Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
hyppolyte schreef:Ze rammen die paarden niet over de hindernissen heen, dat zie je hooguit in een oefencrossje wel eens, maar op het CIC niveau zie je dat niet meer. Uit je posts blijkt dat je je niet verdiept hebt in de tak van sport, anders zou je namelijk weten dat iedere ruiter ervoor zorgt dat het risico minimaal is. Daarnaast is het een van de weinige sporten waarbij een paard ook moet willen en niet gedwongen kan worden, vanaf het M kom je de sport niet meer door als je paard het niet net zo graag wilt als jij zelf. Eventing staat of valt met vertrouwen, als jij als ruiter onverantwoord bezig bent doet het paard het al heel snel niet meer voor je.
Ik raad je aan om eens een keer mee te gaan naar een wedstrijd en te kijken hoe het er aan toe gaat voordat je oordeelt.
Focussed schreef:"Ik vind dat de ban onnodig en onrechtvaardig is. Het is misschien maar acht weken, maar het kan veel betekenen voor haar carrière." zegt Bignell.
. Maar dat mag je niet zeggen want dan ben je levensgevaarlijk bezig, je kunt beter vanaf je computer oordelen over een sport waar je geen benul van hebt. Ik heb echt in meerdere takken van sport meegekeken hoor, maar in de SGW zie je over het algemeen de meest betrokken mensen, juist de mensen die in eerste instantie voor hun paard kiezen i.p.v. voor het prijzengeld o de winstpunten. Als het niet lekker gaat rijden ze niet door tot ze uitgebeld worden, maar stoppen ze liever halverwege, juist omdat ze het verantwoordelijkheidsgevoel hebben om geen onnodige risico's te lopen. Dat zouden meer mensen moeten doen.
. Heb het meerdere keren meegemaakt en ook wel ruiters daarin begeleid, als het eenmaal weg is, komt het maar moeilijk terug.
. hyppolyte schreef:Maar zoals xSlvna zegt, ze vergeven je heus wel een keer een foutje, maar bij een flinke fout zijn ze daar al wat minder toe geneigd. Als je dan vervolgens nog een keer een fout maakt, dan ben je het vertrouwen kwijt en dan doen ze het gewoon echt niet meer. Heb het meerdere keren meegemaakt en ook wel ruiters daarin begeleid, als het eenmaal weg is, komt het maar moeilijk terug.
Wat je zegt dat een paard niet nadenkt ben ik het trouwens niet mee eens, ze redeneren misschien niet zoals wij mensen, maar ze hebben wel degelijk heel goed door wie ze wel en niet kunnen vertrouwen en ze hebben een verdomd goed geheugen. Als ze niet na zouden denken zou elk paard op dezelfde manier op iedere persoon reageren en dat doen ze toch echt pertinent niet.
Kijk maar naar die paarden die de trailer niet oplopen, die doen dat alleen maar bij iemand waar ze vertrouwen in het leiderschap hebben.
. Het basiswerk kom je nog wel door, daar zijn ook niet de grootste risico's gelukkig, maar als je echt verder wil komen, dan moet je een paard hebben wat er net zoveel plezier in heeft als de ruiter. Van die beesten die opgepompter de cross ingaan dan dat ze eruit komen, die staan te hupsen in de startbox, die vrijwillig boomstammetjes springen in de wei enzo
.
. Ze loopt tegenwoordig de trailer netjes op, maar alleen als ik achter haar sta, anders niet
. Water is een geval apart, het liefst springt ze in mijn armen zodat ik haar door de plas kan dragen (in de zee deed ze dat ook wel eens letterlijk, bijna bovenop mij springen, want baas, het is eng!!!!)
.