Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Tazzey schreef:Dit soort problemen zijn heel moeilijk uit te roeien, net als met de broodfok van puppy's. Zolang mensen genoegen blijven nemen ermee en de dieren accepteren blijft dit bestaan.
Ik zag laatst hier op Bokt foto's van een meisje dat een Belgisch paard in training had. Het dier had geen staart maar daar mocht vooral niets van gezegd worden want het was haar paard niet. Ik was niet begonnen aan zo'n paard, door er wel mee te gaan werken werk je mee aan het in stand houden van dit soort ellende.
dan was er wel iemand anders gekomen hoor, hoe is iemand anders zijn paarden verzorgen meewerken aan die malafide business? merrylegs schreef:alsof die eigenaar opeens zijn dieren niet meer liet ontstaarten alleen omdat een verzorger weigert terug te kerendan was er wel iemand anders gekomen hoor, hoe is iemand anders zijn paarden verzorgen meewerken aan die malafide business?

Iris82 schreef:Dit artikel gaat over België en niet over Nederland, maar volgens mij heeft niet iedereen dat door. Het komt ook niet heel duidelijk naar voren in het artikel. Naja, het is dus al met al dezelfde situatie als in Nederland.
Tazzey schreef:Tieneke schreef:Dit vraagt gewoon een keiharde aanpak door ze te weigeren voor keuringen, niks meer maar zeker niks minder.
Daar ga je het niet mee redden. Niet iedereen heeft een paard wat op de keuring gelopen heeft. Het is absoluut een goede start maar er moet meer gebeuren.
bigone schreef:Iris82 schreef:Dit artikel gaat over België en niet over Nederland, maar volgens mij heeft niet iedereen dat door. Het komt ook niet heel duidelijk naar voren in het artikel. Naja, het is dus al met al dezelfde situatie als in Nederland.
Belgie?? Je moest eens weten hoeveel Nederlandse paarden in Belgie nog gecoupeerd worden. Alleen de bonden kunnen dit stoppen door paarden zonder staart niet meer toe te staan op keuringen.
Susie1992 schreef:Ben blij dat er ook mensen zoals pocogaucha reageren!!! Wij hebben ook een trekpaard MET STAART. Ik ga ook met haar fokken en dat veulen behoudt ook zn staart! Er zijn dus echt mensen die die cultuurverandering in gang zetten!! Ik ben ook tegen couperen maar ben die reacties soms wel een beetje beu. Ik wil ook wel eens een positieve reactie.