Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pinda_Dipje schreef:Tessa_93: Noem eens een voorbeeld?
Ik ondervind namelijk geen enkel probleem zonder ijzers. Veel meer grip, minder hoef/pees/beenproblemen, meer balans in de beweging.

Tessa_93 schreef:Pinda_Dipje schreef:Tessa_93: Noem eens een voorbeeld?
Ik ondervind namelijk geen enkel probleem zonder ijzers. Veel meer grip, minder hoef/pees/beenproblemen, meer balans in de beweging.
Voor overmatige slijtage, ze lopen gemiddeld 7 uur op harde ondergrond.
Bij o.a ME inzet worden ze op scherp gezet op stal (proppen indraaien) om uitglijden te voorkomen. (Ja zonder ijzers kunnen ze uitglijden, heb ik zelf ondervonden)
Ze maken soms rare bewegingen dus dat is echt wel nodig.
Er werden hoefschoenen aanbevolen door iemand. Hoe wil je die omdoen op straat als er allemaal hooligans om je heen staan die je lopen te bekogelen? Ook niet echt veilig als er bierflesjes naar je worden gegooid en er komt glas tussen de hoefschoen te zitten.
Ook proberen mensen aan van alles te trekken als ze kwaad willen, stel ze trekken die hoefschoen half los wat dan? Dan doet het meer slecht dan goed..
Nee, dan liever ijzers met eventueel zooltjes.
Niet in elk land worden de paarden voor hetzelfde doel ingezet trouwens
ik ben voor ijzers
Maartje1990 schreef:Weet je wel hoeveel schade hoefijzers geven? Misschien moet je je daar eerst in verdiepen. Je hebt volgens mij ook het artikel maar half gelezen, voorheen hadden ze veel problemen en na het verwijderen van de hoefijzers hebben ze deze niet meer gehad. Dat is voorkomen...
Ingrid_92 schreef:Tessa_93 schreef:Voorkomen is beter dan genezen.ik ben voor ijzers
En dat is juist wat ze nu doen: zonder hoefijzers. Met hoefijzers geeft meer problemen dan zonder hoefijzers. Dus je spreekt jezelf tegen de bovenstaande zin
Tessa_93 schreef:Ik ken genoeg paarden die zonder ijzers het politiewerk niet kunnen uitvoeren. waarom zou je er dan geen ijzers onder slaan??
De paarden die ik ken hebben totaal geen hoefproblemen etc
Niet elk paard is hetzelfde
Pinda_Dipje schreef:Punt blijft in deze ook de desinteresse van paardeneigenaren. Het is simpelweg gemakkelijker om vast te houden aan het gebruikelijke, en men interesseert zich te weinig om zich in te lezen en te ontdekken hoe eenvoudig blootvoets / natuurlijk houden van paarden eigenlijk is. Degene bij wie ik het 'fout' heb zien gaan waren ook stuk voor stuk paardeneigenaren die zich er nauwelijks in verdiept hadden.
Als je de natuurlijke anatomie van de paardenhoef bekijkt, zul je al heel snel ontdekken dat een ijzer onmogelijk van toevoegende waarde is.
zo doet het althans voorkomen.