Paard zit klem in wildrooster

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

loez

Re: Paard zit klem in wildrooster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:10

Dat vind ik dus ook RagdollCat! Nou moet ik zeggen dat waar wij buitenrijden enorm veel paden enzovoorts zijn buiten het natuurgebied om! Maar alleen het idee al om zo'n rooster over te moeten dan wordt ik al zenuwachtig! En als ik zie wat voor koeien met hoorns daar staan :') Geen haar op mijn hoofd! Ik geniet wel van een afstandje. :D

Gelukkig hebben we megabossen waar voldoende plek is om niet over het rooster te hoeven!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:13

Menners kunnen inderdaad gewoon een mat meenemen voor veeroosters. Geen haar op m'n hoofd die bedenkt om mijn paard over een veerooster of wildrooster of wat voor rooster dan ook te laten gaan.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:13

Loez, mee eens!

De koeien lopen er ook nog eens vrij rond dus dan blijf ik er ook liever weg.
Je komt in hun territorium he.
Dat kan gedoe geven, zeker als er kalveren zijn etc.

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:17

Kalfjes waren er laatst bij ons inderdaad wel! Fantastisch om te zien vanaf het paard trouwens! Gave dieren, soort waterbuffels leken het, schotse hooglanders zijn dat geloof ik? Maar no way dat ik daar tussen ga komen! Met of zonder paard, mij niet gezien. Die roosters liggen er niet voor niets en het is niet voor niets natuurgebied!

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:26

Die hooglanders bij ons in de buurt doen ook niets hoor.
Koeien doen niet snel iets zolang je maar niet bewust op ze af gaat rijden oid is er niets aan de hand.
Maar volgens mij ging het daar hier niet over.

Bij ons is het kleine bos ook gewoon toegankelijk voor ruiters en er zijn aanwijzingen wbt de roosters waarvan er ook onder stroom staan.
Gewoon goed lezen en opletten

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 12:40

@Roodvos: Bedankt voor het kopiëren van de uitleg over het onderscheid tussen wild- en veeroosters, weer wat geleerd. +:)+

Het terrein is overigens niet echt een natuurgebied maar een dorpsrandpark. Voor een park/speelplaats/ontmoetingsplek is het ruim opgezet, maar je bent er zo doorheen. Er lopen overigens ook geen koeien, maar slechts enkele Exmoorpony's. Het is een aantrekkelijk gebied, maar met een pony zou ik er wegblijven en gebruikmaken van het enorme natuurgebied dat er direct naast ligt. Ik ben nog steeds wel benieuwd van wie de pony's zijn.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:27

Maar hoe is het nu verder met het paard? Ik zie op de foto's dat het de achterbenen zijn die gewond zijn geraakt. Waar kwam 't paard vandaan?
En waarom reageert TS niet meer?

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:29

terpentijn schreef:
Maar hoe is het nu verder met het paard? Ik zie op de foto's dat het de achterbenen zijn die gewond zijn geraakt. Waar kwam 't paard vandaan?
En waarom reageert TS niet meer?

Uh, omdat ts van de nieuwsredactie is en niet de ruiter van het paard?!

Zolang er zich niemand meld die het paard kent zullen we ook niet weten hoe het afgelopen is.
Laatst bijgewerkt door Froukje op 07-08-14 13:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:29

Volgens mij komt dit paard weg bij een vrouw uit Kolham die inderdaad paarden verhuurd aan mensen.
Die mogen zonder dat ze ze heeft zien rijden, zo de weg op met die beestjes.
Helemaal zeker dat dit haar paarden zijn weet ik niet, maar ik heb wel een vermoeden.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 13:31

Ja, ik ben in de war met het vorige topic hierover, dat wel door TS is gestart.

Toen ik de foto's zag herkende ik het gebied wel waar het gebeurd is, trouwens. daar maar eens kijken of TS nog iets te melden heeft.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:35

Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je per ongeluk op zo'n rooster stapt, maar kan aan mij liggen :o?
Bij ons in het bos heb je ook een gebied met koeien waar je alleen doorheen kunt rijden als je door een hekje gaat naast het rooster. Het is er prachtig en ja je moet even op en afstappen, maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Van de koeien nooit last gehad. Maar over het rooster zal ik never nooit gaan. Dat lijkt me dan pure gemakzucht omdat je niet af wil stappen. Dat is het risico natuurlijk niet waard. :n

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:43

Als ik het zo zie moeten ze wel over het rooster zijn gegaan? Ik zou niet weten hoe je anders de achterbenen er in zou krijgen. Neem aan dat ze uit het bos kwamen...

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:46

Nikass schreef:
Ik kan me nauwelijks voorstellen dat je per ongeluk op zo'n rooster stapt, maar kan aan mij liggen :o?
Bij ons in het bos heb je ook een gebied met koeien waar je alleen doorheen kunt rijden als je door een hekje gaat naast het rooster. Het is er prachtig en ja je moet even op en afstappen, maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Van de koeien nooit last gehad. Maar over het rooster zal ik never nooit gaan. Dat lijkt me dan pure gemakzucht omdat je niet af wil stappen. Dat is het risico natuurlijk niet waard. :n

Nee hoor hoef je niet blond voor te zijn :D
Is express gedaan (domheid/onwetendheid) want zit een poortje naast waar ze door heen hadden kunnen gaan.

Ik stap dus ook nooit over roosters, maakt niet uit welke

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:47

Denk dat ze niet wouden afstappen. Althans dat lijkt me de enige verklaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:48

Of dat het hekje op slot zat.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:49

Zit geen slot op. Je moet het naar binnen open trekken. Zit wel een veer in meen ik maar thats it.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:51

Dan heb ik er ook geen andere verklaring voor. :n

smurf_power

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:52

Yezzi schreef:
KoudbloedKim schreef:
Dat is hier vlakbij! Weet iemand wie het was?

Een bokker heeft vandaag zo'n zelfde soort topic geopend (Zie mijn vorige bericht), dikke kans dat zij erbij betrokken was.

klopt ik las dat topic van die andere bokker en als ik het goed heb was haar vriendin met het paard in het wildrooster gekomen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:52

Of dat er eentje zenuwachtig werd bij het hek en erop gesprongen is.
( ik wil ook graag zo naïef blijven dat niemand het in zijn hoofd haalt om over een roosterde rijden )

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:56

maar kun je dan wel normaal met je paard door dat klaphek heen dan, dat lijkt me ook niks. Maar heb er gelukkig ook geen ervaring mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 14:57

Jawel, alleen even afstappen. :j

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 15:00

Kan ook dat ze door het hekje gingen, paardje 1 als eerste en dat die links (voor het rooster) wachtte op de volgende. Paard stapt achteruit en bam?

parador

ik vraag het omdat de klaphekjes hier in het bos zo zwaar zijn , daar zou ik niet doorheen willen met mijn pony's.
Helaas zijn nog te veel routes paardonvriendelijk of menwagenongeschikt.

goeroe

Zoals ik al schreef snap ik sowieso niet waarom je moeite zou doen om in dit kleine gebiedje te komen dat daar helemaal niet voor bedoeld is, terwijl er aan de andere kant van de weg een enorm natuurgebied ligt.