan zijn ze te oud en dan maar wegdoen !!!!!! neem je verantwoordelijkheid en hou van ze tot t eind !!!!

doen mensen dat ook met hn kinderen

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 06:40

Sjezus, die discussie over de reden waarom je je paard bij een ander zou plaatsen komt me nu wel mn keel uit.
In mijn geval gaf ik een gezond paard in bruikleen, waar een jonge meid heel gelukkig van zou kunnen worden. Andersom zou het paard heel gelukkig worden van het tuttende meisje om haar heen... Zolang de welzijn van het paard niet in het geding komt, wie zijn jullie dan om te oordelen? Misschien zit er wel een hele bijzondere reden achter zulke verhalen...

Ze woont nu idd in Vledder. Op fb is er ook al een hele actie tegen haar. Ik ben echt stomverbaasd, had dit niet verwacht. Ben intens blij dat ze mij gewoon hebben gevraagd het paard weer op te halen!!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 07:37

Zoals ik nu begrijp is er een telefoonnummer..... ga d'r bellen dan?

Vledder is ook niet groot......die vind je daar zo. Is ontzettend ons kent ons daar...

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 07:53

Paintlinger schreef:
Zoals ik nu begrijp is er een telefoonnummer..... ga d'r bellen dan?

Vledder is ook niet groot......die vind je daar zo. Is ontzettend ons kent ons daar...

Het adres is ook wel bekend, dus zoeken hoeft niet echt.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 07:55

Dus......nu krijgt ze bezoek?

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:00

Vreselijk zulke mensen, de goeden moeten nu "leiden" onder de kwaaden.
Persoonlijk zou ik mijn topper nooit aan een ander geven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:27

Rindin schreef:
Sjezus, die discussie over de reden waarom je je paard bij een ander zou plaatsen komt me nu wel mn keel uit.
In mijn geval gaf ik een gezond paard in bruikleen, waar een jonge meid heel gelukkig van zou kunnen worden. Andersom zou het paard heel gelukkig worden van het tuttende meisje om haar heen... Zolang de welzijn van het paard niet in het geding komt, wie zijn jullie dan om te oordelen? Misschien zit er wel een hele bijzondere reden achter zulke verhalen...

Ze woont nu idd in Vledder. Op fb is er ook al een hele actie tegen haar. Ik ben echt stomverbaasd, had dit niet verwacht. Ben intens blij dat ze mij gewoon hebben gevraagd het paard weer op te halen!!

Jij gaf je paard met contract in bruikleen en bij jou is er toch ook niks gebeurd? Mensen die hun paard gratis weggeven mogen zich wel eens achter de oren krabben je kan er dan vergif op innemen..

En ik snap ook niet waarom die dan naar de politie gaan. Wat kan die ermee? Helemaal niks toch. Je hebt zelf je paard weggegeven dus dan is het het eigendom van de nieuwe eigenaar... Dat die hem dan doorverkoopt moet die helemaal zelf weten...

3timesmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:27

ik kies er ook voor om mn oudjes bij me te houden (30 en 38) tot ze sterven of tot ik vind dat het niet meer gaat. Maar ik snap wel dat het niet voor iedereen haalbaar is. Ik heb weiland en de plaats om dit te doen.
Vind het vreselijk wat zo iemand dan uithaalt. Want de mensen die hun paarden daarheen doen hebben dit ook vast uit goed vertrouwen gedaan. Werd de mevr betaald om de paarden op te vangen? Zo niet zou ik het ook wel verdacht vinden eigenlijk.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:28

Dat zal wel Yvank_ maar ook die Ellie weet dat dat niet de afspraak was..............en dat ze mondeling iets anders overeen gekomen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 08:31

Paintlinger schreef:
Dat zal wel Yvank_ maar ook die Ellie weet dat dat niet de afspraak was..............en dat ze mondeling iets anders overeen gekomen zijn.

Ja maar wettelijk gezien kan je daar niks mee.. Je hebt je paard weggeven dus is nu eigendom van een ander en die mag dan ermee doen wat die wil. Wil je dat niet? Dan moet je hem maar niet weggeven maar net als een andere bokker hier in bruikleen doen met een getekend contract... Hard maar het is wel zo. Daarmee zeg ik niet dat deze vrouw juist gehandeld heeft, zeker niet het is absoluut niet netjes! Maar je bent zelf natuurlijk ook héél naief als je, je paard weggeeft :+