Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vur schreef:Wat me verbaasd is dat er mensen zijn die het fantastisch vinden dat ze zo kritisch is op zichzelf is. Net of hen dat verbaasd. Ik denk dat iedereen die op dat niveau is gekomen, daar alleen kan komen als deze kritisch durft te kijken naar zichzelf.
Bovendien denk ik dat je ze de kost niet wil geven die op dat niveau "vast geroest zijn" in hun manier omdat ze er prijzen mee halen.
Op wedstrijd wil je wel eens (ja ook topruiters want gues what, het zijn gewoon mensen...) "hervallen" in oude foutjes omdat je zo met je proef bezig bent/door de entourage enz.
thuis dingen "goed" hebben wil nog niet zeggen dat het op wedstrijd vanaf de 1e moment er op zal zijn. Maar ik zie wel degelijk stukken waar ie veel meer lossigheid in zijn lijf toont dan voorheen. Het is nog niet constant maar he, geef het nog eens een paar proeven. Ben erg benieuwd naar de volgende wedstrijden van deze twee! De stukken die goed zijn vind ik iig veelbelovend!
Herman97 schreef:Ik heb de proef ook gekeken en vind wel dat er meer rust is in de proef. Hij lijkt wat minder "gestressd" zeg maar door de omgeving. Ben het wel eens met wat men zegt over de aanleuning. Deze ziet er onrustig uit, maar denk dat er niet veel paarden zo los kunnen lopen in hun lijf en toch super stil in de aanleuning kunnen zijn als Valegro. Dat paard zie je amper me te zijn hoofd bewegen tijdens welke oefeningen dan ook.
Parcival is wel vooruit gegaan vind ik en ik vind de manier waarop Adelinde naar haar zelf en haar paard kijkt wel top. Dat getuigd wel degeljjk dat zelf een top amazone is.
Wat me wel opviel is dat haar stang bijna de gehele proef zowat horizontaal in zijn mond hangt .... vind dat dan weer niet zo fijn om te zien .....
LBLGypsyCobs schreef:Het is best moeilijk om als combinatie na zo'n tijd een andere richting in te slaan.
Thuis zal het best voor elkaar zijn, maar in zo'n sfeer kan ik me voorstellen dat er wat oude gewoontes opduiken.
Was het maar zo makkelijk dat we bij paard en ruiter een knop omzetten en er een andere stijl in programmeren.
Evenals een goede basisinstructeur. Alleen is het soms nodig om het iets anders verpakt te horen te krijgen. vur schreef:Wat me verbaasd is dat er mensen zijn die het fantastisch vinden dat ze zo kritisch is op zichzelf is. Net of hen dat verbaasd. Ik denk dat iedereen die op dat niveau is gekomen, daar alleen kan komen als deze kritisch durft te kijken naar zichzelf.
LBLGypsyCobs schreef:Ik doel ook niet zo zeer op het paard alleen, misschien dat ie juist door niet op te letten op de automaat ging en Adelinde dat even niet wist om te zetten.
Dat is slechts giswerk van mijn kant.
Ik kan ook niet oordelen over de gebruiksaanwijzing van het paard.
Ik heb echter wel eens clinics gezien waar het in de bakkes trekken wel degelijk verkocht werd, uiteraard niet in dergelijke bewoordingen.