Adelinde en Parzival zevende na dure fout

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 21:58

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:08

Ik heb vanmiddag gekeken. En eerlijk ik vond Parcival niet spetteren. Wat me ook opviel is dat bij veel ruiters deuitgestrekte draf meer en meer spektakel voor en te weinig stuwing van achterhand is/wordt...o.a. Parcival, Totilas, Bella Rose. Dit in tegenstelling tot Damon Hill en Valegro. Ook Totilas en Valegro maakten fouten in de wissels. Ellen moest Op Damon Hill flink werken en dat zag wat minder makkelijk uit en dat is toch ook een regel op dit niveau dressuur. Ik bedoel hiermee, hulpen minder duidelijk en bevestigd. Bella Rose nog erg hectisch in de galopwissels om de pas. Maar ze is nog jong.
Moet ook kanttekeningen zetten bij het Duitse commentaar. Bij Parcival zei hij; toch een Nederlands paard dat kan stappen...... ( beetje kattige opmerking, gedoe begonnen bij Bonfire ...en die was Duits gefokt). En bij Ellen zei hij; je ziet de hulpen niet...terwijl ze flink aan het prikken was met de sporen :? ...En het meest opvallende was bij T Totilas geen woord over de mindere stuwing achterhand.....en dat heb ik in het verleden wel gehoord.

Verder heb ik genoten van de dressuur, wat een kanonnen! Maar ze hebben allen ook hun mindere kanten. Ondanks mijn kritische punten kan ik toch meegaan in deze uitslag.
Ik hoop dat Valegro in Caen beter in vorm is dan wordt het nog spannender.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:16

beetje azijnpissen Nebraska :o je kan ook gewoon genieten van de mooie stukken :)

Natuurlijk is er veel ruimte voor verbetering, maar alles 10'en rijden (100%) is heel erg moelijk :+

Ik (en velen met mij) haal dat nivo nooit en paardlief ook niet...ik ben al blij als ik veel zevens rijd :')#valtnietmeedatpaardenrijdentussendewittehekjes...
Dus ik heb respect voor de prestaties die ze neerzetten!

Ayasha
Blogger

Re: Adelinde en Parzival zevende na dure fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:18

Paardrijden in het algemeen valt niet mee. :D als het mee valt doe je iets niet (goed). :D

Wxyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 22:58

Is de proef van adelinde ook ergens terug te kijken?

Nebraska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:05

Listiglistje...ik vind je opmerking over azijnpissen overdreven.
Ik geef wat puntjes van kritiek en waar de ruiters ook op zijn afgerekend door de jury!! Ik heb DAARNAAST ook aangegeven dat ik genoten heb OOK van de ruiters waar ik de mindere punten van heb genoemd. Verder schrijf ik dat iedereen minder sterke punten heeft EN Concludeer; dus ook sterke punten heeft.
Verder pretendeer ik helemaal niet dat ik dit beter zou doen. Nogmaals ik heb genoten van de dressuur vanmiddag en dus ook van de mooie stukken, wat jij me verwijt niet te hebben gedaan.
Sorry hoor maar als je goed zou lezen zou je nergens kunnen lezen dat ik geen respect voor deze ruiters zou hebben. ( ik noem ze kanonnen...en ter uitleg; dat is positief).

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-14 23:39

Goh, die twee jaar trainen met Sjef hebben toch wel veel uitgemaakt zeg! Totilas krijgt weer wat van zijn oude glans terug! En MAR zit er veel relaxter en fijner op! (even hun proef terug gekeken)

Jammer van de misser in Adelinde haar proef, maar het belooft een spannende strijd te worden straks als alle paarden gezond blijven.

proudmama

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 08:33

Ik vind het wel leuk dat ze toch een Nederlander nodig hebben om Totilas weer goed te laten lopen :+
Jammer dat hij niet mee doet in de kür, en ik moet eerlijk zeggen ,na alle shit die Rath over zich heen gekregen heeft gun ik het hem wel , deze overwinningen
Meteen na de verkoop moest hij er op, in dekshows etc, dachten ze echt dat zo een sensibel paard meteen dezelfde prestaties zou gaan neer zetten ? Ja dus dat dachten ze, arme jongen |(

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:09

Mensen eigenlijk moeten we groot respect hebben voor Rath want doe het hem maar eens na,met een paard dat aan de wereld top stond.
Oke hij heeft er even uitgelegen en met hulp van Sjef zie je dat ze het wel kunnen.
Inprincipe zeggen ze dat Nederland goed bezig is, want ze trekken een Nederlander aan om Rath te helpen !
Wat Adelinde betreft tja de lat ligt hoog en het balletje kan dan net de verkeerde kant oprollen jammer maar als iedereen perfect rijd hoeven er geen concoursen meer georganiseerd te worden, nu weten we tenminste nog wat verbeterd moet worden.

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 09:15

bestekhaha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 10:45

is adelinde's proef nog ergens terug te kijken?

MargrietJonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:02

Ja. Ik zou alle proeven nog wel eens terug willen kijken. Ik heb alleen een filmpje van Toot terug kunnen zien....

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 16:33

MargrietJonk schreef:
Ja. Ik zou alle proeven nog wel eens terug willen kijken. Ik heb alleen een filmpje van Toot terug kunnen zien....

bestekhaha schreef:
is adelinde's proef nog ergens terug te kijken?

http://www1.wdr.de/mediathek/video

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 17:59

Huh, waarom is Adelinde dr kür anders? :Y)

elinesikko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:07

Ik heb in mijn freestyle de drafonderdelen aangepast. Dat moest naar mijn mening moeilijker. Probleem was dat deze veranderingen pas gisteravond klaar waren, waardoor ik ze niet heb kunnen oefenen. Dat kostte nu punten. Gelukkig hebben we nog vier weken tot de WEG en dan kan ik de veranderingen nog vaak genoeg oefenen".
zie voorpagina nieuws

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 18:29

Ik heb het niet gemerkt dat ie moeilijker was. :o

denbine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:09

purkie schreef:
protocol Adelinde Cornelissen/Jerich Parzival N.O.P:
http://resultscg.chio-aachen.de/result1 ... 6_349.html

Wat een cijfers voor haar houding/ zit. Dat is juist iets waar ik me altijd aan stoor bij haar, ze lijkt zo tegen te hangen alsof ze honderd kilo in dr armen heeft. Maar dat kan aan mij liggen :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 19:56

elinesikko schreef:
Ik heb in mijn freestyle de drafonderdelen aangepast. Dat moest naar mijn mening moeilijker. Probleem was dat deze veranderingen pas gisteravond klaar waren, waardoor ik ze niet heb kunnen oefenen. Dat kostte nu punten. Gelukkig hebben we nog vier weken tot de WEG en dan kan ik de veranderingen nog vaak genoeg oefenen".
zie voorpagina nieuws

Oh oke, had ik overheen gelezen denk ik! Dankje!

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 20:15

Nebraska schreef:
Ellen moest Op Damon Hill flink werken en dat zag wat minder makkelijk uit en dat is toch ook een regel op dit niveau dressuur. Ik
Pssssst, ze heet Helen ;)

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 21:51

Wat ik zo leuk vind is dat ze voor de prijsuitrijking een totilas look-a-like gebruiken, inclusief geverfde kol. Heel apart, voelde me enigszins een beetje bedrogen :') een ander paard ok, maar dan er een kol op verven, das apart.
Voor ik gezeik over me heenkrijg, het was heel duidelijk te zien, echt heel duidelijk! Helaas was ik te laat met een foto maken!

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:54

Dan voel je je als publiek ook niet helemaal serieus genomen lijkt mij, of juist serieus genómen. :+ :D

Springs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:55

LindyH schreef:
Dan voel je je als publiek ook niet helemaal serieus genomen lijkt mij, of juist serieus genómen. :+ :D

_O-
Is er ergens een foto/filmpje van die nep-Totilas? :')

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 22:58

Geen idee, hij deed gisteren de prijsuitreiking van de special!

Felicxa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-14 23:03

Ik krijg vast heel bokt over me heen, en ik snap dat Totilas nu nog in training zit. Maar ben ik nou de enige die het opvalt hoe slecht Totilas de kür afgaat? Geen verzameling te bekenen, Toot loopt er alleen gespannen bij :n

Het zou me toch niet verbazen als het binnenkort afgelopen is met hem.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 00:12

Springs schreef:
LindyH schreef:

_O-
Is er ergens een foto/filmpje van die nep-Totilas? :')

Ja hoor. Gewoon zoeken op Bretton Woods.
_/-\o_
Tja, kan MAR er wat aan doen dat beide paarden zwart zijn en een snebje hebben!