Koetspaard zakt ineen in Berlijn

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 12:57

Zoolgangster schreef:
Koetsier blijft zitten, maar een man die eruit ziet als hulpkoetsier helpt het paard. Is keurig volgens de regels, maar PETA heeft weer gescoord bij mensen die niets van het rijden vanaf de bok weten...

Zullen we iedereen die wel eens flauwvalt op het werk en/of tijdens de pauzes levenslang met pensioen sturen?
Uiteraard is het wel zo dat Berlijn best mag investeren in een schaduwrijke rustplek met drinkwater voor de paarden. En werken met 30 graden ìs over the top... maar dit paard werkte op dat moment niet en stond te wachten... helaas niet in de schaduw.

Zo lang we ze, als ze een gecompliceerde breuk in de arm of het been hebben, niet afmaken, lijkt me dat geen strak plan.
Ofwel: een mens en een paard vergelijken is bullshit.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:04

wie weet is het paard 25 jaar en kreeg hersenbloeding of gescheurde aorta, gebeurt in de sport ook wel eens precies tijdens een wedstrijd met publiek.. wedstrijden ook maar afschaffen gelijk?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:12

:roll: Misschien is ie gewoon aan het transformeren tot pegasus! :)*
Kan me zo voorstellen dat je daarvoor effe out moet gaan.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:37

Akhal_Teke schreef:
tassie schreef:
Koetsier blijft ook gewoon zitten..

Dat moet ook omdat er nog een paard voor de koets staat.
Dus niet walgelijk.

Wel vreemd dat iedereen z'n oordeel weer klaar heeft. Misschien was er wel iets heel anders aan de hand met het paard dan dat het last had van de hitte.

Ik men zelf ook. Misschien niet duidelijk maar ik duide meer op zijn houding. Bij mij komt die erg rustig over voor iemand waarvan zijn paard net in elkaar is gestort. Maar dat is mijn mening ;)

Mioux

Re: Koetspaard zakt ineen in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 14:59

niet goed,mogelijk dat die meneer ook in shock is?....snap ook niet waarom (lijkt het) in de middag met t warme weer en felle zon je je paard zo aan het werk zet? Smorgens is het koeler en avond ook.

Als het niet de hitte is wat dan wel? er staat verder niks bij kwa aanval of dergelijke

ellenlouise

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 16:11

Zoolgangster schreef:
Koetsier blijft zitten, maar een man die eruit ziet als hulpkoetsier helpt het paard. Is keurig volgens de regels, maar PETA heeft weer gescoord bij mensen die niets van het rijden vanaf de bok.

waar staat dat peta dat argument gebruikt?

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:26

Het kon overigens mogelijk ook nog weleens meevallen met die hitte die dag. Als ik goed naar het filmpje kijk zie ik ten eerste dat paard dat nog staat verder niet bezweet is of staat te hijgen oid. Alle mensen zijn nog behoorlijk gekleed gezien de leren vestjes en lange broeken (ook het publiek). Ook zie je dat het haar van die vrouw nog door de wind wordt opgelicht...staat dus blijkbaar ook nog een briesje.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 17:48

ellenlouise schreef:
Zoolgangster schreef:
Koetsier blijft zitten, maar een man die eruit ziet als hulpkoetsier helpt het paard. Is keurig volgens de regels, maar PETA heeft weer gescoord bij mensen die niets van het rijden vanaf de bok.

waar staat dat peta dat argument gebruikt?

Je begrijpt het niet helemaal geloof ik.

Ik bedoel dat PETA weer eens een zielige foto heeft gemaakt om een héle beroepstak in Berlijn zwart te maken en aan de reacties te zien op Bokt alleen al, lukt ze dat aardig.

Natuurlijk moeten ze wel regels opstellen om oververhitting en uitdroging van paarden te voorkomen, maar zoals PETA het doet: koetsen verbannen is over de top.
Maar goed, ik kom dan ook uit een tijd dat het rijden met aangespannen paarden dagelijks te zien was in de straat.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Re: Koetspaard zakt ineen in Berlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 07:01

Ayaisha de ervaring leert dat die van mij iig als ze niet 24/7 gras hebben echt niet onder een boom gaan staan. Die gaan eten. Mishandelen die paarden zich zelf dan?

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-14 23:31

tassie schreef:
Koetsier blijft ook gewoon zitten..

idd, niet om aan te zien~! :(

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:50

Jemig jongens, wat een speculaties weer! We hebben toch geen idee wat er precies gebeurd is, praat dan toch niet zo dom.

Die paarden hebben het echt niet slechter dan onze paarden hoor. Dat soort koetsiersbedrijven staan vast onder één of ander toezicht, onder andere door het toenemende aantal zeurende toeristen dat dit soort praktijken zielig vinden en gekken zoals PETA.

Als jullie op wedstrijd gaan, en het is 30 graden, bel je dan ook de dierenbescherming als er wat paarden in de ring zijn of in het springparcours? Ik kom net terug uit Mallorca, daar is het elke dag 30 graden, en daar lopen weet ik niet hoeveel aanspanningen op elk tijdstip van de dag rond. Ik weet niet hoe het daar geregeld is, maar die paarden zagen er zo vanaf een afstandje echt prima uit hoor! Echt geen zielige black beauty gevalletjes. Prachtige paarden waren het en ik heb geen vreemde dingen gezien. Ja, die paarden moeten werken. Maar is dat erg? Ga je daar dood aan? Hun rustplaats was onder een soort tent, met emmers water en schaduw. Maar het grootste deel van de dag stonden ze in de zon en moesten ze werken in de zon. Als zo'n dier voldoende rust krijgt en water krijgt, en 's avonds op de wei gaat, dan heb ik daar geen enkel probleem mee.

En er moet altijd iemand op de bok blijven die de leidsels vasthoud. Dus niks 'niet om aan te zien', het zou pas niet om aan te zien zijn als de koetsier van de bok af ging.
Laatst bijgewerkt door Unleash op 27-07-14 16:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nik2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-14 16:52

aaah, hopelijk gaat het goed met het paard