Mogelijk snel oplossing in zaak Vingino

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 07:05

LBLGypsyCobs schreef:
Roxxan schreef:
Sportpaarden worden trouwens boven een bepaalde leeftijd regelmatig ingespoten met bepaalde vloeistof om gewricht genoeg smering te geven. Niets speciaals aan dat inspuiten volgens mij. Anders zou Visser dat toch niet zelf verkondigen?

Bij gezonde en juist getrainde paarden zou dat inspuiten niet nodig zijn, nee het is niet normaal en ja het is wel speciaal dat inspuiten.

Wij spuiten onze springpaarden ook in ! Net waar nodig is , knieën of sprong of kogel. Elke 6 maanden een check van onze Belgische arts. Het heeft niets met juist trainen te maken!
Volgens mij geef je je mond ook maar een draai.
Misschien eerst lezen of verdiepen wat het doet of is voor je wat zegt.
Het is oa ter bescherming van de gewrichten.

En het is zeker niet speciaal ! Ik denk dat 80% van de sportpaarden die hoger als 130/135 springen ingespoten worden.
Dressuur zou ik niet weten maar zal wel net zoiets zijn.

Even on-topic ! Ik hoop dat ze er snel uitkomen en Dhr. Visser snel weer een topper heeft. Ik denk dat deze samenwerking niet meer gaat werken.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 16:26

Hoop dat alles goed komt en hij Vingino gewoon terug krijgt :j

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:07

Dus ik zit er naast, uit valse beschuldigingen en uit loze kreten?

Dit stond in alle kranten, moet je anders even opzoeken misschien:

VIJFHUIZEN Dressuurruiter Tommie Visser en zijn advocaat laten beslag leggen op het paard Vingino. Dat laat zijn advocaat Luc Schelstraete aan RTV Noord-Holland weten.

Het Openbaar Ministerie besloot eerder vandaag om het paard terug te geven aan de 50-jarige eigenaresse van wie de politie het paard had afgenomen.

Verder begrijp ik niet waarom jullie twee zo gefrustreerd reageren. iemand mag toch een andere mening hebben, en mijn mening is onderbouwd door de berichten uit de media.

Verder heeft de eigenaresse zich nog nooit verweerd in de media en je weet dus alleen maar één kant van het verhaal. Een verhaal heeft toch altijd twee kanten? Ik hoop dat er na de oplossing in de zaak Vingino ook haar kant eens verteld wordt. Willen jullie aub volwassen reageren?

YvonneV

Re: Mogelijk snel oplossing in zaak Vingino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:16

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 08:22

Ik betwijfel of ze er zover naast zit. Het is een beetje de vraag om welke reden er beslag is gelegd.
1) er is beslag gelegd omdat men het niet eens is over het eigendom van het paard. In dat geval moet uitgevochten worden wie de eigenaar(s) van het paard is/zijn. In dat geval is het paard destijds in ieder geval teruggegeven aan de mevrouw die minimaal voor de helft eigenaar is (want men was het erover eens dat ze in ieder geval de helft van het paard bezit)
2) men is het erover eens dat die mevrouw de volledige eigenaresse is en mede daarom meent men dat ze nog kosten voor stalling en training moet betalen. Men heeft beslag laten leggen totdat die kosten betaald worden. In dat geval zou je kunnen stellen dat het paard destijds inderdaad is teruggegeven aan degene die nu de eigenaar blijkt te zijn. Er staat alleen nog een betaling open volgens TV.

In beide scenario's klopt het wat Roxann zegt: het OM heeft het paard teruggegeven aan de eigenaar. Al is het bij scenario één nog mogelijk dat ze dat maar voor de helft was.

Dat er beslag op ligt, verandert namelijk niets aan eigendom. Iets waar beslag op ligt blijft van een eigenaar. Maar zolang er beslag op ligt kan diegene hem niet verkopen, verplaatsen etc.

Ik vermoed dat als TV overtuigend had kunnen aantonen dat hij (mede)eigenaar is van dat dier, dat al lang was gebeurd. Dan was er een contract geweest. Maar gezien het verloop lijkt scenario 2 me veel waarschijnlijker.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-06-14 21:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 11:38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:32

On topic: er zijn ongetwijfeld van allerlei oplossingen mogelijk om te zorgen dat TV verder kan met dat mooie paard. Bijvoorbeeld een nieuwe eigenaar. Ik denk alleen dat dat hennep-gedoe het misschien niet makkelijker maakt. Ik hoop dat hij dat voor eens en voor altijd achter zich kan laten en zich helemaal kan richten op de sport. En ik hoop dat de mensen om hem heen beseffen dat hennepkwekerijen en aanverwante praktijken hem wel eens zouden kunnen schaden in zijn carrière. En er dus alles aan doen om dat ver uit zijn buurt te houden. Het zou zo zonde zijn van zijn talent als hij daardoor kansen misloopt.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-06-14 21:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Off topic gedeelte verwijderd.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 11:54

laten we gewoon hopen dat alles weer goed komt.
Dat Tommie gewoon weer lekker kan gaan rijden en kan scoren in augustus.
Dan zijn we het allang allemaal weer vergeten!

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-14 12:24

Dat zou mooi zijn maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat hij zich dan eerst zal moeten klasseren. Er zitten er toch al minimaal 10 in het A kader? Je moet geselecteerd worden door de bondscoach.

Alleen de beste gaan en er zijn ruiters en amazones die gewoon hoger scoren; Adelinde Cornelissen, Daniëlle Heijkoop, Edward Gal en Hans Peter Minderhout met meerdere paarden, en vergeet Diederik van Silfhout niet die geweldig rijdt met Arlando. Van die hengst zou ik wel een nakomeling willen hebben. Wat een geweldig paard is dat om al zo te presteren op jonge leeftijd.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-14 21:31

Moderatoropmerking:
Zojuist een flink aantal berichten verwijderd. Het is niet de bedoeling om in dit topic te gaan speculeren dus hierbij het verzoek om het alleen bij de feiten te houden die in de openingspost staan vermeld.
Verder het dringende verzoek om met argumenten op in de inhoud van een bericht te reageren en niet op de persoon en om on topic te blijven. Bedankt alvast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 05:59

Sammie schreef:
Schelstraete in gesprek met het Haarlems Dagblad: <knip> "Maar ik heb goed nieuws. Het lijkt er nu op dat we er een dezer dagen uit zijn. Ik verwacht elk moment witte rook uit de schoorsteen. Dat we een regeling hebben.''

Alweer 14 dagen geleden, dat hij dat zei....

Roxxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 23:21

Ja dat gaat waarschijnlijk toch wat langer duren!!!!! Voor een regeling zijn natuurlijk twee partijen nodig. Ben benieuwd wanneer er weer nieuws komt

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 15:37

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:42

heeft ie al die tijd stil gestaan? Dat is zonde zeg, maar een sponsor voor 5 ton is vast wel te vinden :D

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:47

Getraind nu door Laurens van Lieren? Nou ja, hij is in ieder geval in goede handen bij Hexagon.

Ik vind het wel dat Wim Ernes het doet voorkomen alsof hij zit te springen om Visser en Vingino.
Ze presteerden best netjes maar in het landenteam? Denk ik niet. Ik vind het ook een overdreven artikel en kan me niet voorstellen dat Wim Ernes dit zo gezegd heeft.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:54

Suzanne F. schreef:
Getraind nu door Laurens van Lieren? Nou ja, hij is in ieder geval in goede handen bij Hexagon.

Ik vind het wel dat Wim Ernes het doet voorkomen alsof hij zit te springen om Visser en Vingino.
Ze presteerden best netjes maar in het landenteam? Denk ik niet. Ik vind het ook een overdreven artikel en kan me niet voorstellen dat Wim Ernes dit zo gezegd heeft.

Ja mee eens, het klinkt nu alsof hij zeker was van een teamplek terwijl hij dat nog helemaal nog niet was