Paardenzorgboerderij zorgt voor zorgen [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dakotah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:19

Dan moeten ze dat ook niet zeggen als ze het paard gratis of voor een paar centen willen hebben.
In alle mailtjes (echt tientallen)die ik kreeg van zgn. zorgboerderijen, zeggen ze namelijk dat het paard altijd bij hun zal blijven etc. etc. en dat zou dan ook de reden zijn dat ie liefst gratis moet.
Ik tuin er niet meer in, maar als je je eerste paard verkoopt, of een oudje waar je erg aan gehecht bent, denk je al gauw, nou ja heeft ie wel een vast tehuis.

En dat is de wel de reden dat men verkoopt/weggeeft aan een zorgboerderij, omdat juist die mensen komen met hun geblaat over vast tehuis, gaat nooit meer weg etc.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 12:53

Als dat belooft word betekend dat al dat er een luchtje aan zit.
Als je eerlijk bent namelijk dan kun je dat niet beloven want een paard onderhouden kost geld of je er op rijd of niet.
Je weet ook niet of je over vijf jaar de verzorging nog kunt betalen.
Dus trap niet in mooie praatjes.
Maar dit is niet alleen het geval bij zorgboerderijen bij particulieren is het precies zo.
Maar ik kan wel begrijpen dat je niet zoveel wilt betalen voor een oud paard jij hebt de kosten en een ander is er vanaf terwijl de waarde echt nihil is.
Het is maar net hoe je het bekijkt het gaat eigenlijk altijd om het financiële plaatje en het beste voor het dier.
Al is dat ook niet altijd het geval.
Al met al is het gewoon een kwestie van fatsoen en de liefde voor het paard.

ben10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 16:02

gedverdekkie }:) kan de video niet zien vanuit belgië

colunder

Re: Paardenzorgboerderij zorgt voor zorgen [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-14 23:08

Hier op boktmarkt stond een tijdje terug ook een advertentie van iemand die goedkope of gratis paarden en pony's zocht voor op de boerderij(geen shetlanders) die noemde zich paardenopvang.
Die zelfde persoon bood echter ook verschillende paarden en pony's te koop aan,vond dat ook wel wat twijfelachtig.
Ik heb de eerste advertentie toen ook gezien onder een andere naam,zelfde advertentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 04:52

Eindelijk de waarheid aan het licht _/-\o_

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 05:49

Dit is zo jammer. Want een ieder die een paard of pony krijgt of voor symbolisch bedrag overneemt wordt zo in kwaad daglicht gezet. Ook al heb je de beste bedoelingen.
Dat maakt dan ook dat pony/paard die anders weinig kansen zou hebben door leeftijd of gebrek voor teveel geld aangeboden wordt om handel circuit te voorkomen dus meestal niet meer herplaatst gaat worden.
Erg jammer dit soort praktijken

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 05:58

Niet bij alle stichtingen gaat het zo.
Ik heb mijn oudje in bruikleen gegeven aan een stichting die therapie mogelijk maakt voor kinderen met een beperking. Het paard is dus nog steeds van mij en in ruil voor de therapie waar zij hem voor gebruikt heb ik er verder geen kosten aan.
De kinderen zijn dol op hem en hij heeft het daar prima naar zijn zin. Hij staat er nu al 3 jaar.

Doggylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 06:30

colunder schreef:
Hier op boktmarkt stond een tijdje terug ook een advertentie van iemand die goedkope of gratis paarden en pony's zocht voor op de boerderij(geen shetlanders) die noemde zich paardenopvang.
Die zelfde persoon bood echter ook verschillende paarden en pony's te koop aan,vond dat ook wel wat twijfelachtig.
Ik heb de eerste advertentie toen ook gezien onder een andere naam,zelfde advertentie.

ja dat klopt ,die hebben mij ook benaderd !

26_Deees

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 09:28

Dit was ook op HVNL te zien. Niet normaal toch.. Hopelijk komen de gedupeerde nog achter de bestemming waar hun dierbare trouwe viervoeter gebleven is

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 14:55

"De voorwaarde was dat ze daar zouden blijven en goed verzorgd worden. Als er iets was, zouden we ze terug kunnen halen."

Mensen, mensen... Weg gegeven is weg gegeven en verkocht is verkocht. Dan kun je honderd voorwaarden stellen, maar die zijn allemaal niet rechtsgeldig.

Weg is weg. Je hebt er niets over te zeggen. Elk ander kan doen met het paard wat hij/zij wil en hoe vervelend ook, dat is hun goed recht. Het is immers niet meer jouw paard.

Als je dat niet wilt, moet je maar niet zo dom zijn om je paard uit handen te geven en gewoon zelf voor zijn oude dag zorgen.

Je hebt alleen 100% zekerheid in een goede oude dag voor je paard, als het paard van jezelf blijft. Eenmaal uit handen gegeven, vervallen al je rechten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 15:16

Alesco schreef:
Verkoop je oude paard of pony niet, geef hem/ haar niet weg. Het dier heeft jouw veel geleerd en was er altijd voor jou. Geef hem/ haar een goede oude dag bij jezelf. Lukt dat niet laat hem/ haar dan inslapen. Voor het dier een verademing, scheelt een hoop ellende voor het dier en uiteindelijk ook voor de eigenaar. Bespaar ze de ellende van geldzuchtige onmensen.

Onzin.
Mijn blijvend geblesseerde haflinger staat al 3 jaar naar volle tevredenheid op een zorgboerderij.
Heb haar weg gegeven, omdat ze te goed was om doid te maken. Paard is gelukkig, mensen hebben er plezier mee. De beste keuze die ik ooit voor haar had kunnen maken :j
De succesverhalen komen niet in de media....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:12

Alesco schreef:
Verkoop je oude paard of pony niet, geef hem/ haar niet weg. Het dier heeft jouw veel geleerd en was er altijd voor jou. Geef hem/ haar een goede oude dag bij jezelf. Lukt dat niet laat hem/ haar dan inslapen. Voor het dier een verademing, scheelt een hoop ellende voor het dier en uiteindelijk ook voor de eigenaar. Bespaar ze de ellende van geldzuchtige onmensen.

Mee eens!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-14 18:17

Er komen steeds meer oudere paarden, waarvan de eigenaren willen dat ze allemaal een goede oude dag krijgen.
De officiele rusthuizen zitten allemaal vol, en wat er vervolgens particulier wordt opgestart is niet genoeg om al die oudjes op te vangen.
Daarom vind ik dat je gerust je vraagtekens hebben mag bij het aanbod om het dier gratis of voor weinig over te nemen. En dan alle verhalen van oud-eigenaren die ineens hun dier op marktplaats zien staan.
Mijn paarden blijven bij mij of worden voor een gewone prijs verkocht, of ik zorg zelf voor dat spuitje. Ik ga deze handel niet in stand houden alleen omdat ik de beslissing niet kan nemen om een dier te laten gaan.

safari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:37

Er bestaan veel twijfelachtige opvangen. Maar ik heb al 2x de ervaring mogen hebben een goede plek voor mijn oudje te hebben gevonden. Dat bestaat best nog. Mensen met weide die graag een leuk paard in de wei hebben lopen. Niet altijd onmogelijk dus. maar wel een speld in de hooiberg.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-14 18:59

Gewoon je eigen verstand gebruiken.
Die van mij was te goed om in te laten slapen. 24/7/365 kon ik haar niet bieden. De zorgboerderij waar ze nu staat wel. Ze werkt dagelijks met mensen met een autistische beperking, iets wat ze super doet. Hun blij, ik blij, paard blij. Wat wil je nog meer?

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:16

Het was even stil rondom de beruchte mensen maar dat was van kort duur. Helaas gaat ze door. En dat nog wel hier op bokt...... zucht. Dus mensen wees voorzichtig !!!!!!! Ik heb het al eerder gezegd een gewaarschuwd mens telt voor twee !!!!! Ik waarschuuw uit naam van meerde personen.

BabethJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:22

Ik vertrouw zorgboerderijen al jaren niet meer. Zelf 2x flink opgelicht door 2 verschillende "zorgboerderijen".
Walgelijk hoe er met mensen en dieren omgegaan wordt. Er zullen ongetwijfels nog wel goede zorgboerderijen bestaan, maar ik wil er niks meer mee te maken hebben.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:29

@ jobet: Er word wel gewaarschuwd, maar als niemand weet wie die persoon specifiek is? Of is het tegen de regels van bokt om namen of dergelijke te noemen? Ik was namelijk al eerder benieuwd naar die stichting aangezien ik er dicht bij in de buurt woon en regelmatig paardenmensen in de winkel krijg. Mocht ik dan wat opvangen kan ik ieder geval waarschuwen.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 15:57

idd we mogen geen namen noemen. pb of HvN bellen is een optie. Paardenopvang staat nu weer op bokt volgens insiders

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 16:01

Laten we voorop stellen dat er ook goede opvangplekken zijn !!! Maar helaas vallen deze mensen er niet onder. Daarom blijven we waarschuwen. HvN, Bokt. etc alles wat in onze macht ligt. Ik ben niet alleen ik vertegenwoordig een aantal slachtoffers wij staan dagelijks in contact met elkaar.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 06:16

Wat vreselijk dat deze mensen ondanks alle berichtgeving hiermee doorgaan zegt genoeg.
Jammer want alle goedwillende mensen worden hier de dupe van want het wantrouwen groeit.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 15:14

misschien wel maar de mensen gaan nu eerder kijken bij de instellingen en maken hierdoor ook betere afspraken. dus eigenlijk is het niet verkeerd dat het zo loopt.

Jobet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 06:41

Mp advertenties ..... blijf bellen met HvNl. Wie weet vinden we jullie pony of paard ook terug. Met zn allen kunnen we meer en zijn we sterker.

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 07:00

Jobet schreef:
misschien wel maar de mensen gaan nu eerder kijken bij de instellingen en maken hierdoor ook betere afspraken. dus eigenlijk is het niet verkeerd dat het zo loopt.

Afspraken maken is kul weg is weg en dat is dan ook het probleem.
Wie kun je nog vertrouwen.
Ik blijf zeggen dat het geen enkel verschil maakt particulier of instelling als je een paard afstaat dan ben je geen eigenaar meer.

Lugisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 21:39

Mijn shetlander heb ik een jaar geleden weggedaan heb hem 6 jaar gehad, en zou m weer graag willen zien. Nu hoorde ik van de vrouw naar wie die toe was gegaan, dat ze hem ook naar de paardenhoefjes heen heeft bracht. En nu ik dit allemaal lees word ik toch erg angstig.. ik wil zo graag naar hem toe.. Maar ben bang dat ik hem nooit meer zal zien nu ik dit allemaal lees.. :(