"Heb ik de kleinste falabella?"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dravergekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:52

Ze wou er mee in het guinness book of records toch ? :=

Zou er nou niet bepaald trots op zijn.
Laatst bijgewerkt door dravergekkie op 23-07-14 07:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Izep

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:54

ik zag het deze week al op tv. ik vond t verschrikkelijk om te zien, idd veel te dik en dan ook nog eens zo moeilijk lopen. ik werd er absoluut niet vrolijk van. en erg wetend is ze idd ook niet. je ziet toch zo dat dit geen falabella is maar n shet met dwerggroei die ook nog eens amper kan lopen. bij mij kwam het ook vreselijk "fietsbel" over, zeker omdat ze er ook nog trots op is. bah!

ssssuus

Re: "Heb ik de kleinste falabella?"

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:56

Ik kan het filmpje niet zien, heeft misschien iemand een foto?

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:57

Als ze zoveel kennis heeft dan zou ze op een andere manier haar verhaal gedaan hebben. Dan zou ze aandacht vragen voor pony's met dwerggroei op een integere manier

ais

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 07:58

Ik vond het ook geen fijn filmpje om te zien.
Die pony is totaal uit verhouding, dat op zich vind ik nog niet het ergste, maar het beestje lijkt er zelf ook zichtbaar last van te hebben...

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:00

Het kan dat ik het mis heb.
Maar als ik bij haar de score van pavo toepas, is ze niet veel te vet. Ze heeft geen appelbillen ook op de schouder lijkt vrijwel niks te zitten.
Tuurlijk niet moeder slankste, pony is natuurlijk wel wat te dik,
Ik denk dat deze kleine al veel minder dik leek als ze geen dwerggroei had. Maar om nou te zeggen moddervet...
Het lijkt gewoon zo denk ik door de bouw( en ander vrees ik dat ik een bril moet gaan kopen)

Het is wel een aparte, en het lijkt me niet lekker lopen die benen en hoeven.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:01

Zal straks ons mini paardje is opmeten... Die is misschien nog wel kleiner . :-) die heeft overigens geen dwerggroei oid

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:08

Loody schreef:
Mijn hemel, wat is die dik zeg!! lijkt gewoon op een shet met te korte pootjes. (dwerggroei) ?

Zie echt niets terug van een falabella. Falabella's zijn sierlijk en rank (kleine paardjes)

Dat is nou het eerste wat ik ook dacht toen ik het gisteravond op tv zag !
Beestje is zo ongezond dik dat het niet eens normaal kan lopen.
Aardige mevrouw maar ik zou me schamen als mijn diertje er zo bij staat.
Gewoon zielig |( |(

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:09

xxchrissyxx schreef:
Dwerggroei is een genetische afwijking die onder andere bij friezen en Amerikaanse Minipaarden voorkomt. De paarden zijn klein van stuk (de kleinste, op dit moment levende dwerg is Thumbelina, slechts 43cm)en over het algemeen duidelijk misvormd. Dit uit zich in waterhoofden, onder/overbeten en (extreem) vergroeide benen. Omdat de paarden inwendig over het algemeen wel alles in de normale maat hebben hebben ze vaak (extreem) bolle buiken, omdat er anders simpelweg geen plaats is voor de darmen en andere organen.

Dit vond ik over dwerggroei bij paarden op bokt wiki. Vandaar die bolle buik denk ik

Ierdereen meteen te dik, te dik te dik.......lees dikgedrukte onderstreepte eens, eerder geplaats door chrissy.
Of de ponny er wel of geen last van heeft kunnen wij niet over oordelen, zal haar eigen veearts vast wel doen.
Het kleinste dier is het niet....maar inderdaad wel heel klein.

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:10

Haha dat is echt een ukkie :D Het is wel een leuke pony hoor!!

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:11

Mijn god, het lijkt wel een mini nijlpaardje..... -O-
Dik bij shets komt helaas veel voor, maar dit beestje kan niet eens normaal lopen ;(

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:12

wijkhuijs schreef:
xxchrissyxx schreef:
Dwerggroei is een genetische afwijking die onder andere bij friezen en Amerikaanse Minipaarden voorkomt. De paarden zijn klein van stuk (de kleinste, op dit moment levende dwerg is Thumbelina, slechts 43cm)en over het algemeen duidelijk misvormd. Dit uit zich in waterhoofden, onder/overbeten en (extreem) vergroeide benen. Omdat de paarden inwendig over het algemeen wel alles in de normale maat hebben hebben ze vaak (extreem) bolle buiken, omdat er anders simpelweg geen plaats is voor de darmen en andere organen.

Dit vond ik over dwerggroei bij paarden op bokt wiki. Vandaar die bolle buik denk ik

Ierdereen meteen te dik, te dik te dik.......lees dikgedrukte onderstreepte eens, eerder geplaats door chrissy.
Of de ponny er wel of geen last van heeft kunnen wij niet over oordelen, zal haar eigen veearts vast wel doen.

Is het niet de kleinste? Welke is kleiner dan?

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:12

Je hebt nog een pony genaamd tinkerbell die was 43 cm
Edit: maar die woont volgens mij in amerika

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:14

Madje1992 schreef:
Maar als ik bij haar de score van pavo toepas, is ze niet veel te vet. Ze heeft geen appelbillen ook op de schouder lijkt vrijwel niks te zitten.
Ik denk dat deze kleine al veel minder dik leek als ze geen dwerggroei had. Maar om nou te zeggen moddervet...
Het lijkt gewoon zo denk ik door de bouw( en ander vrees ik dat ik een bril moet gaan kopen)

Haha........inderdaad voor een bril gaan ( heb ik ook sinds een poosje....zie je ineens veel meer )
Aan de zijkant kan je duidelijk het vet zien zitten en kun je echt geen ribben voelen.
Deze shet is ongezond dik.
Pony ziet er verder in de vacht wel netjes verzorgt uit !

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:15

Madje1992 schreef:

haha oke die is nog kleiner en deze is al heep klein!!
Maar ze loopt wel een beetje waggel vind ik.

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:17

silvia58 schreef:
Madje1992 schreef:

Haha........inderdaad voor een bril gaan ( heb ik ook sinds een poosje....zie je ineens veel meer )
Aan de zijkant kan je duidelijk het vet zien zitten en kun je echt geen ribben voelen.
Deze shet is ongezond dik.
Pony ziet er verder in de vacht wel netjes verzorgt uit !

Maar het gaat ook niet alleen om de ribben natuurlijk. :)
Hmm dat wordt een afspraak regelen bij de opticien :P

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:18

Madje1992 schreef:

Ik hen weleens gelezen dat ze in amerika deze mini paardjes als huisdier hebben! Gewoon in huis laten rondlopen en dan uitlaten ofzo!

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:20

romy_paard schreef:
wijkhuijs schreef:

Is het niet de kleinste? Welke is kleiner dan?

Tinkerbell in amerika, ik geloof 43 cm.
En thumbelina ook 43 cm

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:35

Maar ze vraagt ook "Heb ik de kleinste van Nederland?" en niet wereldwijd ;-)

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:37

xxchrissyxx schreef:

Dit vond ik over dwerggroei bij paarden op bokt wiki. Vandaar die bolle buik denk ik.

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:40

Op de manege eerder hadden we ook een shetlander met dwerggroei, (gewoon lekker in het weiland staan)
De pony op het filmpje is wel te dik in ieders geval.
Maar is het wel een falabella?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:41

Ik dacht ook al.. volgens mij is dit geen falabella := maar een shet met dwerggroei. Blijkbaar ben ik niet de enige die er zo over denkt.
Beestje ziet er superlief uit maar dat waggelen kan ook niet goed zijn. Verder wel mooie glimmende vacht :) hopelijk is het beestje gelukkig.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:43

Volgens mij is een falabella pas echt een falabella als er papieren bij zitten. Er worden zoveel shetlanders verkocht als falabella's, ook Marktplaats staat er vol mee.

Daarbij geloof ik niet dat fokkers van (dure) falabella's bewust gaan kruisen met ouderdieren die het dwerggroei-gen hebben en vervolgens de dwerggroei-veulens op de markt laten verkopen ;-)

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:46

Zou zomaar kunnen hoor. Pas sinds dit jaar is er een test waarmee je dwerggen kan aantonen. Eerder was deze er nog niet. Dan kon je zomaar een dwerg fokken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-14 08:47

Arm dier met die kleine beentjes van haar...