Wiesbaden: Rath scoort ruim 80 procent met Totilas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SaskiaKur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:18

Laatst bijgewerkt door SaskiaKur op 08-06-14 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 22:29

Aranel schreef:
Ik vind het zeker geen verkeerde proef. Echter mis ik de wow en het kippenvel gevoel wat er bij Edward altijd was. Ik vind het nu meer een 'gewoon' goed paard en op dit moment zie ik in Rath geen bedreiging voor Dujardin en Langehanenberg en ook niet voor Gal eigenlijk.
Ben benieuwd hoe ze zich staande houden in een echt sterk deelnemersveld.

exact wat ik dacht :j Het komt in mijn ogen geforceerder over, de hulpen en overgangen zijn grover dan bij Edward.

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:09

Ik zie duidelijk verbetering, veel fijner beeld in de ring!! Maar wat doet Rath toch telkens die 5 minuten voor de proef. Zowel in Kapellen en nu weer met beide paarden. Echt geen prettig beeld..bah

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:41

Nsvc schreef:
Ik zie duidelijk verbetering, veel fijner beeld in de ring!! Maar wat doet Rath toch telkens die 5 minuten voor de proef. Zowel in Kapellen en nu weer met beide paarden. Echt geen prettig beeld..bah

Bij totilas kon ik het niet goed zien maar bij bretton woods lijkt het alsof die hem nog even snel recht probeert te richten. Ik ken dat trucje passen springruiters wel eens toe, prik met je linkerbeen/spoor en vraag stelling aan terwijl je de schouder begrenst. Prik daarna meteen met je rechterbeen/spoor en doe hetzelfde, dit kan je zo heel mooi herhalen elke keer als die scheef wil trekken. Maar dat hoor je redelijk onzichtbaar te doen. Vaak zie het niet bij die mensen die het doen. Want dat gaat redelijk onzichtbaar.
Misschien doet die iets heel anders, maar daar deed het mij aan denken

hedwig111

Re: Wiesbaden: Rath scoort ruim 80 procent met Totilas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-14 23:49

Bretton Woods is duidelijk teveel geROLLD, loopt in 3 stukken, achterbeen hangt er maar wat bij te slenteren. Jammer van dit eens zo leuke paard

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:02

Oei wat naar gereden hier

Saars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 00:24

Er zit zeker wel verbetering in, zowel in de stabiliteit van Rath als in die van Totilas, maar het is toch niet wat ik graag had gezien. :n
Het klopt niet als ik het mooiste stukje van de proef pas zie na het afgroeten; hoe hij daar die oortjes naar voor zet en dat lipje zelfs optrekt. <3

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 07:31

Ik vond Bretton Woods altijd een geweldig paard, en nog, maar dit is gewoon zonde. Ik vind ook dat hij op de manier hoe hij langs de ring rijdt al geen reclame voor zichzelf maakt met dat gepluk.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:35

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:38

Uhmm wat mij nogal stoort is het gebruik van de stang! Deze hangt er overdwars in, bij beide paarden!

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 08:59

Moet eerlijk toegeven dat ik voor het eerst me niet continu heb geergerd terwijl ik naar een proef van Totilas en Rath zat te kijken. Het gaat toch steeds minder stijf en meer in harmonie. Het is niet meer spectaculair of kippenvel, maar wel minder ergelijk om naar te kijken...ze lijken toch meer een team te worden. Vooral het einde stemde me blij, de blijdschap die Rath naar Totilas toonde...dat had ik nog niet eerder gezien. En nu voelt het voor mij ook beter. Rath heeft geen medaille kado gekregen, het tegendeel zelfs. Hij heeft er nu zelf voor moeten knokken en trainen en zo hoort dat mi in de paardensport, dan heb je ook echt iets gewonnen!

En het blijft toch altijd een beetje een nederlandse overwinning...met een nederlands paard en een nederlandse trainer :D

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:04

MMm...de proef van Bretton Woods is dan weer wat minder. Die lijkt niet zo lekker in zijn lijf en aanleuning te zitten..en rath maar trekken. Maar wat kan dat beest ook bewegen...sommige stukken...nog mooier dan Totilas..eleganter, lang gelijnder...

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 09:08

Mousmous schreef:
Ik vond Bretton Woods altijd een geweldig paard, en nog, maar dit is gewoon zonde. Ik vind ook dat hij op de manier hoe hij langs de ring rijdt al geen reclame voor zichzelf maakt met dat gepluk.

Rath gebruikt alleen zijn handen en niet zijn benen. Zie je vooral in de voltes 8 m. Paard zwaait enorm uit met de achterhand.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:21

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 12:26

Luz_ElenaE schreef:
Nsvc schreef:

Bij totilas kon ik het niet goed zien maar bij bretton woods lijkt het alsof die hem nog even snel recht probeert te richten. Ik ken dat trucje passen springruiters wel eens toe, prik met je linkerbeen/spoor en vraag stelling aan terwijl je de schouder begrenst. Prik daarna meteen met je rechterbeen/spoor en doe hetzelfde, dit kan je zo heel mooi herhalen elke keer als die scheef wil trekken. Maar dat hoor je redelijk onzichtbaar te doen. Vaak zie het niet bij die mensen die het doen. Want dat gaat redelijk onzichtbaar.
Misschien doet die iets heel anders, maar daar deed het mij aan denken

Bij Totilas moet je de proef kijken van Kapellen, bij sommige video's is het begin stuk weggeknipt maar er zijn er ook een paar met. Echt geen gezicht. Ik denk dat het ook een soort 'scherp maken' is alleen niet bepaald onzichtbaar nee haha..

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:29

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:39

Op het WEG krijgt hij wel veel meer concurrentie natuurlijk he.

Maar was dit nou een kwalificatiewedstrijd?

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:44

Concurrentie 'maar' 69% :') lijkt mij meer dan logisch dat die daar boven zit. Ben heel benieuwd wat die gaat doen als hij echt moet concurreren met Valegro.

Snap alleen niet, hij moest toch starten bij jury's die niet uit eigen land kwamen? Zowel zaterdag als vandaag zitten er alleen maar duitse juryleden?

Richter E: Raphaël Saleh
H: Isobel Wessels
C: Dr. Evi Eisenhardt
M: Dr. Dietrich Plewa
B: Hans-Christian Matthiesen

sn0esje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:50

Vond het mooi om te zien vandaag en aan de smile op Matthias' gezicht genoot hij ook. Toot was goed op dreef. Alleen de laatste lijn was minder.

ceasario

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:51

N0a schreef:
.

Snap alleen niet, hij moest toch starten bij jury's die niet uit eigen land kwamen

Waar haal je die onzin vandaan..De duitse bond beslist hoe ze het doen en wie ze uitzenden..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:52

uhm ik meende ook wel dat de bondscoach iets dergelijks gezegd had maar het was mij ook onduidelijk (en leek me vrij onhaalbaar gezien je toch zelf je juryleden niet kan selecteren op zo'n wedstrijd)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:56

Ayasha schreef:
janouk schreef:
https://www.facebook.com/photo.php?v=10152505217168395

heel realistisch interview met Rath over zijn proef met Totilas.
Het is wel in Duits, maar goed te volgen.

Ik versta er weinig van maar ik hoor hem iets zeggen dat ie nog niet tevreden is toch?

Ok een korte weergave van wat Rath ongeveer zegt:
Hij zegt dat hij nog niet lang heeft kunnen trainen, omdat Toot een tijd kreupel is geweest. Dat hij nu aan het opbouwen is.
Toot moet nu aan hem wennen op een wedstrijd, omdat hij anders is op wedstrijden (spanning) en hij ook aan Toot moet wennen op wedstrijden.

Toot was in Kappellen overweldigd door de omgeving. Rath kon echt merken dat Toot op deze wedstrijd weer snapt wat er van hem verwacht wordt.

Verder zegt Rath dat hij veel simpeler moet rijden en het paard nog meer op eigen benen moet laten lopen. Dat Rath snel veel te veel doet en daardoor tegenwerkt.
De opdracht van de trainer is : laat alles zo simpel mogelijk, balans en rust. Eerst rust. De rest komt later in de training.
Hij is in opbouw fase.

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:57

ceasario schreef:
N0a schreef:
.

Snap alleen niet, hij moest toch starten bij jury's die niet uit eigen land kwamen

Waar haal je die onzin vandaan..De duitse bond beslist hoe ze het doen en wie ze uitzenden..

Staat in de OP van vorige topic.

Citaat:
Het doel van Rath is zich te kwalificeren voor de Wereld Ruiterspelen van 2014, die gehouden zullen worden in Normandië. Hiervoor moet hij op twee internationale wedstrijden tenminste 64 procent scoren bij twee O-juryleden, juryleden die niet afkomstig zijn uit eigen land.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 14:58

Dankjewel Janouk! Je bent een held!! :o
Wij belgen krijgen frans op school maar geen duits (tso'ers iig niet en voor ASO was ik te dom :(:) )
Fijn dat hij zo realistisch is! :) Hij zoekt dus ook gewoon de problemen bij zichzelf (wat ook zo is natuurlijk maar hij is dus niet zo arrogant als sommigen willen beweren. :D)
Minder doen is ook niet makkelijk. :) Zeker niet op wedstrijd. (toch fijn dat topruiters ook tegen zulke problemen oplopen. Blijken het toch weer gewoon mensen te zijn. :') )

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-14 15:00

ceasario schreef:
N0a schreef:
.

Dat stond in een nieuwsbericht hier op bokt! Ik snap het verhaal ook nog steeds niet, eerlijk gezegd. :o Had iets te maken met minimaal twee wedstrijden rijden, een bepaalde minimum score halen, waar dan geen Duitse jury bij was? Maar dat was dan niet voor deelname voor de WEG, maar om uberhaupt in aanmerking te komen ervoor.

Maar wat betreft kwalificatie, de uiteindelijk keuze, dat zal toch na de observatiewedstrijden worden bepaald. Aken is er 1, voor de Duitsers in elk geval, de andere is... ? Eerder, neem ik aan.
Laatst bijgewerkt door Dallista op 09-06-14 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt