Zeeuwse Veere stelt commissie paardenpoep in [video]

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 15:42

Letizia schreef:
Nou, uiteindelijk is dat toch gelukt Ersiel, gisteren zag het er iets minder heuvelachtig uit :P

Ja haha, dus eigenlijk krijgen ze er nog gelijk in ook _O-
Maar eerlijk is eerlijk, het pad van Klein Valkenisse naar Zoutelande zou wel een paar hoopjes houtsnippers of nieuw zand kunnen gebruiken :=

Miss_Arie

Re: Zeeuwse Veere stelt commissie paardenpoep in [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:06

dat ben ik helemaal met je eens Sieltjuh

alleen terug komend op het topic over de poep.

zeuren de mensen er gewoon over?
in de b-wegen en fietspaden buiten het dorp lijkt het me toch niet zo'n bezwaar.

en in de dorpen dan de poep aan de kant schuiven na het mesten.

zou dat een verbetering zijn?

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:14

Naja, dat vraag ik me dus ook af. En in welk gebied van de gemeente Veere komen de klachten vandaan? Dishoek of Oostkapelle of Vrouwenpolder of...
Want in dit bericht komt het over alsof elke kern van een dorp vol met paardenpoep ligt..

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:21

ja dat vraag ik me ook af.

ik ben niet zo bekend in Oost-Kappelle of Vrouwenpolder, qua paardendrukte door het dorp en poep dan ;)

in Koudekerke en Dishoek is het in ieder geval goed raak. maar dat komt vooral doordat er een paar flinke stallen achter de dorpen liggen en de kortste route naar bos of strand is erdoorheen.

alhoewel je maar een klein stukje van Dishoek pakt, want van beide kanten van onderlangs de duinen kan je tot aan de strand opgang komen en hoef je niet door bewoond gebied.

Koudekerke wordt wel compleet doorkruist onderweg naar ruiterpaden en bos en strand.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:25

Mister01 schreef:
Koudekerke wordt wel compleet doorkruist onderweg naar ruiterpaden en bos en strand.

Ja, en dat snap ik dus gewoon niet, want je hoeft helemaal niet door het dorp te rijden om naar de paden te gaan, maar ik denk dat mensen toch graag de kortste route nemen? :=

En het stukje ruiterpad vanaf de Galgeweg naar Dishoek is ook maar kort en daar kan je onderlangs de duin niet anders dan over de weg. Ook geen berm daar natuurlijk, alleen een schelpen-voetpad, maar daar rijden vind ik asociaal, dus rijden wij daar altijd over de weg.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:26

Wij staan met ons paard in Koudekerke maar komen eigenlijk zelden door de bebouwde kom, we gaan of door de ter Poorteweg en dan achterlangs Intratuin of via de Breeweg :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:27

Haha zelfde idee zus :P

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:41

ik sta net achter Koudekerke, maar ik ga toch wel vrij vaak door het dorp. het is gewoon de kortste weg naar de Wielemakers baan en andere ruiterpaden.
ik moet echt een heel eind om rijden om te komen waar ik heen wil.

maar ik laat mijn paard in principe nooit over de stoep lopen, en mocht het een keer zijn dat ik daar als uitvalsbasis even sta en hij poept dan schuif ik het in de goot.

vanaf de Galgeweg naar Dishoek is er idd een stukje geen ruiterpad, maar het dorp door richting strand vanaf die kant is er wel weer ruiterpad.

en ook denk ik dat het nooit helemaal te voorkomen is dat er poep op de weg ligt. we wonen nu eenmaal in een prachtig gebied waar je heerlijk met je paard kan rijden. en dat doen dus ook veel mensen.

maar ik denk idd dat het artikel wel iets specifieker moet zijn over waar nu precies het probleem ligt. in welke dorpen en wat ze eraan willen gaan doen.
want wanneer ze verwachten dat de ruiters het direct opruimen, is er toch een probleem. het id gewoon geen hondendrol die je makkelijk in een zakje doet. en aan de kant schuiven in een b-weg is een beetje onzinnig.
dan mogen trekkers ook geen enkel klont blubber meer laten vallen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:48

Als je op de stal staat waar ik denk waar je staat is het idd logischer dat je door het dorp gaat, daar ontkom je er eigenlijk niet aan, maar zolang je het daar netjes de goot of berm inschuift, lijkt me niet dat jij je schuldig hoeft te voelen :)

Miss_Arie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:54

sieltjuh, ik sta daar idd waar jij denkt :D
en ik probeer ook geen overlast te veroorzaken. ik wil geen last hebben van andere mensen die hun hobby uitoefenen, en ik wil ook niet dat ze last van mij hebben.

maar het stoort me wel heel erg dat veel ruiters overal maar letterlijk poep aan hebben en we daar allemaal een slechte naam door krijgen.

de reactie bij niet-paarden-mensen, wanneer je verteld dat je in de paarden zit, is toch wel vrij vaak: ooh die vieze stink knollen die maar overal schijten en alles kapot trappen!
en dat vind ik wel heel erg jammer.
maar dat heeft gewoon te maken, denk ik, met de hoeveelheid paarden die er op walcheren rondlopen.
ik heb een tijdje in zuid-beveland gestaan en daar zijn de mensen veel vriendelijker tegen je wanneer je op buitenrit bent. puur omdat er daar niet zoveel paarden rondlopen.

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:03

Een beetje geven en nemen overal in recreatie gebieden zou inderdaad erg fijn zijn :j Inderdaad is iedereen met zijn hobby bezig en een beetje meer tolerantie naar elkaar toe zou fijn zijn :)

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 17:04

Haha en wij vinden het juist hier beter in vergelijking met de omgeving Ritthem, zo zie je maar!

Maar idd, wat je zegt, hier lopen natuurlijk ook wel heel veel paarden :)

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 18:31

Maar je kan toch ook gewoon een boodschappen tasje aan je zadel hangen met een klip of iets en gewoon even afstappen als je paard gemest heeft en t even op ruimen genoeg prullenbakken om je zak even in om te keren zodat je em weer kan hergebruiken..
Zoveel moeite kost dat niet.

En hier gebruik ik tegenwoordig een mestzak

yvje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 19:41

Sieltjuh schreef:
Ik rij toch al heel wat jaartjes buiten, maar ben echt nog nooit iemand van Staatsbosbeheer oid tegen gekomen :=
Is de controle in Oostkapelle misschien ook strenger dan?

Ik rij ook al jaren daarzo en Nog nooit iemand tegen gekomen van staatsbosbeheer. Maar nu was er iets van een open dag bij westhove waar ook mensen van staatsbosbeheer waren. Ik rij daar al 5 jaar met enige regelmaat en meerdere die ik ken rijden daar, maar dat mocht dus niet.