Nieuw licht op moord Larissa Dumont door "horrorhengst"

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:01

Dit is echt het bizzarste verhaal dat ik ooit gehoord heb. Zelfs ik zal die moord nog beter hebben kunnen oplossen :oo
Lijkt mij vrij zeker dat die vriend er meer van weet

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:07

Ach, het komt van de telegraaf dus zeer waarschijnlijk moet je het hele verhaal met een hele silo zout nemen :Y)

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:10

mensen. zullen we er even rekening :) houden met het feit dat de zoon meeleest en dat het om een bericht van de telegraaf gaat.

Om hier nu openlijk daders aan te gaan zitten wijzen (helemaal richting vader) en ook in het bericht van de telegraaf zie ik wel wat hiaten.

Hopelijk komt er gewoon opnieuw onderzoek en laat dat aan de mensen over die er hun werk van maken. Ik heb ook wel een theorie, maar vind het nogal ongepast die zo het net op te slingeren ivm familie vrienden e.d.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:11

dubbelpost excusus :)

Furrow

Re: Nieuw licht op moord Larissa Dumont door "horrorhengst"

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:13

Weet niet hoeveel je van foto's kan afleiden..
Wat er ook gebeurt is, wat een verhaal! Lijkt me vreselijk voor de nabestaande.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:16

Dit was bij mij in de buurt.
Toen de tijd werd er hier in de buurt al geroepen dat bestaat niet.
Mensen konden haar en haar vriend en vonden die vriend altijd al een rare.
Weet het nog als de dag van gisteren

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:23

Hopelijk word de zaak heropend en start de politie nu wel een grondig onderzoek. Het lijkt mij afschuwelijk om als familie zo lang genoegen te hebben moeten nemen met een 'vaag' verhaal.
Oprechte deelneming naar de nabestaanden, zeker nu het lijkt alsof alles weer naar boven gehaald word. Dit lijkt me ook zeker niet makkelijk, hoe graag je misschien ook wilt weten wat er werkelijk is gebeurd.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:24

wat een raar verhaal!
overduidelijke is het 'horrorpaard' verhaal onzin, maar sowieso is alles tegenstrijdig. ik snap ook niet waarom de politie zich er toen zó simpel vanaf heeft gemaakt, als echt aan alles te zien is dat het gewoon niet door een paard gedaan kan zijn. Bij de politie meten er toch ook wel wat mensen zijn die een klein beetje verstand van paarden hebben en die vragen stellen als een paard geen zadel op heeft, de amazone gympen aan en veel te strakke sporen.
ik denk inderdaad dat alles nog is onderzocht moet worden en hoogstwaarschijnlijk die vriend meer weet dan ie zegt.. sowieso is zijn versie van het verhaal ook steeds anders. Ik snap niet dat de politie dat niet vreemd vond en daar meer onderzoek naar heeft gedaan. eerst schijnt het paard volgens hem een zadel op te hebben, en daarna verklaart hij van niet :? hij zegt eerst dat het paard schrok en haar aanviel, toen dat ze meegesleept werd aan een stijgbeugel en veel later dat hij sowieso niet geloofd dat het paard het deed en niet weet wat er gebeurd is... heel vreemd verhaal

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:25

gekvanfleur schreef:
mensen. zullen we er even rekening :) houden met het feit dat de zoon meeleest en dat het om een bericht van de telegraaf gaat.

Om hier nu openlijk daders aan te gaan zitten wijzen (helemaal richting vader) en ook in het bericht van de telegraaf zie ik wel wat hiaten.

Hopelijk komt er gewoon opnieuw onderzoek en laat dat aan de mensen over die er hun werk van maken. Ik heb ook wel een theorie, maar vind het nogal ongepast die zo het net op te slingeren ivm familie vrienden e.d.

Die vriend is de stiefvader als ik het verhaal goed heb begrepen.

Tja ik denk dat hij ermee te maken heeft. Zijn verhaal klopt al niet. Ook is het raar dat de politie geen onderzoek heeft gedaan..

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:28

gekvanfleur schreef:

Hoe weet je dit :o (van de zoon zeg maar)

Ik vind het maar een bizar verhaal.
Aan de ene kant kan ik mij niet voorstellen dat een paard dit zou doen (zeker niet omdat er daarna nooit meer iets gebeurt is is combi met deze hengst) maar aan de andere kant... Het blijven dieren... en het blijven hengsten...

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:48

Oh, dit herinner ik me nog, paard (en ruiter?) had geloof ik net in Bit gestaan, kort daarna is het gebeurd... Maar er is al eerder een artikel verschenen dat het paard nooit de dader geweest kan zijn, dat er vermoed werd dat het bloed aan zijn neus gesmeerd was enz. Ik dacht dat dat ook in Bit gestaan heeft...

wake_up

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:49

Ik vind het verhaal van de telegraaf een beetje vaag.
Ook twijfel ik aan de consistentie van die vriend van haar, maargoed, het zou best kunnen dat je in dit soort omstandigheden dingen door elkaar gaat halen. Maar wat ik niet snap, is dat er eerst wordt gezegd dat de stijgbeugel beschadigd is, en daarna dat hij het paard ongezadeld aantrof? ik kan me niet voorstellen dat je dit soort feiten per ongeluk door elkaar haalt, maar nogmaals, ik weet niet hoe het is om in zo'n situatie te zitten en wat het met je doet, dus echte oordelen kan ik niet geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:49

Haar zoon heeft eerder op bokt gereageerd :)

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:50

IK denk dat het paard het gewoon gedaan heeft hoor.
En verder, wat kun je nu nog jaren later gaan bewijzen? Heeft het zin om deze zaak omhoog te halen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:51

Xjennifx waarom denk je dat?
En als het familie van jou zou zijn zou je toch ook bij de geringste twijfel de waarheid willen weten? Ik in ieder geval wel..

_Marjoo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:55

Als de telegraaf zoiets schrijft weet ik niet of we het wel zo serieus moeten nemen.

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:57

Waarom ik dit denk? In het artikel stond dat de hengst vaker beet en wat aggressief gedrag vertoonde.

''"Hij vertoonde dat typisch bijterige hengstengedrag al van jongs af aan. Hij beet als 'ie in een kwaaie bui was naar alles wat in zijn buurt kwam. De meeste mensen waren daarom als de dood voor hem en durfden niet in zijn buurt te komen. Larissa kende zijn agressieve nukken en was er absoluut niet bang voor. Als hij hapte, gaf ze hem gewoon ongenadig op zijn donder," aldus de Haarlemse Annet Matron, een van Larissa's vroegere bijrijdsters.''

Dus dat kan toch gewoon heel goed mogelijk zijn?
Ik zou de waarheid willen weten ja, maar kan je de waarheid in dit geval nog achterhalen, na zo een lange tijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:58

Heb je ook gelezen dat na onderzoek is gebleken dat haar verwondingen nooit door een paardenmond aangebracht kunnen zijn?

xJennifx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:58

Ja en dat is gebleken uit foto's?

Black_Devil

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:59

Als de mogelijke dader op vrije voeten rondloopt zou ik ook graag willen dat de zaak opgelost word...
Ik vind het ook vreemd dat de vriend haar zag rijden, en na tien minuten haar niet meer gezien te hebben ging kijken. Hij heeft dus deels zicht gehad op de bak, maar heeft niks gemerkt, ook niet aan het paard.
En aan de foto's te zien heeft ze helemaal niet gereden en het paard is niet fatsoenlijk opgezadeld geweest :?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:00

Telegraaf was ook degene die het verhaal "horrorpaard" destijds de wereld in heeft geholpen. Hebben ook wat moeten rectificeren dacht ik toen.
Al met al lijkt het mij goed dat er nu weer naar gekeken word, met alle nieuwe technieken. .

Jennifx; dat staat in de telegraaf ja. Dat het paard agressief was. Maar daar zijn nogal wat tegenstrijdigheden hoor, want verschillende mensen op bokt hebben het paard ook gekend en vertellen dat hij juist erg lief was.
De een vind een hengst vals als hij een keer bijt, de ander als hij daadwerkelijk aanvalt..

En ja, ik denk dat er nog wel wat achterhaald kan worden. Aangezien er veel werk is blijven liggen i.m.o.

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:03

bliver schreef:
woo wat een raar verhaal. Er is dan toch iemand geweest die het niet vertouwde en de foto's naar de krant heeft gestuurd.

Ben heel beniuwd hoe dit afloopt.

Iemand de linkjes naar de oude topics??

[WN-AM] JETALITO JET SET R.I.P.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:04

xJennifx schreef:
IK denk dat het paard het gewoon gedaan heeft hoor.
En verder, wat kun je nu nog jaren later gaan bewijzen? Heeft het zin om deze zaak omhoog te halen?

Een paard kan uberhaubt nooit deze verwonding aanbrengen. Hij kan wel bijten en per ongeluk een slagader raken maar hij kan niet haar hele keel open scheuren. dat is met een gebit als een paard heeft niet mogelijk en al helemaal niet als ze al 8 zijn.

Ik heb net even het oude topic doorgelezen en daar werd indd maar wat raak gespeculeerd. van een helicopter tot weet ik wat allemaal. Ik denk dat het voor de familie fijn zou zijn als er duidelijkheid komt. Het argument van de vriend dat hij liever niet erover praat omdat hij bang is als dader te worden gezien is wel raar. Ik zou mijn leven lang broeden op het feit dat ik niet weet wat er echt gebeurd is, helemaal als ik het niet vertrouw.

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:04

Heftig zeg. Ongelooflijk.
Ik vind het ook heel apart dat er niet eens forensisch onderzoek gedaan is destijds naar de doodsoorzaak.
Hopelijk kunnen ze nu nog een goed onderzoek verrichten!