Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ansie schreef:Precies Luckystory. Zo heb ik eens een filmpje gezien van een paard dat los in een bak staat met een stier. Paard daagt de stier gewoon continue uit. Filmpje heb ik zo niet bij de hand. Zal eens zoeken. Daar worden de paarden blijkbaar op gefokt. Des te schrijnender om een paard zo geblinddoekt de ring in te sturen, compleet overgeleverd aan de ruiter en zijn reactievermogen. Zo is het paard dus kansloos op dit soort momenten. Eenmaal geraakt al helemaal, hoe moet dat dier nog inschatten hoe hij weg kan komen..
En buiten dit, is heel het stierengevechten een vreselijke bezigheid in mijn ogen, vooral ook voor de stieren. Treurig.
Gillbo schreef:Ja natuurlijk heeft die Merlin een snelle reactie, die rent voor zijn leven!!
Heeft niks te maken met goede training of weet ik veel wat. Dat paard ziet een stier keer op keer op zich afstormen.
Een paard is een vluchtdier dus hij maakt zich wel uit de voeten.
Triest voor alle dieren
LBLGypsyCobs schreef:Waarom laat men dit doorgaan onder het excuus van traditie en valt de halve wereld over onze Sinterklaas traditie?
Akhal_Teke schreef:Gillbo schreef:Ja natuurlijk heeft die Merlin een snelle reactie, die rent voor zijn leven!!
Heeft niks te maken met goede training of weet ik veel wat. Dat paard ziet een stier keer op keer op zich afstormen.
Triest voor alle dieren
Sorry maar dat is echt onzin. Dit paard is juist zeer goed getraind en absoluut niet bang voor de stier.
Bange paarden worden niet ingezet voor stierengevechten.
Ik ben tegen stierenvechten en elke vorm van dierenmishandeling, maar als je een beetje verstand hebt van paarden en hun lichaamstaal dan maak je niet zo'n opmerking naar aanleiding van dat filmpje. Dan zie je aan het paard dat het gehoorzaamd en niet vlucht.
Jolliegirl schreef:Gillbo schreef:En waaruit denk je dat deze technieken van een paard ontstaan. Juist vanuit vlucht gedrag. Dit paard blijft echt niet staan als de ruiter dat van hem zou vragen.
Maar ja jij zal het wel beter weten
Is zo'n sneer nou echt nodig?
Nickeltje schreef:Toch knap dat een groot deel van de mensen deze vorm van dierenmishandeling nog steeds onder kunst en cultuur kunnen en durven schuiven...
Gillbo schreef:En waaruit denk je dat deze technieken van een paard ontstaan. Juist vanuit vlucht gedrag. Dit paard blijft echt niet staan als de ruiter dat van hem zou vragen.
Gillbo schreef:Akhal_Teke schreef:
Sorry maar dat is echt onzin. Dit paard is juist zeer goed getraind en absoluut niet bang voor de stier.
Bange paarden worden niet ingezet voor stierengevechten.
Ik ben tegen stierenvechten en elke vorm van dierenmishandeling, maar als je een beetje verstand hebt van paarden en hun lichaamstaal dan maak je niet zo'n opmerking naar aanleiding van dat filmpje. Dan zie je aan het paard dat het gehoorzaamd en niet vlucht.
En waaruit denk je dat deze technieken van een paard ontstaan. Juist vanuit vlucht gedrag. Dit paard blijft echt niet staan als de ruiter dat van hem zou vragen.
Elisa2 schreef:Ah dat vindt ik echt erg! vooral ook dat het dier geblinddoekt is? waarom is het geblinddoekt? zo heeft ie helemaal geen kans om zich te verdedigen..
Gillbo schreef:Ja natuurlijk heeft die Merlin een snelle reactie, die rent voor zijn leven!!
Triest voor alle dieren
kimmie261 schreef:Elisa2 schreef:Ah dat vindt ik echt erg! vooral ook dat het dier geblinddoekt is? waarom is het geblinddoekt? zo heeft ie helemaal geen kans om zich te verdedigen..
in het begin van een gevecht ( als je het al gevecht mag noemen) wordt een stier "aangeprikt" ,de stier valt dan het geharnste paard aan en de man op het paard steekt een speer in de vetbult van de stier,aangezien een paard normaal gesproken zou vluchten wordt het geblinddoekt,ze willen dus ook niet dat het paard vlucht,daar de stier dan niet aangeprikt kan worden.
pas als dit gebeurd is,beginnen de 'echte' gevechten met een torero.
kimmie261 schreef:nee...aan het begin wordt een stier aangeprikt,er wordt dan een wond gemaakt in de vetbult,daarna komt het gevecht met de bekende gekleurde speren en aan het eind daarvan ,dan steekt de torero ipv een nieuwe speer een zwaard/lang mes in de stier,dit gaat nogal heel vaak mis,dat levert dan van die bloedspugende stieren op,of dat zwaard zit er maar half in,moeten ze 2x of 3x steken... ()
en als de stier in elkaar zakt dan steken ze hem met een klein mes dood,snijden het ruggenmerg in de nek door....