Sjef Janssen: "Zit nog rek in Totilas"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mousmous

Re: Sjef Janssen: "Zit nog rek in Totilas"

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:18

Nee, en dat hoeft ook niet, maar die opmerking slaat dan nergens op en vind ik heel respectloos.

Ailill

Rekenfoutje, 30 is inderdaad oud. Ik ben ook van mening dat de eerste 15 jaar van een paardenleven van invloed zijn op de rest van zijn leven, maar om te beweren dat Bonfire zou oud is geworden door trainen lijkt me sterk.

Dan zouden manegepaarden, in mijn optiek, max. 15 worden. Al ga ik nu wel heel off-topic.

BailyKarlos

MarlindeRooz schreef:
Monnie_ schreef:
Jij zal inderdaad ook nooit een olympische spelen rijden. En zeker geen vijf.

Ik ook niet! :D Gelukkig niet! Als je ziet wat een rotleven dat soort paarden hebben!

Tip: Word eens lid van de Glock's FB pagina! Dan kan je de toppaarden op de voet volgens in hun dagelijkse leven. Die staan gewoon op de wei en in de paddock en mega grote stallen met rubber aan de wanden en een flink binnen/buitenluik. Die paarden worden enorm verwend. Veel aandacht en worden goed gevoerd en op de juiste wijze gereden (aan blessures heb je immers niets).
Ik denk dat die paarden het zo slecht nog niet hebben. De paarden van Anky worden ook heel oud, dat zal niet van het lijden zijn ;)

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:19

Als Bonfire verkeerd werd getraind, wat er hier een aantal durven te beweren, had hij niet zo oud geworden, Ailil.

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:24

Wat ik niet begrijp he, maar dat heb ik vaker op bokt.nl. Als je nou ergens geen verstand van hebt, waarom houd je dan niet gewoon je mond erover?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:26

R12312 schreef:
Wat ik niet begrijp he, maar dat heb ik vaker op bokt.nl. Als je nou ergens geen verstand van hebt, waarom houd je dan niet gewoon je mond erover?
FriesWytske schreef:
Als Bonfire verkeerd werd getraind, wat er hier een aantal durven te beweren, had hij niet zo oud geworden, Ailil.

Niemand heeft het over verkeerd trainen. Wel dat er mensen zijn die het niks vinden en er hun vraagtekens bij hebben. Of mag dat niet.? Blijkbaar niet want dan ben je gelijk respectloos.......ook zo'n typisch bokt woord.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-14 21:27

Jongens (en meisjes :P) zouden jullie misschien wat meer on-topic willen blijven. :)

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:27

ik ben het ook niet met de training van sjef eens je ziet de paarden vaak te diep lopen al ben ik liever niet bij dressuur ik vind het een schande hoe ze die paarden naar de klote rijden het zal wel aan mij liggen maar ik vind het pas echt respectvol en behendig als je je paard zo kan laten dansen zonder bit zweep of sporen !!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:28

Mousmous schreef:
Nee, en dat hoeft ook niet, maar die opmerking slaat dan nergens op en vind ik heel respectloos.

Waarom is dat nou weer gelijk respectloos?

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:34

chaaya schreef:
ik ben het ook niet met de training van sjef eens je ziet de paarden vaak te diep lopen al ben ik liever niet bij dressuur ik vind het een schande hoe ze die paarden naar de klote rijden het zal wel aan mij liggen maar ik vind het pas echt respectvol en behendig als je je paard zo kan laten dansen zonder bit zweep of sporen !!

Zegt de gene die met bit rijd en een vriendin heeft die met zweep rijd :')

Daarbij zijn sporen (als ze op de goede manier gebruikt worden) voor hulpverfijning...

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:36

Cowgirl schreef:
Rek en strek.....dus rollkur. Tja mijn manier is het niet.

Is dat altijd rollkur ja?

Splendesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:37

Wat een reacties weer in dit topic. :')
Maar ik hoop het van harte voor Rath en Totilas!

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:37

Monnie_ schreef:
chaaya schreef:

Zolang jij nog in sprookjes en in Sinterklaas gelooft kun je hier beter niet reageren.

mag ik geen mening hebben dan ??
Laatst bijgewerkt door Shar_Angel op 21-07-14 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Shar_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:38

heidy_wilco schreef:
chaaya schreef:

Daarbij zijn sporen (als ze op de goede manier gebruikt worden) voor hulpverfijning...

ik heb het over respect ;)
Laatst bijgewerkt door Shar_Angel op 21-07-14 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:40

chaaya schreef:
heidy_wilco schreef:

ik heb het over respect ;)

Ik citeer: ik vind het pas echt respectvol en behendig als je je paard zo kan laten dansen zonder bit zweep of sporen !!

Dus jij hebt ook geen respect voor je paard :)

R12312

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:42

Cowgirl schreef:
Niemand heeft het over verkeerd trainen. Wel dat er mensen zijn die het niks vinden en er hun vraagtekens bij hebben. Of mag dat niet.? Blijkbaar niet want dan ben je gelijk respectloos.......ook zo'n typisch bokt woord.

Iedereen mag een mening hebben, maar als je ergens niet zoveel van weet, is het handiger om je mening voor je te houden.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:49

Weet je, het is nooit goed. Valegro staat hele dagen buiten en in het topic over Aken wordt gepiept dat ie veel te dik is en niet in sportconditie. En nu dit weer over de trainingsmethodes.

Ik heb in ieder geval genoten van de laatste proef van Totilas en denk inderdaad dat er nog veel meer in zit.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:51

Monnie_ schreef:
Als ik nadenk over happy athletes.. kom ik toch al snel uit bij Salinero en bonfire.. Jij niet :D ??

Zou je wat gegronde argumenten kunnen geven voor een in jouw ogen geen bestaande relatie tussen het welzijn en rollkur?

En wie spreekt hier idd over rollkur? ik zie het nergens staan.. ik doe sochtends ook rek en strek oefeningen voor ik mn bed uitstap maar doe ook geen rollkur :evaw:

Seriously? >;)
Ik verwijs bij deze dan naar alle vorige rollkur vs geen rollkur topics, hits op google en video's op Youtube, als je het niet erg vindt. :D Om dat nou allemaal op te rakelen alleen om een bevredigend antwoord hier te kunnen geven waar vervolgens weer keihard op ingegaan wordt en een kettingreacties en discussie op gang brengt, nee bedankt. Wordt te vaak gedaan en het veranderd niks aan de situatie. Ik denk dat als je mijn denkwijze wilt begrijpen, dat dit artikel een inzage biedt. Scheelt je weer zoeken. http://cs.thehorse.com/blogs/2012-londo ... versy.aspx.
Over de leeftijd, een kettingroker kan ook rustig 89 worden, wil niet zeggen dat zijn longen fantastisch functioneren? Kunnen gitzwart van de teer zijn. Een alcoholist kan een leverprobleem hebben, zo ernstig dat ook nog maar 1 drankje het leven kan schaden voor de langere termijn, echter hoef je aan de buitenkant niks te zien. Een hond die slaag krijgt, zal altijd loyaal bij zijn baas blijven. En zo kan je oneindig doorgaan. Wil niet zeggen dat het goed is , net zo min als dat er niet een direct effect gezien hoeft te worden van de buitenkant bij een Bonfire of een weet ik t wat voor paard. Je hebt t nu slechts ook over de bekende, veelal zijn dat paarden met dat beetje extra, die het dus ook tot de top behalen. Een 'normaal' paard hoor je dan ook niks over, wat er zat zijn. En kijk idd maar hoeveel er niet vroegtijdig versleten zijn. Helaas zal je qua statistieken daar ook niks mee kunnen. Hopelijk heb ik mij voldoende uitgelegd voor je. Laat ik t hier ook mooi bij. :Y)

DearDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 21:58

Mijn beste vriend kom elke dag daar op stal en rolkur zie je daar niet

Anyhow, hoop dat rath en totilas nu een echt team gaan vormen.
Heerlijk paard <3

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:02

Monnie_ schreef:
chaaya schreef:

Zolang jij nog in sprookjes en in Sinterklaas gelooft kun je hier beter niet reageren.

Ik vind de reactie van chaaya ook redelijk kansloos, maar om er dan zo op te reageren. Gewoon negeren, heb je ook nergens last van. Op onzin moet je niet ingaan.

Trouwens, sommige kinderen zeggen af en toe slimmere dingen dan hun ouders. Leeftijd zegt niet alles. Mensen zijn zo oud als hun geest en gedachte.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:06

Ik ben blij dat Totilas back on track is.
En ontzettend knap van Rath hoe hij die lastige periode is doorgekomen. Chapeau!

En ach, Bokt heeft in ieder geval weer genoeg stof om vele pagina's te vullen. :P
De zomer van de terugkeer van Toot (goede titel voor een film?)

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:18

Of mensen er nou fan van zijn of juist absoluut op tegen, Sjef krijgt de paarden wel allemaal aan het presteren met zijn manier van trainen. Het is niet voor niets dat hij eerst onder Edward en dan nu onder mathias rath bovenaan presteert. Zijn manier van trainen is dus schijnbaar wel effectief om de paarden los door hun lijf en technisch goed uitgevoerde oefeningen te laten lopen. Ander had hij er allang uitgelegen.

Ik begrijp deze discussie dus echt niet. Jullie worden het er toch niet over eens, houd dan lekker je mening voor je en ben blij dat deze combinatie nu goed gescoord heeft!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:33

Ik vind het heel knap dat Sjef het toch voor elkaar heeft gekregen dat Rath en Toot nader tot elkaar zijn gekomen. Want Sjef wist hoe Toot was getraind, en heeft Rath dat kunnen laten zien. In het begin hebben ze hun eigen methode op Toot geprobeerd wat vervolgens niet zo uitpakte als ze dat hadden verwacht. Toen zijn ze naar Sjef toegegaan en zijn Toot gaan trainen op de manier die hij kende (en daarmee wil ik pertinent niet zeggen dat die goed of fout is) en vervolgens ging het beter. Ziekte van Rath die er nog tussen komt, blessure van Totilas, en je bent een aantal jaar verder.

Iig vind ik het super dat ze eindelijk de successen boeken waar ze zo hard voor hebben moeten werken. Het is ze gegund. Rath en Totilas, en niet te vergeten Sjef.

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:35

Bokt.nl mag van mij betreft wel stoppen zeg, er kan geen topic meer voorbij komen
zonder dat tientallen mensen alleen maar tegen elkaar opbieden wie de meeste 'wijsheid' kan tonen..

Erg fijn om te zien dat totilas weer terug is, ik vond het een fijn beeld in de proef!
Ben heel benieuwd waar de combinatie over een jaar ofzo is, als ze er weer volop inzitten. :)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 22:39

wake_up schreef:
Bokt.nl mag van mij betreft wel stoppen zeg, er kan geen topic meer voorbij komen
zonder dat tientallen mensen alleen maar tegen elkaar opbieden wie de meeste 'wijsheid' kan tonen..

Erg fijn om te zien dat totilas weer terug is, ik vond het een fijn beeld in de proef!
Ben heel benieuwd waar de combinatie over een jaar ofzo is, als ze er weer volop inzitten. :)

Uhu. Mensen halen elkaar onderuit zonder elkaar te kennen en alleen maar om zelf beter over te komen. Jammer. Maar ook vrouwen eigen vrees ik. Ken fora waar het aantal mannen groter was dan vrouwen en dat gaat allemaal meestal in complete harmanonie..

Ben het verder compleet eens met Cassidy.