Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Lienek schreef:Bedankt voor de link!
Persoonlijk zou ik af gegroet hebben in zo'n situatie.. Was er niet iets met officiele waarschuwingen? Dan vind ik deze hier zeer op zijn plaats...
Roosch schreef:Ik zag een lichte onregelmatigheid bij de eerste keer aangalopperen en vlak na de eerste keer struikelen.
oji schreef:Knap dat mensen kunnen zien dat een paard niet rad is voor het parcours, als van dat deel niet eens beelden zijn waarbij de benen van het dier in beeld zijn![]()
Ik denk dat er geen paard is dat de eerste 1, 2 passen na een struikel regelmatig loopt, dat heet herpakken.
Ja de rit verdiende geen schoonheidsprijs. Maar hebben we allemaal wel eens niet ons dag, dat je net ff geen lekker ritme pakt, alles net niet helemaal klopt. Buiten de struikel in de dubbel was het geen geweldig parcours, maar ook geen parcours dat direct aanleiding gaf om op te geven. Dan zou er gewoon een regel moeten komen, als een paard een keer struikelt in parcours, uitsluiting. Het was gewoon een bijzonder kort ingezette wending, waarbij het paard naar buiten uitzwaaide en daardoor veel te groot afging. Taxatiefout, maken we allemaal wel eens. Gewoon een tragisch ongeluk. Hopelijk voor het paard en ruiter komt het weer goed.
Knakker schreef:einde carriere voor het paard, ook al kan ze geopereerd worden, met zo iets kom je niet terug op dit niveau, jammer!
Yontheke schreef:oji schreef:Knap dat mensen kunnen zien dat een paard niet rad is voor het parcours, als van dat deel niet eens beelden zijn waarbij de benen van het dier in beeld zijn![]()
Ik denk dat er geen paard is dat de eerste 1, 2 passen na een struikel regelmatig loopt, dat heet herpakken.
Ja de rit verdiende geen schoonheidsprijs. Maar hebben we allemaal wel eens niet ons dag, dat je net ff geen lekker ritme pakt, alles net niet helemaal klopt. Buiten de struikel in de dubbel was het geen geweldig parcours, maar ook geen parcours dat direct aanleiding gaf om op te geven. Dan zou er gewoon een regel moeten komen, als een paard een keer struikelt in parcours, uitsluiting. Het was gewoon een bijzonder kort ingezette wending, waarbij het paard naar buiten uitzwaaide en daardoor veel te groot afging. Taxatiefout, maken we allemaal wel eens. Gewoon een tragisch ongeluk. Hopelijk voor het paard en ruiter komt het weer goed.
Hier ga ik mee akkoord. Ik denk dat deze paarden net iets teveel geld waard zijn om er onzorgvuldig mee om te springen. Zij hebben een compleet medische staf ter beschikking die kunnen oordelen of het paard "fit to compete" is.
Dat het een ruiterfout is, daar kan ik mee akkoord gaan. Maar fouten maken we allemaal. Ik geloof dat de beste man zich ook niet geweldig voelt achteraf. Maar om een officiële waarschuwing te geven vind ik wel wat ver gaan.
Dan moeten ze inderdaad regels gaan invoeren met officials die waken over het welzijn van het paard. Zou (zeker bij dressuurwedstrijden die ik op hoog niveau bekijk) geen slecht idee zijn.