België: Twee paarden met scherp voorwerp toegetakeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Xrachelle

Re: België: Twee paarden met scherp voorwerp toegetakeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:13

Je bent toch niet goed als je zoiets doet

Annelove16x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:21

Het houdt ook nooit op _-:(

jopline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:07

Ben al heel lang bezig om dit op priolijstje te krijgen bij overheid. In 2008 mijn wedstrijdmerrie gestoken in uier, paardenarts zei dat het mensenwerk was, in 2009 mijn kater op stal poot afgesneden en in 2012 mijn volbloed arabier diepe steekwond in de borst, dierenpolitie kwam kijken, aangifte gedaan, maar voor de rest gebeurt er niks, terwijl er een heel patroon in zit. ;(

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:13

jopline schreef:
Ben al heel lang bezig om dit op priolijstje te krijgen bij overheid. In 2008 mijn wedstrijdmerrie gestoken in uier, paardenarts zei dat het mensenwerk was, in 2009 mijn kater op stal poot afgesneden en in 2012 mijn volbloed arabier diepe steekwond in de borst, dierenpolitie kwam kijken, aangifte gedaan, maar voor de rest gebeurt er niks, terwijl er een heel patroon in zit. ;(

Waaaaaaaaaaaaattttttttt!!!!!!!!!!! :wow: ;( -:(- -:(- -:(-

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:37

jopline schreef:

wat is dit voor een raar iets??? super dom dat ze daar niets aan doen, en zo willen ze de zaak oplossen!!
pff komt zo niet veel van terecht! sterkte trouwens nog!! leef met je mee!
zijn waardeloze mensen die dit doen!! je ben echt gek in je bolle kop als je dit doet!!

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:38

Annelove16x schreef:
Het houdt ook nooit op _-:(

politie doet er niets aan! -:(-

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:39

ynid1 schreef:
Vreselijk1 Dit soort verhalen doen pijn! Ik kan er niet tegen als onschuldig dieren gepakt worden door een of andere gek!

mensen die dit doen zijn drie dubbel hartstikke gek!!! moeten gewoon forever achter slot en grendel

Noukie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:40

Ik woon in Belgie hoop dat Turbo nooit zo word toegetakeld

Joyfulljoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:52

Vreselijk.. te denken dat dit zo kortbij is.
Onbegrijpelijk.. wanneer houdt dit op? :(

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:12

Je zou eigenlijk de paarden een camera om de nek moeten hangen zodat je meteen kunt ingrijpen als je iets verdachts ziet bij je paard.
Misschien wel een goed idee? :)*

sevenofnine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:27

Ik herinner me nog veel berichten uit Limburg (BE) over dit soort paardenmishandeling. Ik begrijp niet waarom iemand zoiets zou doen.
En niet te begrijpen dat de politie er niet meer aan doet!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:49

Maar wat kan de politie dan doen? -O-
Ik bedoel bij de meeste paarden gebeurd het op de wei,ik geloof niet dat er zo veel politie is om elke wei te bewaken.
Zelf regelmatig door de buurt lopen/rijden lijkt me meer opbrengen dan wachten tot politie iets te pakken heeft.
Eigenlijk een soort van paardenwacht oprichten,een club mensen die elkaar afwisselend helpt met wachtlopen bij weilanden. :)*

Ik zou zeggen legerpakje aantrekken,takken op je hoofd binden en op de loer gaan liggen! }:)
Ik zou die dader helemaal uitelkaar plukken als ik em te pakken kreeg -:(- grrrrr

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:58

dit is op 2 km van waar de hafinger en fjord van mijn kennissen staan.
Is zeer beangstigend, we hebben wel geluk dat de paarden (fjord en haflinger) niet snel te vangen zijn in de wei.
Als ze gelokt worden met voer komen ze wel maar van zodra je naar hun manen ofzo wil grijpen vliegen ze achteruit en rennen weg.
Ik heb gelukkig hun vertrouwen (vooral in de haflinger) en van mij rennen ze niet snel meer weg.
Gelukkig is het voor bovenvernoemde Texas en de merrie niet dodelijk of erger verwond afgelopen.
Wat ik wel grappig vind is dat texas een Ruin is maar in de krant als "haar" wordt vernoemd.

kaat12

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:02

Het komt precies steeds dichterbij |( |( |(

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:05

ja idd helaas lijkt het zo. Maar de eigenaars hebben wel een vreemde man gezien gehad die vaker bij hun rondwandeld. Misschien kan dat wel de dader zijn.
Ken de eigenaars helaas niet anders wist ik vast wel meer gezien ik in Heusden-zolder ben opgegroeid. (maar er niet meer woon sinds 25-12-2012)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:14

Paardenwacht is in Belgie ook al geweest.

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 20:56

Of een soort van lokweide maken,net zoals ze lokauto's hebben om dieven te pakken.
Het is toch eigenlijk van de zotte dat 1 zo'n mismaakt rotmonster gewoon erop los kan gaan zonder gepakt te worden. -:(-
Ze kunnen tegenwoordig met sattelieten tot in je slaapkamer neuzen maar zoiets als dit kunnen ze weer niet aanpakken. -O-

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 07:12

Kunnen kwa technologische mogelijkheden misschien wel maar kwa mankracht en hoeveelheid apparatuur?..
Daarbij, hoeveel eigenaren willen daar aan betalen? Is niet gratis allemaal.