Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lovewidy schreef:Het heeft mijn paardje bijna t leven gekost. In het jaar dat hij niet van mij was(vorig jaar), was hij van een man die meende dat maneneczeem de slacht betekent. Gelukkig heeft een hele aardige man dit tegen gehouden, hem over gekocht en hem behandelt. Toen ik hem terugkocht was hij genezen. Helaas is t dit jaar weer teug gekomen, maar wel veel minder erg. Mijn shetlander heeft het ook. Vroeger schuurde zij zich ook tot bloedens toe en was ze helemaal kaal aan t einde van de zomer, maar sinds ze bij andere paarden staat is er niks aan de hand.
Pas hebben ze een week uitelkaar gestaan wegens praktische redenen, maar toen begonnen ze allebei te schuren en zag ik de staarten kaler worden. Maar nu ze weer bij elkaar staan, krabben ze elkaar en schuren ze zichzelf niet kapot en hebben zover ik kan waarnemen nergens last van. Ik doe er verder ook niks aan, want zolang ze maar bij elkaar staan is er niks aan de hand.
Ze staan overigens dag- en nacht buiten.
Libera schreef:Ik zou niet weten waardoor het anders over is gegaan, heb er verder niks aangedaan. En ze hadden t allebei toch echt.lovewidy schreef:Het heeft mijn paardje bijna t leven gekost. In het jaar dat hij niet van mij was(vorig jaar), was hij van een man die meende dat maneneczeem de slacht betekent. Gelukkig heeft een hele aardige man dit tegen gehouden, hem over gekocht en hem behandelt. Toen ik hem terugkocht was hij genezen. Helaas is t dit jaar weer teug gekomen, maar wel veel minder erg. Mijn shetlander heeft het ook. Vroeger schuurde zij zich ook tot bloedens toe en was ze helemaal kaal aan t einde van de zomer, maar sinds ze bij andere paarden staat is er niks aan de hand.
Pas hebben ze een week uitelkaar gestaan wegens praktische redenen, maar toen begonnen ze allebei te schuren en zag ik de staarten kaler worden. Maar nu ze weer bij elkaar staan, krabben ze elkaar en schuren ze zichzelf niet kapot en hebben zover ik kan waarnemen nergens last van. Ik doe er verder ook niks aan, want zolang ze maar bij elkaar staan is er niks aan de hand.
Ze staan overigens dag- en nacht buiten.
Zomer eczeem gaat echt niet over omdat er een ander paard bij staat... Dan was het geen zomer eczeem maar wellicht gewoon verveling? Zou wel lekker makkelijk zijn anders
een eczeempaard reageert natuurlijk niet eens niet op mugjes omdat er een anderd paard bij staat 
Yvank_ schreef:Dat is dan echt geen echte eczeem hooreen eczeempaard reageert natuurlijk niet eens niet op mugjes omdat er een anderd paard bij staat
Lijkt me dan eerder schuren van verveling oid.
Sizzle schreef:Knutjes hebben volgens de literatuur ook voorkeur voor lange mannen en mensen met een hoog BMI![]()
Ik spuit nu knoflook op mijn paard (geen ZE maar wel dikke bulten) en nu is ze nagenoeg knut vrij.