Opsporing verzocht: Onderzoek naar paardenmishandelaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:36

Aranel schreef:
Het komt zo ook bij editie nl om kwart over 6! :)

lees ik nu :(

Elise_0o

Re: Opsporing verzocht: Onderzoek naar paardenmishandelaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:41

Ik heb zelf ook een merrie waarvan ze de pezen door hebben proberen te snijden. Ze stond toen nog in het weiland bij haar vorige eigenaar. Beestje vind het tot op de dag van vandaag nog erg vervelend als iemand bij haar achterbeen in de buurt komt.
Haar oude eigenaar is benaderd door opspring verzocht, dus misschien komt het verhaal wel op tv.

Ook is er 15 jaar terug bij een merrie op de stal waar mijn pony stond een merrie in haar geslachtsdeel gestoken met een mes. De merrie stond in een afgesloten stal.

Best zieke mensen dit!

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:51

unihorses schreef:
Citaat:
In veertig gevallen zijn de paarden, voornamelijk merries, van achteren met een scherp voorwerp mishandeld

en die andere 20? vrees dat ik de aflevering mis maar ben wel benieuwd, verdenk dat het hier ook is gebeurd....

dat zijn ruinen (en ws ook hengsten) zoals die van mij.

jumerenik

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 19:53

gekvanfleur schreef:
Dat ie seksueel gestoord is, os nogal logisch. Aangezien het seksueel is, is het rond de geslachtsdelen en merries zijn dan logischer.

Zij OV dat?

nee, bron is de facebookpagina van:'10.000 euro beloning voor de limburgse paardenbeul'

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:41

Zit te kijken. Bah bah, ontzettend sneu. Paard verpest, maar eigenaar (het meisje zelf) ook.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:42

jumerenik schreef:
jippie dan kom ik op tv. mieschien niet voor een leuk iets.... maat toch. alemaal kijken en ik vraag me af wie mij herkend.... :Y) :Y) :7 :7

Haha, ben t nu aan t kijken en herkende t verhaal al. Heb t hele verhaal hier toen op bokt gevolgd. Klopt dus toch!

T moet ecgt snel stoppen bah..

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 20:55

Heb het gemist. schakel net in :(

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:00

Misselijk makend! Gatver, het zou je dier maar overkomen.
Zat tijdens het item te bedenken dat het mss wel iemand is die met verschillende paarden werkt (masseur, osteopaat of zoiets). Die reizen veel en kunnen zo al makkelijk rondkijken. Vind het zo gekkig dat het ook op stallen is gebeurd, zelfs bij mensen thuis. Niet alleen op goed verscholen weitjes.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:01

vertegenwoordiger, vrachtwagenchauffeur? iemand die door het hele land reist. de suikerbiet, ook apart.... gepensioneerde boer? t is dat Jasper S al opgesloten zit...

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:02

Heb het net gezien.Linda, morgen word het herhaald op Ned.1.
Na alles gehoord te hebben krijg ik een soort van profiel van een/de dader.
Ze zeiden ook dat als je paard een poos gelden is mishandeld,je dit moet melden bij de politie.Maar daar had ik toen al een melding van gemaakt.En 5 jaar later is er zelfs een rechtszaak voor geweest.Helaas is de dader vrijuit gegaan,omdat hij zich in die 5 jaar goed gedragen had!
Maar ik heb meer mishandelingen mee gemaakt,moet ik die alsnog melden dan? dat begreep ik niet goed.
ER is een paar weken terug geschoten [poging] op mijn paard! wel gemeld aan politie,nooit iets van gehoord.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:03

Babootje schreef:
vertegenwoordiger, vrachtwagenchauffeur? iemand die door het hele land reist. de suikerbiet, ook apart.... gepensioneerde boer? t is dat Jasper S al opgesloten zit...

Ik denk dus ook aan een oud/gepensioneerd boertje!

willemlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:27

Ik heb het ook gezien, gadverdarrie!
Ik ken idd ook een paard dat ongeveer 6 jaar geleden mishandeld is. Precies op dezelfde manier.. Echter is de eigenaar ondertussen overleden en zit dus ook enorm te twijfelen of ik het moet melden.. Aangezien ik de details er niet meer van weet..

Aileen_Noël

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:28

Hoop dat hij/zij snel gepakt wordt.........

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:32

wat denken jullie van een paardenhandelaar?
hebben bijna altijd wel iets van een soort wandelstok bij zich QUA hoogte van de stok kan dit kloppen lijkt me , deze reizen door het hele land en weten heel goed alle plekken te vinden

is zomaar een idee

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:33

willemlover ik zou het toch even melden,het gaat ook om de plaatsen waar paarden mishandeld zijn.
Dat je de details niet meer weet is niet erg,vertel ze wat je nog wél weet.

Geetje dat zou idd. ook kunnen,maar ik denk toch eerder aan een gefrustreerde oude boer.
En die stok,wat is het precies voor stok? in ieder geval geen bezem steel.Voor een wandelstok is die te lang.

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:45

Ik heb de uitzending niet gezien (ik was er niet, maar weet niet of ik überhaupt wel had kunnen kijken, vind het te afgrijselijk) maar werden er nog tips gegeven om het te voorkomen (geen idee wat)? Zoveel mogelijk toezicht snap ik ... Misschien nog iets?

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 21:51

gohya schreef:
willemlover ik zou het toch even melden,het gaat ook om de plaatsen waar paarden mishandeld zijn.

Geetje dat zou idd. ook kunnen,maar ik denk toch eerder aan een gefrustreerde oude boer.
En die stok,wat is het precies voor stok? in ieder geval geen bezem steel.Voor een wandelstok is die te lang.

het is volgens mij een flaneerstok deze heb je ook in xl uitvoering maar het is wel een oude
konden zelf op maat gezaagd worden

Sylbana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:16

jumerenik schreef:
jippie dan kom ik op tv. mieschien niet voor een leuk iets.... maat toch. alemaal kijken en ik vraag me af wie mij herkend.... :Y) :Y) :7 :7

serieus... ?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:19

geetje1 schreef:
gohya schreef:

het is volgens mij een flaneerstok deze heb je ook in xl uitvoering maar het is wel een oude
konden zelf op maat gezaagd worden

Heb even gegoogled voor afb. maar deze staat er niet bij.Dit is dan een hele aparte flaneerstok.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:44

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:56

Laatst bijgewerkt door unihorses op 10-06-14 22:59, in het totaal 1 keer bewerkt

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 22:58

gohya schreef:
Babootje schreef:

Ik denk dus ook aan een oud/gepensioneerd boertje!

Wat is dit nou voor redenering Vanwege de suikerbiet? Die dingen groeien overal dus daar kan iedereen aan komen. En dat 'oude boertje', zo kleinerend. Ik denk dat het zo'n zich vervelende Pool is. Slaat ook nergens op , maar ik wil ook wat zeggen

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:00

Mij leek 1.30 voor een flaneerstok ook best lang, maar met googlen ben ik ze ook wel tegen gekomen. Misschien heeft er ooit op die knop nog een versiering gezeten, maar is die er in de loop van de jaren afgeraakt?

En inderdaad, hier wordt suikerbiet ook ngo wel aan paarden gevoerd, dus dat heeft niet speciaal iets met oudere mensen te maken. Ik dacht al dat het misschien wel een zadelpasser was die door het hele land komt. Komt gewoon bij iedereen thuis en op stal, reist het hele land door, weet van paarden, nou ja, het zou zomaar kunnen...

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 23:20

unihorses schreef:
deze dingen zijn best lang : http://creanatura.webklik.nl/page/wandelstokken ( herder? )
die stok is een goastok wsl . moet je dat melden? iets typisch twents en boers.... is ie daar gevondne?

ik heb gemeld dat het lijkt op een hiking/flaneer stok (gebruikt door herders.bergwandelaars,handelaren enz)
heb het kaartje van de paardenmarkten er eens bij gepakt maar kom er nog niet zo uit
zadelmaker hoefsmid enz werken meestal in eigen regio dacht ik ,,maar je weet nooit

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 06:22

Goastok. Dat zou zomaar eens kunnen. De meesten zijn gedraaid van vorm maar ik heb ook wel gladde uitvoeringen gezien. De dader kan dus zomaar eens afkomstig zijn uit twente en boer of veehandelaar zijn.