Bizar ongeluk met koets: paard springt op autodak

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:40

Die laatste reactie van tierfreud ook, die wil ezels voor de koetsen spannen en Rex_Rolfo heeft zo het idee dat ie niet de langoren bedoelt :D

Nessah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 13:43

Jeetje.. Wat bizar zeg! En dan zo "goed' er van af komen.. Een geluk bij een ongeluk zeg.

mrie

Re: Bizar ongeluk met koets: paard springt op autodak

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 14:14

Irrigatie die toevallig aan gaat terwijl je er langsrijdt. Aaaaaaa, vink, bin there, done that. Een paard snapt daar niks van, het klinkt als een slang, dus is het een slang. En slangen zijn heul gevaarlijk rennen dus.
Dit is echt een geval van vette pech hebben. Wat is dat goed afgelopen zeg.....

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:00

Lang leven de bescherm engeltjes.
Fijn , ondanks alles dat het allemaal nog zo is afgelopen.
Pfff wat een shock.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 17:12

Jeetje zeg wat heftig !

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 21:09

Ziet er idd raar uit, een paard op je autodak. Gelukkig dat er geen zware verwondingen zijn. Wel zonde van de koets.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 06:48

Heftig ongeluk zeg! Wat een geluk dta er geen ernstige gewonden zijn gevallen, echt een engeltje op de schouder gehad!

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:46

Ik geloof dat ik me had bescheten van schrik als me zoiets zou gebeuren :oo pffff
Godzijdank is het nog goed afgelopen. _/-\o_

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 09:54

Dan moet je dus bedenken hoe sterk zo'n paard is he, een kar,auto en ander paard meesleuren..pfff
Gelukkig goed afgelopen

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 11:38

Pff die zijn er dan goed vanaf gekomen.
Maar wat is eigenlijk een kwetsuur?

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 12:12

Een kwetsuur is een blessure! :)

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 17:54

Een kwetsuur is om precies te zijn een verwonding. Iets wat pijn oplevert. Dat wil niet altijd zeggen dat het ook een blessure is. Een blauwe plek is ook een kwetsuur, maar is eigenlijk nooit een blessure. Een gebroken nek is ook een kwetsuur, maar ik geloof niet dat we dat blessure noemen O:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:05

Wat belachelijk om zulke paarden voor zoiets te gebruiken... Op hol slaan voor een alarm.. Nouja gelukkig maar dat het 'goed' is afgelopen.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 20:10

saskiakefie schreef:
Wat belachelijk om zulke paarden voor zoiets te gebruiken... Op hol slaan voor een alarm..

WTF lul jij nou weer?

Wat zijn 'zulke' paarden? Mogen trekpaarden niet voor een trouwkoets?!
en wat voor alarm heb je het over?

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:16

Nee ik heb het niet over het ras, maar over dat paarden die op hol slaan van een alarm die af gaat (zie OP) niet geschikt zijn voor dit werk... Natuurlijk, paarden blijven vluchtdieren, dat een paard schrikt kun je dan ook niet voorkomen maar het gaat erom wat het gedrag daarna is, of dat het paard zich snel hersteld of dat ie door gaat in het vluchtinstinct.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:38

mrie schreef:
Irrigatie die toevallig aan gaat terwijl je er langsrijdt. Aaaaaaa, vink, bin there, done that. Een paard snapt daar niks van, het klinkt als een slang, dus is het een slang. En slangen zijn heul gevaarlijk rennen dus.
Dit is echt een geval van vette pech hebben. Wat is dat goed afgelopen zeg.....

Een irritatiesysteem is wat anders dan een alarm. Misschien even opzoeken voor je wat roept? :-)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:41

saskiakefie schreef:
Nee ik heb het niet over het ras, maar over dat paarden die op hol slaan van een alarm die af gaat (zie OP) niet geschikt zijn voor dit werk... Natuurlijk, paarden blijven vluchtdieren, dat een paard schrikt kun je dan ook niet voorkomen maar het gaat erom wat het gedrag daarna is, of dat het paard zich snel hersteld of dat ie door gaat in het vluchtinstinct.

Het gaat niet om een alarm, maar om een irrigatiesysteem, dat is al iets lastigs voor de meest bomproof paarden, en als het dan ook nog NET aanspringt als ze langskomen... een schrikreaktie is zo gemaakt, en dat ze daarna in paniek schieten.. kan de best overkomen.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:45

Oh wat gek dat ik er dan alarm van gemaakt heb, wss omdat ik geen idee heb van wat een irrigatiesysteem is. Maar dan nog blijf ik erbij dat bomproof paarden per definitie niet op hol slaan.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 08:55

Van een irrigatiesysteem schrikt iedereen. Zelf mensen schrikken vaak en maken zich uit de voeten zodat ze niet nat worden.

Een paard is en blijft een vluchtdier en zelfs een bomproof paard kan ergens echt van schrikken. Daar kun je niks aan doen.

Zo ken ik een paard waar je echt alles mee kon doen, tot dat er mensen op skeelers aankwamen. Hij was als de dood voor dat geluid.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 11:51

saskiakefie schreef:
Oh wat gek dat ik er dan alarm van gemaakt heb, wss omdat ik geen idee heb van wat een irrigatiesysteem is. Maar dan nog blijf ik erbij dat bomproof paarden per definitie niet op hol slaan.

Waarschijnlijk wordt met irrigatiesysteem zo'n landbouw sproeier bedoeld. Dus ineens een hoop herrie en een spuit water dat de lucht in komt (al dan niet net op de weg).

Is nou eenmaal een paniekerige toestand denk ik.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 18:53

SAKKIA schreef:
Van een irrigatiesysteem schrikt iedereen. Zelf mensen schrikken vaak en maken zich uit de voeten zodat ze niet nat worden.

Een paard is en blijft een vluchtdier en zelfs een bomproof paard kan ergens echt van schrikken. Daar kun je niks aan doen.

Zo ken ik een paard waar je echt alles mee kon doen, tot dat er mensen op skeelers aankwamen. Hij was als de dood voor dat geluid.

Zoals ik schreef, een schrikreactie is niet meer dan normaal en ook heel natuurlijk. :) Daar kan ook een paar passen naar voren of opzij schieten bij horen. Het gaat erom wat er na de schrikreactie gebeurd en of dat het paard nog open staat voor wat de ruiter/menner het paard zegt of dat de schriktoestand doorslaat in vluchtinstinct/paniek. En ook het moment dat het paard geschrokken is is het nog niet gek dat de ademhaling en hartslag even omhoog blijft, het paard in extreem alerte toestand blijft maar het zal zich daarna snel moeten herstellen. (Tenzij het in werkelijke nood bevind, dat er bijv een tijger op zn rug hangt, maar dat is niet het geval in deze)