Derde boete uitgedeeld voor nalaten water geven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 11:55

Gewoon ingraven die bakken en het probleem is opgelost.

unihorses

Re: Derde boete uitgedeeld voor nalaten water geven

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:01

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:03

Hardleers type zeg.

Mogen hoge boetes voor gegeven worden wat mij betreft.

tjady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:43

santusha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:48

Dat soort menssen mogen geen dieren houden BASTA!!!!!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:54

Je hebt kuipen met hand vaten waar je water in kunt doen of zoals wij hebben grote emmers met handvaten verkregen vanuit een bakkerij. In die handvaten slaat mijn man latjes diep in de grond dit links en rechts zodat de emmer stevig staat. Omschoppen kan onmogelijk. Mijn man zegt, je kunt het ook met een specie kuip doen en dan een inkeping links en rechts maken.
Omdat wij rouleren van weiden achter de koeien aan is dit systeem heel erg handig. De emmers zijn goed voor 30 liter en met de kruiwagen met een grote jerrycan vullen we elke dag de emmer bij nadat we die dan 's ochtends schoonmaken. Als het heel heet is, gaan we nog een keertje tussendoor bij vullen maar is vrijwel nooit nodig. Wij hebben twee paarden.
Het is een treurig bericht. Onbegrijpelijk voor ons, daar wij echt "water stalmanagement" hebben gezien de hitte hier. Zo vaak als mogelijk brengen wij de paarden naar het water. In hun schuilstallen staat water en ook nog in de paddock een groot bad gevuld met fris schoon water. Dit om ze maar te stimuleren veel te drinken. Ga mee met Wildwings.
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 28-07-14 12:57, in het totaal 2 keer bewerkt

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 12:54

WildWings schreef:
Ik vind het belachelijk dat mensen hier reageren dat je zonder automatische drinkbakken je paard kennelijk niet van onbeperkt water kunt voorzien, of met smoesjes als dat de emmer wordt omgetrapt. Grote speciekuip, evt met een flinke stoeptegel onderin of baksteen, en als je merkt dat je paard het water vaak opheeft voordat jij kunt bijvullen dan zorg je toch voor twéé speciekuipen? Of een grotere kuip, of nog meer? Kom op zeg, wat een smoesjes, het is niet zo moeilijk!

Edit: in dit geval gaat het ook nog eens om een kleintje, je maakt mij niet wijs dat die een volle speciekuip met water, extra voorzien van stoeptegels of bakstenen, om zou kunnen gooien. Zeker niet als je twee volle grote kuipen neerzet.

Helemaal mee eens, het is maar net hoeveel moeite je er voor wilt doen, maar voor sommige mensen is het blijkbaar te veel werk om een dier van drinken te voorzien. Besef eens dat zo'n beestje afhankelijk is van jou en hoe veel een paard wel niet drinkt per dag, zeker met warm weer. 1 voordeel van dit weer voor paarden is dat de waterbakken nu automatisch gevuld worden ;)

Precyll

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:03

Wij hebben 2 grote badkuipen in 2 delen van het land staan. .. kunnen ze ook niet om krijgen :D

stroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:07

bij sommigen zet je de emmer neer en ze gooien hem om

jes_sira

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:08

Ik vraag me af waar de shet staat en van wie het is. Komt me niet bekend voor.

Goed dat ze bekeuren. Jammer alleen dat dit al de 3e keer is.

Ik mag hopen dat de volgende stap inbeslagname is.

Want als je paard waterbakken omgooit MOET je een andere oplossing verzinnen. En die zijn er echt wel zonder hoge kosten oid.

Duidelijk een shet die verwaarloosd wordt dus.....bah

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:12

En hoeveel keer honderd boetes verder zijn we voor er een keer wat aan gedaan gaat worden????
Dier had daar gewoon al weg moeten zijn.
Maar een instantie zou geen instantie zijn als het niet altijd achter de feiten aan liep

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:13

Dan vraag ik me toch wel af hoeveel boetes je krijgt voordat er verdere stappen worden genomen.
1 keer kan toeval zijn, 2 keer is wel heel toevallig, maar tot 3 keer toe? Dan lijkt het me dat ze wel door hebben dat die boetes kennelijk weinig zin hebben.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:15

Je hoort gewoon je paard van water te voorzien, ten alle tijden, dus ook in de middag. Daarnaast zullen ze echt niet zomaar een boete geven en zeker niet 3 (!) keer. Dan kun je met smoesjes komen van 'het paard gooit de waterbak om' maar dan moet je gewoon zorgen voor een waterbak waarbij dit niet kan of een andere oplossing bedenken (ingraven, stenen erin leggen, ergens aan vastmaken bv. een hek).

Hoeveel boetes kan zij nog gaan krijgen? Of is het niet zo dat ze na een x aantal boetes het dier in beslag nemen?

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:56

Tja in de natuur loopt er daarom ook altijd een mannetje met een emmer water achter een paard aan, zodat ie altijd kan drinken.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:57

In de natuur staat er ook geen heining om een paard :)*

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:57

hoogendroog schreef:
Tja in de natuur loopt er daarom ook altijd een mannetje met een emmer water achter een paard aan, zodat ie altijd kan drinken.

Wat een rare opmerking.

In de natuur zitten er geen hekken die een dier tegen houden........

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 13:59

x_Rebecca schreef:
Wat een overdreven reacties :')

Kijk, hartstikke sneu dat t beestje geen water heeft maar op t moment dat je geen automatische drinkbak hebt, staat er wel eens een dier zonder water. Misschien krijgt de pony wel 's ochtends en 's avonds een aantal emmers (aangezien ze in de tekst spreken van emmers) en zijn ze leeg als er 's middags iemand op bezoek komt.

Hier staan de paarden niet zonder water hoor, 24/7 buiten, zonder automatische drinkbak, maar zodra de bak half leeg is laat ik(of staleigenaren) hem weer vollopen. Zo ook de andere weilanden. Als de bak half leeg is hebben ze met z'n 3en of 4en nog makkelijk een dag tot anderhalve dag water, maar ik vind het prettiger als hij vol is.
En die bak trappen ze ook niet om. Zo moeilijk is het niet, een fatsoendelijke bak neerzetten met een fatsoendelijke hoeveelheid water hoor..

Nicky1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:12

hoogendroog schreef:

O alsjeblieft hoogendroog. Eerst ff nadenken in plaats van dat je iets dergelijks schrijft zeg.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:13

stroo schreef:
bij sommigen zet je de emmer neer en ze gooien hem om

Zie eerdere discussie hierover Stroo en mijn antwoord daarop.

ik schreef:
" Je hebt kuipen met hand vaten waar je water in kunt doen of zoals wij hebben grote emmers met handvaten verkregen vanuit een bakkerij. In die handvaten slaat mijn man latjes diep in de grond dit links en rechts zodat de emmer stevig staat. Omschoppen kan onmogelijk. Mijn man zegt, je kunt het ook met een specie kuip doen en dan een inkeping links en rechts maken.
Omdat wij rouleren van weiden achter de koeien aan is dit systeem heel erg handig. De emmers zijn goed voor 30 liter en met de kruiwagen met een grote jerrycan vullen we elke dag de emmer bij nadat we die dan 's ochtends schoonmaken. Als het heel heet is, gaan we nog een keertje tussendoor bij vullen maar is vrijwel nooit nodig. Wij hebben twee paarden.
Het is een treurig bericht. Onbegrijpelijk voor ons, daar wij echt "water stalmanagement" hebben gezien de hitte hier. Zo vaak als mogelijk brengen wij de paarden naar het water. In hun schuilstallen staat water en ook nog in de paddock een groot bad gevuld met fris schoon water. Dit om ze maar te stimuleren veel te drinken. Ga mee met Wildwings".

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:21

Precies in de natuur zijn gelukkig geen hekken, maar ook daar heeft een paard niet de beschikking over 24/7 water. Het is een constatering en geen waarde-oordeel. Maar daar hebben bokkers altijd wat moeite mee in het onderscheid maken.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:25

Ik denk dat bokkers onderscheid voldoende maken in het in gevangenschap houden van paarden en in natuurlijke omstandigheden lopen van paarden.
Je reactie valt echt buiten de boot hoogendroog........iets wat krom is praat je niet zomaar recht.
Ieder dier die tussen afscheidingen gehouden word dient voorzien te zijn van de eerste levensbehoeftes en in dit geval ontbreekt dat duidelijk.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:25

Ik heb vroeger ook vaak zat in weer en wind in het land gezeten om waterbakken vast te zetten of oplossingen te testen. Een standaard speciekuip gooit meneer ook volledig vol wel om namelijk. Vastgemaakt met touwtjes aan een paal, maar dat was blijkbaar een nog leukere uitdaging. Stenen er in, ingegraven....alles voldeed niet zo mooi. Hij kreeg het alsnog om of het water werd vies. Uiteindelijk een badkuip gebruikt en zelfs die werd omgegooid, maar alleen wanneer er minder dan de helft water in stond. Kwestie van vaak genoeg vullen dus. Inmiddels heb ik een grote, lage speciekuip staan van 150L en die heeft hij nog nooit omgegooid, maar die zit ook altijd minimaal voor de helft gevuld. Staat ook mooi stevig tussen boomwortels.
Zoiets doe je toch gewoon voor je paarden? Je legt je er toch niet bij neer dat ze urenlang zonder water staan alleen omdat jij te lui bent om een oplossing te zoeken?

hoogendroog schreef:

Zullen we ze dan ook maar niet meer voeren en bekappen? Dat doen ze in de natuur tenslotte ook zelf? Zorg hebben ze niet eens nodig joh! Alsjeblieft zeg. Natuurlijk hebben ze in de natuur geen 24/7 water, maar verrassing: dat feit kan ook levens kosten. En iets in mij zegt dat we dat bij onze geliefde dieren liever niet zien gebeuren.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:33

Sommige paarden gooien inderdaad alles om (of zien bepaalde dingen als het ultieme speelgoed |o )

Vraag is hier of pony inderdaad geen emmer met water vol laat staan, er gewoon geen water is of dat de eigenaar 2 of meer keer per dag water geeft ivm mogelijkheid 1, want dan zal de pony als er water aangeboden wordt nl zeker drinken uit gewoonte.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:36

tamary schreef:
Sommige paarden gooien inderdaad alles om (of zien bepaalde dingen als het ultieme speelgoed |o )

Vraag is hier of pony inderdaad geen emmer met water vol laat staan, er gewoon geen water is of dat de eigenaar 2 of meer keer per dag water geeft ivm mogelijkheid 1, want dan zal de pony als er water aangeboden wordt nl zeker drinken uit gewoonte.

maar wie bied nu water aan uit een emmer? een emmer, dan probeer je niet eens te voorkomen dat het wordt omgegooit.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 14:56

Meerdere keren per dag langs gaan en water aanbieden. Dan is er geen tijd om met de emmer te spelen en is er snel zat de gewoonte om er uit te drinken als de kans er is. Je moet er alleen dus meerdere keren per dag langs.

Niet iedereen heeft de creativiteit om emmer zo vast te zetten dat die heel blijft en blijft staan.