Kloon van Rusty onder het zadel [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

N0a

Re: Cloon van Rusty onder het zadel [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 10:54

Wordt alleen maar in eigen belang gedacht. Bah! Daarnaast, als dit zo'n sensatie moet worden snap ik niet dat er zo'n amateuristisch filmpje wordt gemaakt..

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:15

30 maanden is 2 jaar en 5 maanden... Geen 2,5 jr dus en het is ook echt niet de eerste keer dat ze erop zitten. Op het goede been lichtrijden heeft ze ook nog nooit van gehoord zeker. Echt jammer allemaal. Sowieso zie ik het klonen niet zo. Er lopen genoeg gewone goedgekeurde hengsten in de sport.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:16

Maar wat rijd er ook op. Vind het geheel maar amateuristisch uit zien, alsof je een paard hebt van €1000, ruitertje erop, simpelste groom van stal erbij gehaald om te filmen... :')

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:18

Misschien is het hem niet eens. Hebben ze gewoon de eerste de beste vos opgezadeld. Dat zou ik dan wel weer grappig vinden. }:)

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:32

Hij stapt niet eens rad achter

eldora1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 11:56

Ik snap niet zo goed wat ik me nou bij klonen moet voor stellen..
Hoe werkt dat? Er word een 'veulen' geboren met het zelfde DNA en zo.
En dan?
Ziet het er het zelfde uit als rusty, is het echt het zelfde?

Ik snap het niet, waarom zo raar als je de natuur ook gewoon het werk kan laten doen. Kom op zeg..

Crazy_boon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:08

Lante schreef:
30 maanden is 2 jaar en 5 maanden... Geen 2,5 jr dus en het is ook echt niet de eerste keer dat ze erop zitten. Op het goede been lichtrijden heeft ze ook nog nooit van gehoord zeker. Echt jammer allemaal. Sowieso zie ik het klonen niet zo. Er lopen genoeg gewone goedgekeurde hengsten in de sport.

Even offtopic maar in sommige delen van frankrijk is op het binnenbeen lichtrijden, op het goede been :o

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 12:36

eldora1 schreef:
Ik snap niet zo goed wat ik me nou bij klonen moet voor stellen..
Hoe werkt dat? Er word een 'veulen' geboren met het zelfde DNA en zo.
En dan?
Ziet het er het zelfde uit als rusty, is het echt het zelfde?

Ik snap het niet, waarom zo raar als je de natuur ook gewoon het werk kan laten doen. Kom op zeg..

Nee, clonen zijn net eeneiige tweelingen. Volgens mij is het zelfs zo dat de cloon ook een andere kleur kan hebben. Aftekeningen etc. zijn sowieso nooit gelijk.

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 13:30

Klopt ze zijn nooit exact hetzelfde. Een cel veranderd altijd ookal kloon je, bij elke celdeling ontstaan er namelijk toch kleine verschillen en je hebt een hoop celdelingen nodig om tot een nieuw paard te komen.
Ik hou er niet van, je gebruikt toch oude cellen ipv van een vers eitje en een vers zaadje.. ik denk niet dat dat het paard ten goede komt.

Verder vind ik het paard eerlijk gezegd ook niet veel aan en het zo jong ingereden zijn werkelijk schandalig!!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 14:46

Maar dáár is dat normaal. Dat veranderd niks aan zijn cloon zijn. Is dus niet dat die zo vroeg ingereden word omdat het een cloon is.

Chrislee3110

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-14 20:59

Een 2.5 jarige onder het zadel rijden gaat er bij mij al niet in.

Maar dat er dan in het verhaal "lichte werkzaamheden" vermeld staat, en ik vervolgens in het filmpje zie dat ze gewoon uitgebreid en intensief aan het rijden zijn, vreet ik helemaal een bezem.

Wat mensen al niet doen tegenwoordig. |o

DynamiteS

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 13:46

Erger me vooral aan de "kunsten" van de amazone... :n

Mist

Re: Kloon van Rusty onder het zadel [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 20:26

los van dat op een 2.5 jarige gaan zitten gewoon belachelijk is, vraag ik me af wat de reacties zouden zijn geweest als dit een MP advertentie was geweest, ik zie niets spectaculairs (eigenlijk gelukkig maar met 2.5jaar!)

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 08:23

Ze maken alleen zadelmak, hij zal daarna gewoon weer lekker groeien en buiten spelen.alleen niet in de kudde.geef ze groot gelijk dat ze hem eruit gehaald hebben.jonge hengsten spelen vaak een beetje ruig met elkaar.
Amazone doet weinig verkeert.ze zit mooi licht zodat ze zijn rug mooi ontlast.
En rijd hem mooi voorwaarts en terug zonder hem te storen.
Spelenderwijs leren ze hem wat basis.
Wat voor spectaculaire dingen moet hij ook laten zien.ze laat hem mooi op eigen benen lopen en behalve sturen vraagt ze niks van hem.of verwachten jullie omdat hij een kloon is van rusty, hij meteen door de baan danst? Beesje is ja 2.

Persevero

Re: Kloon van Rusty onder het zadel [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-14 10:08

Ik kan het filmpje niet zien