Zou er nou niet bepaald trots op zijn.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Loody schreef:Mijn hemel, wat is die dik zeg!! lijkt gewoon op een shet met te korte pootjes. (dwerggroei) ?
Zie echt niets terug van een falabella. Falabella's zijn sierlijk en rank (kleine paardjes)
xxchrissyxx schreef:Dwerggroei is een genetische afwijking die onder andere bij friezen en Amerikaanse Minipaarden voorkomt. De paarden zijn klein van stuk (de kleinste, op dit moment levende dwerg is Thumbelina, slechts 43cm)en over het algemeen duidelijk misvormd. Dit uit zich in waterhoofden, onder/overbeten en (extreem) vergroeide benen. Omdat de paarden inwendig over het algemeen wel alles in de normale maat hebben hebben ze vaak (extreem) bolle buiken, omdat er anders simpelweg geen plaats is voor de darmen en andere organen.
Dit vond ik over dwerggroei bij paarden op bokt wiki. Vandaar die bolle buik denk ik
wijkhuijs schreef:xxchrissyxx schreef:Dwerggroei is een genetische afwijking die onder andere bij friezen en Amerikaanse Minipaarden voorkomt. De paarden zijn klein van stuk (de kleinste, op dit moment levende dwerg is Thumbelina, slechts 43cm)en over het algemeen duidelijk misvormd. Dit uit zich in waterhoofden, onder/overbeten en (extreem) vergroeide benen. Omdat de paarden inwendig over het algemeen wel alles in de normale maat hebben hebben ze vaak (extreem) bolle buiken, omdat er anders simpelweg geen plaats is voor de darmen en andere organen.
Dit vond ik over dwerggroei bij paarden op bokt wiki. Vandaar die bolle buik denk ik
Ierdereen meteen te dik, te dik te dik.......lees dikgedrukte onderstreepte eens, eerder geplaats door chrissy.
Of de ponny er wel of geen last van heeft kunnen wij niet over oordelen, zal haar eigen veearts vast wel doen.
Het kleinste dier is het niet....maar inderdaad wel heel klein.
Madje1992 schreef:Het kan dat ik het mis heb.
Maar als ik bij haar de score van pavo toepas, is ze niet veel te vet. Ze heeft geen appelbillen ook op de schouder lijkt vrijwel niks te zitten.
Tuurlijk niet moeder slankste, pony is natuurlijk wel wat te dik,
Ik denk dat deze kleine al veel minder dik leek als ze geen dwerggroei had. Maar om nou te zeggen moddervet...
Het lijkt gewoon zo denk ik door de bouw( en ander vrees ik dat ik een bril moet gaan kopen)
Het is wel een aparte, en het lijkt me niet lekker lopen die benen en hoeven.
silvia58 schreef:Madje1992 schreef:Het kan dat ik het mis heb.
Maar als ik bij haar de score van pavo toepas, is ze niet veel te vet. Ze heeft geen appelbillen ook op de schouder lijkt vrijwel niks te zitten.
Tuurlijk niet moeder slankste, pony is natuurlijk wel wat te dik,
Ik denk dat deze kleine al veel minder dik leek als ze geen dwerggroei had. Maar om nou te zeggen moddervet...
Het lijkt gewoon zo denk ik door de bouw( en ander vrees ik dat ik een bril moet gaan kopen)
Het is wel een aparte, en het lijkt me niet lekker lopen die benen en hoeven.
Haha........inderdaad voor een bril gaan ( heb ik ook sinds een poosje....zie je ineens veel meer )
Aan de zijkant kan je duidelijk het vet zien zitten en kun je echt geen ribben voelen.
Deze shet is ongezond dik.
Pony ziet er verder in de vacht wel netjes verzorgt uit !
romy_paard schreef:wijkhuijs schreef:
Ierdereen meteen te dik, te dik te dik.......lees dikgedrukte onderstreepte eens, eerder geplaats door chrissy.
Of de ponny er wel of geen last van heeft kunnen wij niet over oordelen, zal haar eigen veearts vast wel doen.
Het kleinste dier is het niet....maar inderdaad wel heel klein.
Is het niet de kleinste? Welke is kleiner dan?
xxchrissyxx schreef:Dwerggroei is een genetische afwijking die onder andere bij friezen en Amerikaanse Minipaarden voorkomt. De paarden zijn klein van stuk (de kleinste, op dit moment levende dwerg is Thumbelina, slechts 43cm)en over het algemeen duidelijk misvormd. Dit uit zich in waterhoofden, onder/overbeten en (extreem) vergroeide benen. Omdat de paarden inwendig over het algemeen wel alles in de normale maat hebben hebben ze vaak (extreem) bolle buiken, omdat er anders simpelweg geen plaats is voor de darmen en andere organen.
Dit vond ik over dwerggroei bij paarden op bokt wiki. Vandaar die bolle buik denk ik.