Mary King twee maanden geschorst wegens "gevaarlijk rijden"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:36

Koekeroekus schreef:
Ze zullen toch ook niet zomaar gele kaarten uit delen. Straks rijd ze dat paard de vernieling in.

Fijn dat er in deze tak van de paardensport wel zulke maatregelen worden getroffen. In de dressuursport ben ik dit nog geen enkele keer tegengekomen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 18:39

Toch alleen maar goed dat er aan het welzijn van het paard gedacht wordt. Ik snap nou echt niet wat mensen hiertegen kunnen hebben?

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 20:48

Citaat:
Op deze stop was ze in iedergeval sterk genoeg :(

Dit vond ik ook.

Natuurlijk is het goed dat erop gelet wordt en in andere takken van sport zouden ook wel eens kaarten uitgedeeld mogen worden. ;)

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 10:49

Haar woorden:

I have some very embarrassing news and felt I should let you know before you read it in the press. I received a yellow card at Bramham Horse Trials last weekend…I was given one last year and if you receive 2 within a 12 month period you are suspended for 2 months which means I am unable to event from now until August 9th.

The horse I rode at Bramham was disappointingly strong and unruly across country. I pulled him up half way around the cross country course and retired after we had jumped the first part of a rail, ditch, rail combination. He dropped his back legs on the first rail and the frangible pin broke. It felt dangerous and neither of us were enjoying ourselves so I thought it best to stop before we had an accident. The ground jury have interviewed me and said I should have pulled up at the fence before. They said because I am a high profile rider/role model for younger riders I should have been more sensible, and I received a yellow card for dangerous riding. I was completely shocked and devastated.

I had a couple of younger horses doing some events during June and July, so Emily my daughter is going to ride them. I love my horses and love the sport, I am very sorry this has happened.

Wat een schitterend sportief mens *\o/*. Daar kan menig ruiter heel veel van leren.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-14 07:41

Ik vind haar niet fijn rijden. Niet vloeiend. Te hectisch.
In het filmpje geeft ze net voor de afzet naar de sprong een ruk in de mond om het paard langzamer te laten gaan en dan belandt het paard OP de hindernis omdat het geen snelheid heeft. Dus eigenlijk , volgens mij, haar fout.
Nee, helaas. Volgens mij komt ze met de hulpen te laat waardoor deze te hard uitpakken.
En ja, ik doe het haar niet na .