Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
romyYMCMB schreef:nieniet schreef:Moeten ze dan niet eens over gaan op losse hindernissen?! Dit is toch verschrikkelijk! Er gaan gewoon mensen en paarden dood omdat de hindernissen niet 'meegeven' om t zo maar te zeggen! Ik vind dit echt niet meer kunnen!
Dit vind ik nou ook, paardrijden is al best gevaarlijk en vooral de spring/eventing sport.
Ze kunnen best de hindernissen in ieder geval aan de bovenkant `los`maken.
Citaat:Hebben jullie ooit zelf eventing gereden? Of op dit niveau?
Wat een ontzettend verschrikkelijk bericht, wat een mooie sportieve dag had moeten worden is zo geeindigd. Sterkte voor alle nabestaanden.
nieniet schreef:Nataschax schreef:He getsie..
Had Hickstead niet het zelfde?
Hickstead had idd een gescheurde aorta tijdens zijn ronde en viel ter plekke neer. Ik was er bij.... Verschrikkelijk
Nataschax schreef:He getsie..
Had Hickstead niet het zelfde?
nieniet schreef:Lara_Silver schreef:
Schrijf geen onzin neer, die eeuwige niet-argumenten ook altijd. Dit had net zo goed kunnen gebeuren op losse hindernissen en ik ben zelfs in de vrije natuur onder mijn paard terecht gekomen, ging op het nippertje goed en er kwam geen sprong aan te pas. Ongelukken gebeuren, in welke sport, en in welke tak dan ook.
Heel veel sterkte aan alle betrokkenen.
natuurlijk kan zo'n val altijd gebeuren! Dat weet ik ook wel! Maar je maakt veel meer kans op zware verwondingen bij een hindernis die vast staat dan bij een hindernis die los staat. Dát moet veranderen

Yolien schreef:Bedankt voor het respectloze reageren, het maakt me nóg bozer en nóg verdrietiger.
Ja, we hebben een sport met risico's, het leven is vol risico's.
Ik ben er kapot van, ik verlies in Ben een zeer gewaardeerde eventingcollega en vriend. De laatste jaren heb ik veel met de internationale eventingtop meegereisd en gewerkt, en afgelopen jaar was ik zelf nog in Luhmuhlen.
Ik leef intens mee met mijn eventingfamilie daar en in de rest van de wereld.
En als je dus dan zulke berichten hier leest...
nieniet schreef:Moeten ze dan niet eens over gaan op losse hindernissen?! Dit is toch verschrikkelijk! Er gaan gewoon mensen en paarden dood omdat de hindernissen niet 'meegeven' om t zo maar te zeggen! Ik vind dit echt niet meer kunnen!
M_D_H schreef:Nee dat moet niet...
Wat wel moet is verstand hebben van dingen voor je ze zo maar plaatst...
En dan ook nog eens in zo'n topic...
Zwaar ongepast is dit!!
Verschrikkelijk is dit!
Ik heb hem een paar keer zien rijden, vond het een talentvolle ruiter met veel gevoel.
Zonde dat het zo moet aflopen! Maar hij is gestorven in het harnas tijdens de sport die hij het liefst beoefend.
Een aortascheuring kan altijd gebeuren, sneu is het wel!