Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:Niet mee eens. Alsof je zelfverzekerd wordt van rondjes aan een longeerlijn rijden.
Zo kun je echt niet leren rijden.
Ik denk dat dit echt wel een prima systeem zou kunnen zijn voor sommige ruiters. Alleen dan wel in de bak! En met iemand erbij die een afstandsbediening heeft!
paardje1983 schreef:ik heb het systeem ook uitgetest, en je kan er niet afvallen of er naast te komen hangen. zo gauw het dekje gaat schuiven naar de zijkant dan schiet het systeem los. en heb het op bokkende uitgetest die met 4 benen tegelijk omhoog sprong en dan ook nog in 1x omdraaide. heb er nergens last van over gehouden, en je blijft beter in het zadel zitten. voor degene die het niet willen geloven wil ik wel een demonstratie geven op een rodeopaard.
pluklief schreef:paardje1983 schreef:ik heb het systeem ook uitgetest, en je kan er niet afvallen of er naast te komen hangen. zo gauw het dekje gaat schuiven naar de zijkant dan schiet het systeem los. en heb het op bokkende uitgetest die met 4 benen tegelijk omhoog sprong en dan ook nog in 1x omdraaide. heb er nergens last van over gehouden, en je blijft beter in het zadel zitten. voor degene die het niet willen geloven wil ik wel een demonstratie geven op een rodeopaard.
Schiet de gordel ook los als je met paard en al achterover gaat, of als je er alleen zelf achter over afvalt?
Cowgirl schreef:Citaat:Niet mee eens. Alsof je zelfverzekerd wordt van rondjes aan een longeerlijn rijden.
Zo kun je echt niet leren rijden.
Ik denk dat dit echt wel een prima systeem zou kunnen zijn voor sommige ruiters. Alleen dan wel in de bak! En met iemand erbij die een afstandsbediening heeft!
Het is ook niet de bedoeling om dom rondjes te rijden.
Als je ruiters zelfverzekerd wil laten worden laat je ze oefeningen doen! tenen aanraken, handen in de lucht, rondje in je zadel draaien etc etc. Dingen die je vroeger nog wel kreeg in de manege les.
Met een goede balans zul je veel zelfverzekerder zijn.
Verder moeten er goede paarden gefokt worden dus niet alleen met doel: grand prix en er 10 miljoen aan verdienen. tevens moeten de paarden een goede basis opleiding krijgen. Dus niet met 6 maanden in de opfok pleuren en met 3 een zadel erop.
Niks mis met de paarden die regelmatig in handen komen en eens meegaan naar vreemd terrein.
Paarden meer naar buiten in de winter zodat ze hun energie kwijt kunnen. Als ik zie hoeveel ruiters eraf vallen bij ons alleen op stal al...elke winter wel een ambu op het pad.
miss_lizje schreef:Puntje bij paaltje voorkomt dit dure systeem het vallen an sich dus niet. Of je valt zonder, of je valt omdat het systeem open klapt. Veelste duur ding en ik spendeer liever dat geld aan zitlessen.
Zoolgangster schreef:Persoonlijk lijkt een systeem als de "RS-stor", een riem die je zelf in je hand houdt, alsof het een zweepje is, veiliger, dat kun je altijd loslaten als je eraf moet springen.
_lies_ schreef:Er wordt ook helemaal niet goed gelezen hier.
De gordel schiet los als je achterover klapt, of naast je paard komt te hangen.
ik vind het voor in een bak echt een prima idee, zeker met jonge paarden. Jammer dat het de grond wordt ingeboord vanaf computers/telefoons, zonder dat het getest is door die mensen
liedje89 schreef:Ik zie eerlijk gezegd ook meer heil in gewoon valbescherming en goede training. In een bak op een braaf paard met een beginner/onzekere is een gordel misschien ook nog wel fijn om domme eerste vallen te voorkomen maar ik vraag me af of je dan nog goed leert zitten en je er niet teveel op gaat steunen.
Nikass schreef:Een paard dat zo heftig tekeer gaat dat het voor een professionele ruiter niet uit te zitten is moet misschien (eerst) op een andere manier getraind worden, of medisch nagekeken worden?