Rath laat concurrentie met ruim 13 procent achter zich

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Buffelduke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:27

Hmm, ik denk ook dat ze aan elkaar moeten wennen, maar ik gun het ze wel heel erg. Iedereen verdient een eerlijke kans dus Rath ook. Ik ben blij voor hem dat hij zo'n kans heeft gekregen om zo'n geweldig paard te krijgen.

Ik las onlangs een interview van een tijdje terug met Rath over Totilas. Waar ik juist de indruk kreeg dat ze een goede trainingsbasis (schema) hebben.

Van bovenstaande filmpje: Misschien komt het door de springschoenen, zijn ze net iets anders of zitten ze fout vastgemaakt oid, aangezien hij steeds trapt.

easygoing

Re: Rath laat concurrentie met ruim 13 procent achter zich

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:35

Net het filmpjes van de prijsuitreiking zitten kijken en ik denk dat Totilas het duitse volkslied gewoon niet mooi vind hihii oke flauwe grap.

Kreeg heel eerlijk gezegd een beetje het gevoel dat Rath wat bang is. Zo ontzettend gespannen zit hij er op.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:40

Super percentage, gaat ook echt zeker vooruit! :) Blijf het geen fijne combinatie vinden, maar dat is wellicht ook iets persoonlijks.

Om nou te zeggen dat hij eerst 'dood' reageerde vind ik behoorlijk overtrokken. En ook ik vind het stanggebruik nog steeds een minpuntje, dat zie je hier op de grote wedstrijden echt niet zo. :n Misschien bij een enkeling, maar bij uitzondering. Wie weet verbetert dat ook nog. ;)

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:54

essie_blue schreef:
En ook ik vind het stanggebruik nog steeds een minpuntje, dat zie je hier op de grote wedstrijden echt niet zo. :n Misschien bij een enkeling, maar bij uitzondering. Wie weet verbetert dat ook nog. ;)

Hier hebben ze vaak een optimaal stanggebruik.

http://cs.thehorse.com/blogs/2012-londo ... versy.aspx

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 21:57

ahh ik krijg een duidelijker beeld van jouw achterliggende gedachtes ceasario.
Je hebt gewoon iets tegen de nderlandse dressuursport

Klaas15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:11

CharleyT schreef:
pidoro schreef:
Sjef als trainer of Nicole daar is een wereld wijd verschil.
En GEEN Nederlander die zo met stang rijd.
Ik heb geen commentaar op Mathias want doe het hem maar een na met een paard dat de hele wereld bewonderde onder Edward Gal.

Dat geen nederlander zo met stang rijd zou ik mijn hand niet voor in het vuur durven steken hoor. Da,s een heel gedurfde aanname.

Kun jij dan een Nederlandse dressuur ruiter zeggen die zijn stang zo heeft staan ? Ik niet.
Uiteraard bedoel ik top ruiters niet de landelijke.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:13

Ach ik denk dat elke ruiter zijn of haar stang wel eens zo heeft staan.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:13

Fijn voor ze. Van harte gegund wat mij betreft !!

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:14

Het zal allemaal wel. Rollkur dit en dat, alsof we allemaal volgens die methode rijden. Ik kom vaak genoeg op concoursen en heb de afgelopen week de hele week bij de dressuurring gestaan, en daar zie je naar zelden iemand rondrijden met een stamg die de gehele tijd horizontaal staat. Daarbij vind ik Totilas zich erg misdragen bij de prijsuitreiking, dat vond ik erg typisch want vond hem eerst altijd ontzettend rustig tijdens dit soort dingen, vaak genoeg met eigen ogen mogen aanschouwen. Voorderest ga ik niet verder in discussie want een hoop is ook maar gebaseerd op persoonlijke voorkeuren. Nogmaals, zeer knap percentage en hoop voor Rath dat hij nog veel succes gaat boeken met dit paard.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 22:49

Mogen ze ook even in het ritme komen jongens? Het gedrag tijdens de uitreiking kan evengoed komen door inderdaad de springschoenen, een riempje wat per ongeluk losser of strakker als normaal zit ofzo. En dan heb ik het nog niet over het opgefokte paard wat achter totilas loopt (aan het touw en alles omdat die zo doet). Wat een rotcommentaar altijd op mensen die beter zijn.

Geen een combinatie is perfect, en ik vind dat ze goed presteren en daar draait het om. Paard loopt lekker, prima toch. De stang oogt niet erg strak als die horizontaal zit, bij het uitreikingsfilmpje staat de stang ook vaak ver gebogen, maar normaal reageert een paard op kettingdruk door naar onder te gaan (neus op de borst) maar Totilas blijft vooruit kijken, lijkt mij dat de ketting dan niet strak zit. Kan het even fout hebben ala de mensen die zeggen dat die wel strak zit.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:06

HorseTimeXL schreef:
mee eens en het filmpje van de prijsuitreiking bevestigd denk ik dat Matthias daar zelf nog niet echt vertrouwen in heeft, totilas wordt daar echt behoorlijk wild en trapt met zijn benen continu weg:
http://www.topdressage.tv/phpBB3/viewto ... 190&t=8264
Voor zover ik het weet, deed Totilas nooit zo bij Edward Gal tijdens prijsuitreikingen..

Nou idd wat een wild paard zeg :roll:
Ik zie gewoon een ongeduldig paard wat opgewonden wordt van het geklap, hij staat wel te stampen maar hij staat ook aan een los teugeltje, ook tijdens het handjes schudden. Als we dit tegenwoordig al wild noemen. Hoe lang was hij ook weer niet in de ring verschenen?

wat staan die 3 prijsuitreikers daar ongemotiveerd te klappen trouwens, hilarisch.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 23:12

Inderdaad Annelies, dier is erg lang uit het ritme geweest en moet nu zomaar al het geklap "normaal" vinden.

tassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 06:12

Ik heb best wel medelijden met Rath. Sinds hij Totilas heeft staan werkelijk alle ogen op hem gericht. Nu verschijnt die eindelijk in de wedstrijd ring en een groot deel zit er met kritische oog naar te kijken en te vergelijken met Gal...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 07:09

tassie schreef:
Ik heb best wel medelijden met Rath. Sinds hij Totilas heeft staan werkelijk alle ogen op hem gericht. Nu verschijnt die eindelijk in de wedstrijd ring en een groot deel zit er met kritische oog naar te kijken en te vergelijken met Gal...

Tja, dat heeft hij en zijn stiefmoeder behoorlijk aan zichzelf te danken. Toen ze Totilas overnamen hebben ze behoorlijk staan bluffen en als het je het dan niet waar kan maken dan krijg je dat terug op je bordje.
Ik vind wel dat Rath met Totilas progressie heeft gemaakt. Maar ik mis wel de magie die er met Edward wel was. Daarbij is Totilas onder het zadel van Rath niet best in het achterbeen. Dat bungelt er maar wat bij. De serie eners in de galop( galopchangementen om de pas) wordt zeer slecht uitgevoerd. Totilas spring achter niet door en wisselt verschillende keren achter helemaal niet.
Hopelijk komt het allemaal nog goed. Hij is in ieder geval weer op de juiste weg.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:13

Echt wat zijn we weer aan het muggenziften :') :') nu we niks kunnen bedenken gaan we het er maar over hebben dat hij niet stil kan staan tijdens de prijsuitreiking ... Sneu..

HannaHanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:13

Wanneer je een proef van Rath en Gal met elkaar vergelijkt, echt waar Rath doe het zo slecht nog niet :)

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:50

R12312 schreef:
geerke schreef:
sjef janssen heeft hem getrained,op dezelfde manier dat hij met edward deed.

Edward trainde met Totilas bij Nicole Werner, niet bij Sjef.

Edward is jaren door Anky en Sjef begeleid voordat hij met Nicole Werner ging.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 10:59

Anky had de stang er ook altijd overdwars in hangen. Dat deed ze bewust zo. De kinketting zat dan helemaal los. Anders kan de stang trouwens ook niet zo horzontaal.
En verder, de eners waren in de Special toch aardig goed zoals ik het kon zien door de cameraopstelling. Dat heb ik bij Edward volgens mij nog nooit gezien. Dus er is wat verbeterd vind ik. De impuls vond ik in de Special weer veel te weinig. Dat had Edward beter voor elkaar.

Tja en dan de prijsuitreiking. Hij had voor de Special een ander paard bij zich, dus vonden het kennelijk verstandiger om hem niet mee te nemen naar de prijsuitreiking.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:23

Het is jammer dat Rath erop zit als iemand die zeeziek op een boot zit. Bij elke galopsprong leunt hij achterover. Bij de proef met Bretton Woods viel me daarnaast op dat hij erg ongenuanceerd teugelhulpen kan geven, dat doet af aan het plaatje want het ziet er grof uit. Het komt denk ik omdat hij zijn handen vrij breed en voor zijn buik heeft, hij moet ze meer dragen en naar voren plaatsen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:29

Eerlijk gezegd krijg ik toch een beetje het 'in het land der blinden is één-oog koning' gevoel.. ik vind de prestaties van Rath/Totilas aardig hoog gepunt. Te hoog naar mijn idee. Misschien toch een kwestie van een ruiterveld met weinig internationale bekendheid ( met uitzondering van Werth) als vergelijking..?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 12:35

Jannepauli schreef:
Eerlijk gezegd krijg ik toch een beetje het 'in het land der blinden is één-oog koning' gevoel.. ik vind de prestaties van Rath/Totilas aardig hoog gepunt. Te hoog naar mijn idee. Misschien toch een kwestie van een ruiterveld met weinig internationale bekendheid ( met uitzondering van Werth) als vergelijking..?

Dat sowieso. Hij valt nu natuurlijk positief op. De concurrentie kon niet boven de 70% komen. Daarnaast zal het imago van Totilas ook zeker bijdragen. juryleden moeten uiteraard objectief zijn, maar dat lijkt mij erg moeilijk en onbewust zullen ze daardoor ook hoger punten.
Daarom ben ik zeer benieuwd hoe hij het gaat doen in een beter deelnemersveld.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 14:45

Daar zal hij niet veel andere punten krijgen dan nu. Mits hij natuurlijk net zo goed rijdt.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 15:19

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 16:52

vur schreef:
Daar zal hij niet veel andere punten krijgen dan nu. Mits hij natuurlijk net zo goed rijdt.

Afbeelding

Das nächste Ziel ist klar: Noch während des Pfingstturniers hatten Rath und Totilas von Cheftrainerin Monica Theodorescu eine Startgenehmigung für die WM-Sichtung in Perl-Borg bekommen.

http://www.gestuet-peterhof.de/turnier- ... nisse.html

michaz81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:28

Maar mensen is het niet ook zo dat Totilas tegenwoordig ook als dekhengst door het leven gaat, terwijl ie bij Edward pas in t laatste jaar is gaan dekken??? Kan me heel goed voorstellen dat ie daarom wellicht anders reageert tijdens prijsuitreikingen.