Paarden mishandeld in Bunschoten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LastDream

Re: Paarden mishandeld in Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 17:32

Het komt echt heel dichtbij :\
Pff het moet niet gekker worden

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 19:42

Er staan 2 huizen bij de manege. Er is daar echt altijd iemand aanwezig.

Alleen met 32 hec. land dan kan je niet alles horen snachts.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:47

Griezelig toch zég!! wat een idioten bestaan er toch. Mag hopen ze een keer een doodschop krijgen!!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 20:58

rapido schreef:
Griezelig toch zég!! wat een idioten bestaan er toch. Mag hopen ze een keer een doodschop krijgen!!

Die krijgen ze als ik ze op heterdaad zou betrappen bij me paarden. Ik zweer het,ik steek ze met een riek vast in de grond. Van dieren blijf je gewoon af!
En kan je dat niet? neem dan een Leeuw te pakken maar geen dier wat zich niet kan verdedigen.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 21:03

Toch vraag ik me iedere keer af hoe het kan dat die paarden zo ernstig gewond raken? Staan die paarden met halster in de wei oid? Pakken ze alleen paarden die alleen staan of met zn 2en? paarden die blijven staan ondanks dat er in ze gesneden word? Bedoel sommige foto's zijn echt serieuze snedes in het lichaam.. lijkt me sterk als n paard dat niks omheeft/vastgehouden word die bij enige pijn niet flink van zich af mept en wegrent
Misschien verwoord ik het heel dom, maar mss dat jullie snappen wat ik bedoel :).

Je paard binnen zetten is ook nooit geheel veilig, zo'n gozer komt binnen en je peerd heeft helemaal geen kans van wegrennen in box van meestal 3x4....

Bedoel het absoluut niet aanvallend op de eigenaren of pensionstallen! Ik vind het alleen erg bizar en eng dat zo;n freak snachts ronddwaald tussen de paarden. bah! Het zal je paard maar zijn, vreselijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:11

Er zijn [helaas] paarden die té lief en vol van vertrouwen zijn,ik heb ook zo'n merrie die gewoon blijft staan.Ze zullen wel opzij springen als er gesneden word,maar ze worden niet wild zeg maar.Zij is al een paar keer mishandeld,zij is ook altijd het doelwit.Mijn ruin krijgen ze nooit te pakken,die voelt het aan als iemand kwaad wil.

aisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:21

Misschien moeten de mishandelde paarden ook eens onderzocht worden of ze gesedeerd zijn geweest? Of gebeurd dat al? Wellicht geeft dat wat meer aanknopingspunten met betrekking tot de dader(s).

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-14 22:25

Wat ik me afvraag, is of dit ook op enige manier in verband staat met de 'ik haat paarden' Facebook, die een tijdje geleden is opgericht.. De dingen die daarop te vinden zijn, zijn op z'n zachtst gezegd gestoord..

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 01:41

ZoZenn schreef:
Wat ik me afvraag, is of dit ook op enige manier in verband staat met de 'ik haat paarden' Facebook, die een tijdje geleden is opgericht.. De dingen die daarop te vinden zijn, zijn op z'n zachtst gezegd gestoord..

Zat er net aan te denken..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 08:02

Iemand die paarden haat zoals op FB zal hier nix mee te maken hebben.Je gaat dat niet bekend maken als je zelf de beul bent.Degene die dit allemaal doet [meerdere dan 1 denk ik] is behoorlijk slim,en laat zich niet makkelijk pakken.Maar zoals heel vaak, 9 keer gaat het goed en de 10de keer gaat het fout.
Nu maar hopen dat die 10de keer heel snel is.

vienna1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 08:32

Uit ervaring kan ik je vertellen dat echt niet alleen de makkelijke paarden doelwit zijn.
Hoe ze het doen, weten we niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 08:43

Zouden het hengstige merries kunnen zijn?
Mijn merrie drukt als ze hengstig is der kont naar je toe in de hoop dat je er even extra borstelt. Normaal is het een merrie die op zichzelf is

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 08:55

Denk ook dat het een groep is. Zal mij niet verbazen als ze het ook filmen en dergelijke.
En denk inderdaad niet ze het openbaar uiten. Die blijven wel ondergronds.

Ze lopen vanzelf een keer tegen de lamp. Hoop dat dat heel snel zal zijn...hier wordt je zo moedeloos van.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:24

gohya schreef:
Iemand die paarden haat zoals op FB zal hier nix mee te maken hebben.Je gaat dat niet bekend maken als je zelf de beul bent.Degene die dit allemaal doet [meerdere dan 1 denk ik] is behoorlijk slim,en laat zich niet makkelijk pakken.Maar zoals heel vaak, 9 keer gaat het goed en de 10de keer gaat het fout.
Nu maar hopen dat die 10de keer heel snel is.

Dit hoeft helemaal niet hoor en wellicht wil zo iemand het juist bekend maken of in ieder geval propageren. We weten al dat de persoon gestoord is, want anders kom je niet met een mes bij paarden in de buurt, dus als een normaal nadenkend mens kan je diegene eigenlijk al niet meer benaderen. Slim hoeft hij/zij ook niet eens te zijn, 's nachts zijn er niet veel mensen op straat, zeker niet bij iets afgelegen weides met paarden. Er wordt vaak gedacht dat criminelen erg slim zijn, maar in de praktijk valt dat vaak behoorlijk tegen en heeft het meer met gelegenheid te maken.

De facebookpagina heb ik overigens aangegeven bij facebook, alleen kreeg ik terug dat het niet een overtreding van de 'community regels' is. Persoonlijk vind ik het erg vreemd dat zoiets toegestaan is, als het over een mensenras of mensen of honden ging, was het er waarschijnlijk allang af..

En ook al heeft het niets met de incidenten te maken, dan vind ik nog steeds niet dat haat en geweld tegenover paarden zó gepromoot mag worden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 11:30

Ik heb die van mij tegenwoordig 's nachts binnen. In één van de boxen hangt een babyfoon en mocht er iemand komen dan horen we dat direct. De hond en de honkbalknuppel staan klaar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 15:00

Die van mij staan ook s'nachts binnen onder het oog van een camera.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:21

Ik denk hoe vaker het vermeld word hoe meer volidioten op zulke ideeën komen! >;)
Ik kan me ook niet voorstellen dat het enkel om 1 à 2 personen gaat gezien het door het hele land gebeurd.
Degene die ze weet te betrappen mag van mij met ze doen wat ze willen _-:( en dan heb ik het niet over een tikje op de fikken! }:)

L_Love_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:23

Belachelijk... |(

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:31

funnyhorses schreef:
Degene die ze weet te betrappen mag van mij met ze doen wat ze willen _-:( en dan heb ik het niet over een tikje op de fikken! }:)

Het enige probleem met dit soort uitspraken is dat je dan geen haar beter bent dan diegene :n, of je nu vindt dat hij/zij het verdient of niet.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:33

ZoZenn voor mij is dat geen probleem,ik heb het er wel voor over om een boete,taakstraf of celstraf te krijgen. Als ik hem betrap,ik zweer het, ik steek hem vast in de grond met een riek.

Skinfaxi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 19:40

Misselijk dit :r

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:02

Dit is 2 minuten van onze stal vandaan, bah.. Hebben nu beveiligingscamera's hangen en de politie van Baarn erop geattendeerd dat ze extra moeten patrouilleren (wat ze ook doen nu).
Vind het echt vreselijk. :(

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 20:13

ZoZenn schreef:
funnyhorses schreef:

Het enige probleem met dit soort uitspraken is dat je dan geen haar beter bent dan diegene :n, of je nu vindt dat hij/zij het verdient of niet.

Dat is nu net het probleem,hier in Nederland is het te zoetsappig wat straffen betreft!
De criminelen lachen je recht in het gezicht uit en de goeierikken staan mooi achteraan.

Ik ben van nature beslist geen agressief persoon,maar komt iemand aan mn dieren of kinderen dan pluk ik diegene eigenhandig helemaal uitelkaar zodat het een ander bespaard blijft om ellende mee te maken.
Met die zachte straffen die we hier hebben is het potverdorie gewoon een uitnodiging voor gekken om hun gang maar te gaan.

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:05

Dus jij vindt dat vergelding werkt en het in elkaar slaan van mensen een beter idee is dan de straffen die in het rechtssysteem beschikbaar zijn? Dit betekent namelijk dat jij vindt dat jij het recht hebt iemand anders aan te tasten, dezelfde mentaliteit die een crimineel drijft tot het mishandelen van paarden.
'Zwaar' straffen kun je trouwens op verschillende manieren opvatten. Is het nu de bedoeling dat mensen uit angst voor de straf bepaalde handelingen niet gaan verrichten? Of is het rechtssysteem juist bedoeld om iemand te rehabiliteren, zodat deze niet opnieuw in de fout kan gaan.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-14 21:13

Bij mij hoeft hij niet bang te zijn dat ik de knuppel gebruik of de hond los laat, zolang hij netjes blijft staan tot de politie arriveert...