Celstraffen voor fraude met paardenpaspoorten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:07

Manic, niet zomaar invullen hoor als je slacht wil openhouden. Ik heb dat zelf ook, mijn vorige paard is ook naar Nijkerk gegaan en ik heb daar gene problemen mee. Bij mijn huidige paard staat ook niets ingevuld en zolang dat niet echt moet laat ik dat zo. Ik heb ze verzekerd en ik ben er nu wel achter dat de verzekering veel minder uitkeert als ze niet geslacht kunnen worden.
Als ze echt verboden medicatie nodig heeft om wat voor reden dan ook, krijgt ze dat natuurlijk gewoon en dan heb ik pech qua verzekeringsuitkering.

Cassidy

Re: Celstraffen voor fraude met paardenpaspoorten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:10

Ik heb de ervaring gemaakt dat de artsen in een dierenkliniek een groter register aan mogelijke medicijnen lkunnen opentrekken op het moment dat je aangeeft dat het dier sowieso niet voor de slacht is bestemd. Zonder dat je het traject inhoeft van `er is geen andere keus `.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 23:18

Daar heb je zeker gelijk in hoor, Cassidy. Alle medicatie die niet voor paarden is geregistreerd, kan alleen voor paarden gebruikt worden als ze niet voor menselijke consumptie mogen ( om maar een voorbeeld te noemen).

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:15

Oreo schreef:
Precies. Ik heb jaren 15-20 sportpaarden onder mijn hoede gehad, maar nooit één dierenarts meegemaakt die om het paspoort vroeg nadat er medicatie werd verstrekt. En nee, dat waren geen louche dierenartsen, maar gewoon nette veterinairen. Zelfs na kliniekopname inj gerenommeerde klinieken heb ik nog nooit een aantekening in het paspoort gezien.

Ja, bij mij net zo....... ook bij mijn paard werd er nooit naar gevraagd........

agerrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 13:27

Het betreft medicatie die is toegediend bij het paard, waarvan ze nadien niet meer voor consumptie zijn, dus voor de slacht. Het betreft hier een lijst van enkele medicatie. Dus voor een antibiotica hoeft dit niet te worden geregistreerd.

Bij Utrecht kon ik kiezen of ze medicatie mochten gebruiken waardoor het paard nadien niet meer voor consumptie was. Bij degelijke medicatie word dus altijd met de eigenaar overlegd of het oke is. Wil je wel dat het paard ook voor consumptie behouden blijft, kan gezocht worden naar alternatief medicatie die niet op de lijst staat.

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 00:34

Dat klopt agerrits, maar zulke medicatie word ook gebruikt bij behandelingen aan huis door een dierenarts. In mijn ervaring komt het toch maar zelden voor dat er dan naar een paspoort word gevraagd om het te registreren.