Springruiter Denis Lynch en Coulisa gevallen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lienek

Re: Springruiter Denis Lynch en Coulisa gevallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:57

Bedankt voor de link!
Persoonlijk zou ik af gegroet hebben in zo'n situatie.. Was er niet iets met officiele waarschuwingen? Dan vind ik deze hier zeer op zijn plaats...

Cequinta

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 20:59

Lienek schreef:
Bedankt voor de link!
Persoonlijk zou ik af gegroet hebben in zo'n situatie.. Was er niet iets met officiele waarschuwingen? Dan vind ik deze hier zeer op zijn plaats...

Daarbij vond ik, hij had toch al balken af en kon hij gerust een volte draaien om zich weer te herpakken en weer rustig door te rijden.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:02

Je weet niet met wat voor doel hij dit paard heeft gestart. Winnen is niet altijd het hoofddoel. Het parcours stond sowieso al flink en paard had het er inderdaad zichtbaar moeilijk mee. Echter hoeft dat natuurlijk geen probleem te zijn en kan dat veel ervaring opleveren.

Zover ik het heb meegekregen is het gewoon het risico van de sport oftewel domme pech. Hopelijk valt het allemaal mee en geneest het paard weer helemaal.

YvonRondo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:03

Ah, nare val! Hopelijk knapt het paard op na de operatie...

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:10

Dat was inderdaad een hele rottige val. Hopelijk hersteld het paard weer helemaal.Laten we het hopen..

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:13

zag het vanmiddag bij het draven voor de start liep ie al niet helemaal rad en tijdens de rit struikelde hij al een keer eerder, ik vind dit kwalijk van de ruiter, het was een vreselijke val en dacht even die moeten ze ter plekke afmaken, gelukkig denken ze nog te kunnen opereren.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:16

Ik zag een lichte onregelmatigheid bij de eerste keer aangalopperen en vlak na de eerste keer struikelen. :j

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:30

Even terug gekeken, ongelukkige val na een ongelukkige rit zeg. Laten we hopen dat het paard spoedig en soepel hersteld.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:45

Ik denk niet dat er ruiters zijn, ook niet op dit niveau en voor deze geldprijzen, die een paard waarvan ze weten dat die mss niet helemaal lekker is willens en wetens door zo'n parcours/barrage heenhalen. Mss ben ik naief daarin en is het meer hoop dan realiteit, maar toch denk ik dat dit idd valt onder de noemer 'risico van het vak'. Dat risico neemt elke topsporter elke keer dat ie in actie komt, en in zekere zin wij als amateurs ook.

sandyjorgen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:47

ik zie dat het paard met zijn voorbeen in het borsttuig/martingaal terechtkomt.
het bemoeilijkt het opstaan en uiteindelijk trekt ie met zijn "knie" het borsttuig stuk.
denk dus dat de blessure eerder daar van is dan van de val zelf

mariska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 21:57

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:01

Ja ik schrok ervan, hopelijk herstelt het paard snel. Moet er wel bijzetten dat ik hem niet bepaald netjes vond rijden..

lyanne_sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:04

Wat ik gehoord heb is dat het paard 2 pezen gescheurd heeft en het onderbeen gebroken is. Hoop voor dat paard dat dat niet waar is of dat ze hem gauw uit zijn lijden verlossen!

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 22:59

lyanne_sanne schreef:
Wat ik gehoord heb is dat het paard 2 pezen gescheurd heeft en het onderbeen gebroken is. Hoop voor dat paard dat dat niet waar is of dat ze hem gauw uit zijn lijden verlossen!

dat zal wel niet waar zijn.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 23:14

Roosch schreef:
Ik zag een lichte onregelmatigheid bij de eerste keer aangalopperen en vlak na de eerste keer struikelen. :j

Ik dacht al ik was gek.

Was ook gelijk geflipt toen her dier viel, kan best wel wat zien qua fouten en corrigeren, maar hij ging te ver en dat door zijn eigen fouten. Als je dan toch al niet meer hoog geklasseerd gaat worden en voor de ervaring verder wilt, pak het dier dan even fatsoenlijk op. Ik hoop ergens toch echt op een officiële waarschuwing.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 07:09

Knap dat mensen kunnen zien dat een paard niet rad is voor het parcours, als van dat deel niet eens beelden zijn waarbij de benen van het dier in beeld zijn _-:(
Ik denk dat er geen paard is dat de eerste 1, 2 passen na een struikel regelmatig loopt, dat heet herpakken.
Ja de rit verdiende geen schoonheidsprijs. Maar hebben we allemaal wel eens niet ons dag, dat je net ff geen lekker ritme pakt, alles net niet helemaal klopt. Buiten de struikel in de dubbel was het geen geweldig parcours, maar ook geen parcours dat direct aanleiding gaf om op te geven. Dan zou er gewoon een regel moeten komen, als een paard een keer struikelt in parcours, uitsluiting. Het was gewoon een bijzonder kort ingezette wending, waarbij het paard naar buiten uitzwaaide en daardoor veel te groot afging. Taxatiefout, maken we allemaal wel eens. Gewoon een tragisch ongeluk. Hopelijk voor het paard en ruiter komt het weer goed.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 07:18

oji schreef:
Knap dat mensen kunnen zien dat een paard niet rad is voor het parcours, als van dat deel niet eens beelden zijn waarbij de benen van het dier in beeld zijn _-:(
Ik denk dat er geen paard is dat de eerste 1, 2 passen na een struikel regelmatig loopt, dat heet herpakken.
Ja de rit verdiende geen schoonheidsprijs. Maar hebben we allemaal wel eens niet ons dag, dat je net ff geen lekker ritme pakt, alles net niet helemaal klopt. Buiten de struikel in de dubbel was het geen geweldig parcours, maar ook geen parcours dat direct aanleiding gaf om op te geven. Dan zou er gewoon een regel moeten komen, als een paard een keer struikelt in parcours, uitsluiting. Het was gewoon een bijzonder kort ingezette wending, waarbij het paard naar buiten uitzwaaide en daardoor veel te groot afging. Taxatiefout, maken we allemaal wel eens. Gewoon een tragisch ongeluk. Hopelijk voor het paard en ruiter komt het weer goed.

Hier ga ik mee akkoord. Ik denk dat deze paarden net iets teveel geld waard zijn om er onzorgvuldig mee om te springen. Zij hebben een compleet medische staf ter beschikking die kunnen oordelen of het paard "fit to compete" is.
Dat het een ruiterfout is, daar kan ik mee akkoord gaan. Maar fouten maken we allemaal. Ik geloof dat de beste man zich ook niet geweldig voelt achteraf. Maar om een officiële waarschuwing te geven vind ik wel wat ver gaan.
Dan moeten ze inderdaad regels gaan invoeren met officials die waken over het welzijn van het paard. Zou (zeker bij dressuurwedstrijden die ik op hoog niveau bekijk) geen slecht idee zijn.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 07:25

einde carriere voor het paard, ook al kan ze geopereerd worden, met zo iets kom je niet terug op dit niveau, jammer!

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 07:55

Knakker schreef:
einde carriere voor het paard, ook al kan ze geopereerd worden, met zo iets kom je niet terug op dit niveau, jammer!

Ik vrees het ook, maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit. Het is toch afhankelijk van wat de blessure uiteindelijk is en hoe het herstelvermogen van het paard is. Enkele jaren geleden toch ook Opium op een gruwelijke manier zien crashen. Ging ook op 3 benen de ring uit...maar wie zette er gisteren toch op 18 jarige leeftijd 2 prachtige rondjes neer _/-\o_

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 08:10

Het was echt een verschrikkelijk ongeluk..
Ik heb de hele middag lekker chio zitten kijken op de tv en recht voor mijn neus gebeurde het ongeluk. Ik werd er direct helemaal naar van en voor mijn gevoel had het paard zijn been gebroken.
Ik hoop van niet en dat het goed af gaat lopen maar mijn relaxte zondagmiddag was voorbij want ik kreeg het afschuwelijke beeld niet meer uit mijn gedachten...

_Zeppelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 10:07

Yontheke schreef:
oji schreef:

Hier ga ik mee akkoord. Ik denk dat deze paarden net iets teveel geld waard zijn om er onzorgvuldig mee om te springen. Zij hebben een compleet medische staf ter beschikking die kunnen oordelen of het paard "fit to compete" is.
Dat het een ruiterfout is, daar kan ik mee akkoord gaan. Maar fouten maken we allemaal. Ik geloof dat de beste man zich ook niet geweldig voelt achteraf. Maar om een officiële waarschuwing te geven vind ik wel wat ver gaan.
Dan moeten ze inderdaad regels gaan invoeren met officials die waken over het welzijn van het paard. Zou (zeker bij dressuurwedstrijden die ik op hoog niveau bekijk) geen slecht idee zijn.

Deze man heeft al vaker een officiële waarschuwing gehad en staat ook bekend om zijn 'agressieve' rijstijl. Van mij part krijgt hij nog een waarschuwing.. Ik zat live mee te kijken en dacht voor de struikel ook al een kleine hapering te hebben gezien aan het begin van het parcour. De manier waarop hij de waterbak over ging vond ik echt geen stijl. Dan houd je toch de eer aan jezelf en groet je eerder af? :(

leroyy1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 11:45

Ik zag het gebeuren en vond het zijn eigen schuld er zat totaal geen controle meer in het rijde

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:10

Ach en als ie een foutloos rondje had gereden was iedereen lyrisch geweest over z'n redding op de waterbak. De beste stuurlui...

:=

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 15:28

Het gaat meerdere hindernissen achter elkaar mis en bij de waterbak lijkt die met de voorbenen al echt verkeerd neer te komen. Beste stuurlui staan aan wal, nee zeker niet, maar van de zijkant zie je wel meer wat de benen doen dan als je er op zit.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 16:35

Klopt, de voorbenen landen in het water, das zeker verkeerd neerkomen....de bedoeling was het zand.
Ik denk dat jij gewoon heel graag dingen aan de benen WILT zien om met beschuldigende vinger te kunnen wijzen. Ik vind dat persoonlijk een beetje misselijk. Denk je echt dat als er ook maar 1 voorteken was geweest dat dit kon gebeuren, dat de ruiter dan het parcours had voortgezet. Hou toch op.