Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
tamary schreef:Die zichtbare ribben maak ik me nog niet zo druk over, zo lopen er ook zat renpaarden rond, maar het tekort aan rugbespiering is een ander verhaal. Op de bovenlijn horen de reserves te zitten, dat betekent niet dat er spek op hoort, maar basisbespiering wel en dat ontbreekt hier. Dan moet een paard zo tekort komen dat die spier is gaan afbreken en dan klopt er iets heel erg niet.
tamary schreef:Die zichtbare ribben maak ik me nog niet zo druk over, zo lopen er ook zat renpaarden rond, maar het tekort aan rugbespiering is een ander verhaal. Op de bovenlijn horen de reserves te zitten, dat betekent niet dat er spek op hoort, maar basisbespiering wel en dat ontbreekt hier. Dan moet een paard zo tekort komen dat die spier is gaan afbreken en dan klopt er iets heel erg niet.
Sammie schreef:Een woordvoerder van de FEI zegt: "Het paard werd mager bevonden, maar was niet uitgemergeld. Zijn conditie kan vergeleken worden met veel endurance-atleten alsook marathonlopers."
De voorzitter van het comité, welke de wedstrijd organiseerde, ondersteunt deze verklaring. In de Franse media vergelijkt hij het paard met de afstandsrenner Mo Farah.
Urielle schreef:Sammie schreef:Een woordvoerder van de FEI zegt: "Het paard werd mager bevonden, maar was niet uitgemergeld. Zijn conditie kan vergeleken worden met veel endurance-atleten alsook marathonlopers."
De voorzitter van het comité, welke de wedstrijd organiseerde, ondersteunt deze verklaring. In de Franse media vergelijkt hij het paard met de afstandsrenner Mo Farah.
Op de foto van Mo Farah zie je dat hij gewoon heel droog staat, maar hij is wel enorm gespierd.
Dit paard is ontzettend onbespierd, zeker aangezien het blijkbaar om een best sportniveau gaat.
Ik vind het echt geen goede vergelijking