Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ess_Ramona schreef:Ik moet nu wel 's avonds rijden, overdag werken.
Maar rijden niet zo lang, en eer ik er ben is het half 9.
Alleen zondag wedstrijd.. om 10 over 1 en 10 over half 2 (ongeveer). Ik doe lekker rustig aan met m, veel stappen en neem wel extra water mee voor paardlief.
Mensen verder nog tips voor zondag?

miss_lizje schreef:Mijn paard staat in de heetste uren lekker in zijn koele stal. Savonds lekker naar buiten.
Alleen zou ik morgen wedstrijd hebben, en ik weet niet of ik er wel verstandig aan doe om te gaan. Met als starttijd 14:16 zit ik echt midden in de hitte en er is amper schaduw op het terrein waar ik mijn trailer kwijt kan.
Even goed nadenken of ik wel ga.
Amiigo schreef:miss_lizje schreef:Mijn paard staat in de heetste uren lekker in zijn koele stal. Savonds lekker naar buiten.
Alleen zou ik morgen wedstrijd hebben, en ik weet niet of ik er wel verstandig aan doe om te gaan. Met als starttijd 14:16 zit ik echt midden in de hitte en er is amper schaduw op het terrein waar ik mijn trailer kwijt kan.
Een B proef is nog prima te doen. Gewoon zo kort mogelijk warmrijden en na de proef direct afzadelen en koelen. Je zou een bliegendeken mee kunnen nemen die je erna nat kan maken en op je pony kan leggen, zo koelt die ook af. Trailer open laten staan pf meteen naar huis en slobber geven zodat die vocht binnen krijgt (veel paarden drinken niet op vreemd terein).
miss_lizje schreef:Mijn paard staat in de heetste uren lekker in zijn koele stal. Savonds lekker naar buiten.